ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت ضبط دائمی صدا توسط گوگل هوم مینی با آپدیتی جدید حذف می شود

روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه گوگل هوم با قابلیت ضبط دائمی خود، در حال جاسوسی از کاربران است و همه صداهای موجود در محیط را می شنود. البته این یک قابلیت برای ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۰ مهر ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه گوگل هوم با قابلیت ضبط دائمی خود، در حال جاسوسی از کاربران است و همه صداهای موجود در محیط را می شنود.

البته این یک قابلیت برای همه هوم مینی های گوگل نبود و یک ایراد نرم افزاری سبب می شد تا تعداد اندکی از این دستگاه ها در طول روز هزاران بار مکالمات و صداها را ضبط کنند.

در بیانیه ای که ساعاتی پیش منتشر شد، گوگل گفت که تصمیم خود را گرفته و می خواهد قابلیت لمس دکمه قرار گرفته روی اسپیکر را حذف کند چون: «ما می خواهیم مردم وقتی از گوگل هوم مینی استفاده می کنند، آرامش خاطر کامل داشته باشند.»

هوم مینی قابلیتی دارد که به کاربرش اجازه می دهد تا با لمس قسمت بالایی دستگاه، کنترل موسیقی را به دست گرفته یا با گوگل اسیستنت به صحبت بپردازد. اما برخی از واحدهای تولید شده هوم مینی حتی وقتی لمس نشوند هم فعال می شوند و دستگاه به کار افتاده و صدا را ضبط می کند.

آپدیت نرم افزاری که این مشکل را برطرف می سازد قرار است تا ۳ روز دیگر، چندی پیش از ارائه دستگاه به بازار، عرضه شود تا همه اسپیکرهای خریداری شده بدون مشکل باشند.

البته گوگل گفته که قصد دارد عملکرد دکمه مذکور را بعدها بازگرداند اما حالا امکان آن وجود ندارد. با حذف این دکمه، هوم مینی فقط با صدا فعال می شود و دکمه های دیگر نیز به کار خود بدون مشکل ادامه می دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی