ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاری مایکروسافت و هوآوی برای ارائه سرویس ترجمه عصبی آفلاین

این روزها هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به مباحث داغ دنیای تکنولوژی بدل شده اند و به لطف فناوری های پردازش عصبی، ماشین ها روز به روز هوشمندتر شده و سرعت عمل بیشتری می یابند. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ مهر ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

این روزها هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به مباحث داغ دنیای تکنولوژی بدل شده اند و به لطف فناوری های پردازش عصبی، ماشین ها روز به روز هوشمندتر شده و سرعت عمل بیشتری می یابند.

با این حال پیاده سازی این حجم قدرت پردازشی در دستگاهی به کوچکی اسمارت فون چالشی بس بزرگ را پیش روی شرکت ها قرار داده است. هوآوی اما چندی پیش با معرفی چیپست کایرین ۹۷۰ و اولین واحد پردازنده عصبی (NPU) این افتخار را از آن خود نمود.

حالا این کمپانی اعلام کرده که با مایکروسافت وارد همکاری شده تا ترجمه عصبی مقیم در دستگاه (on Device) را به خانواده پرچمداران جدید میت 10 خود بیاورد.

همانطور که تایید می کنید در زمان سفر به کشورهای خارجی دسترسی به ارتباطات وایرلس و شبکه با اختلالاتی همراه است که این مساله کاربران را به نوعی دلسردی و ناامیدی مبتلا می کند و اگر مهارت صحبت کردن به زبان کشور مقصد را نداشته باشید آنگاه برای دریافت دستورالعمل های لازم و اطلاعات مربوطه با مشکلات به مراتب بیشتری روبرو خواهید شد.

اما چیپ تازه هوآوی امکانی را در اختیار این گروه از کاربرانش قرار میدهد تا پیش از سفر خود بسته های زبانی ویژه را روی موبایل هایشان دانلود نمایند و حتی در مواردی که به شبکه دسترسی ندارند ترجمه لغات و عبارات بیگانه را از طریق آنها انجام دهند. پردازنده عصبی هوآوی با کمک پیشرفت های مایکروسافت در زمینه ترجمه ماشینی عصبی (Neural Machine Translation) چنین امکانی را از طریق اپ طراحی شده برای این منظور فراهم خواهد نمود.

این اپ در اصل برای ترجمه صدا  و متن توسعه یافته با این همه توانایی برگردان کردن متون نوشته شده روی تصاویر را هم دارد. تا پیش از این کاربران مجبور بودند یا کیفیت ترجمه آنلاین را داشته باشند یا راحتی ترجمه آفلاین. حالا اما به لطف این پردازنده عصبی و البته نرم افزار ترجمه مایکروسافت هر دوی این موارد با بهترین سطح در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

بسته های زبانی هوآوی نصف نمونه های آفلاین خود را دارند

به گفته مایکروسافت این پردازنده عصبی نتنها کیفیت ترجمه ماشینی را بالا می برد بلکه طبق بررسی های انجام گرفته مشخص شده که ترجمه یک صفحه عکس حاوی متن را سه برابر سریع تر از نسخه های قبلی ابزار ترجمه مایکروسافت روی دیگر اسمارت فون های پیشرفته انجام می دهد. از دیگر مزایای این چیپ آن است که حالا بسته های زبانی نصف حجم نمونه های آفلاین خود را دارند که این مساله به خصوص زمانی سودمند واقع می شود که فضای ذخیره سازی داخلی موبایل تان رو به اتمام باشد.

اپلیکیشن ترجمه مایکروسافت حالا روی تمامی دستگاه های خانواده میت ۱۰ قرار دارد و بسته های ترجمه عصبی نیز در زبان های عربی، چینی، انگلیسی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی، کره ای، پرتغالی، روسی، اسپانیایی و تایلندی موجود هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • جانی سینز علیه کریتوس
    جانی سینز علیه کریتوس | ۳۰ مهر ۱۳۹۶

    کم مونده هواوی با برازرس همکاری کنه.?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی