ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

شکست تسلا و صدر نشینی تویوتا؛ نتایج ارزیابی خودروهای قابل اعتماد کانسیومر ریپورتس

ماهنامه Consumer Reports اخیرا نتایج تحقیق میزان اطمینان خودروها (Car Reliability Survey) در سال 2017 را منتشر کرده است. در این تحقیق داده های موجود از 400 هزار مشترک این نشریه که در مجموع مالک ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲ آبان ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

ماهنامه Consumer Reports اخیرا نتایج تحقیق میزان اطمینان خودروها (Car Reliability Survey) در سال 2017 را منتشر کرده است. در این تحقیق داده های موجود از 400 هزار مشترک این نشریه که در مجموع مالک حدود 640 هزار خودرو هستند، گردآوری شده و بعد از پردازش نتایج انتشار یافته است.

آنطور که تحقیق امسال حکایت دارد، احتمال اینکه موتور، گیربکس یا تجهیزات پیشرفته مدل های فیس لیفت یا کاملا جدید با مشکل روبرو شود، بیشتر از مدل های قدیمی تر است. این مساله از آنجا ناشی می شود که خودروسازان معمولا تکنولوژی ها و تجهیزات مختلف را قبل از به کارگیری در محصولات خود، به طور کامل تست نمی کنند. در این بین نیز گیربکس های جدید 8 و 9 سرعته و همچنین جعبه دنده های CVT بیشتر از بقیه مشکل ساز شده و دردسرهایی را برای مالکین ایجاد کرده اند.

در رده بندی امسال طبق انتظار ژاپنی ها و کره ای ها بسیار خوش درخشیده و از ده برند برتر، 7 برند متعلق به این دو کشور شرق آسیایی است؛ سه برند باقی مانده نیز از آلمان و آمریکا هستند.

ده برند برتر در ارزیابی Car Reliability Survey 2017
1.    تویوتا 6.    سوبارو
2.    لکسس 7.    اینفینیتی
3.    کیا 8.    بیوک
4.    آئودی 9.    هوندا
5.    ب ام و 10.    هیوندای

در آنسوی رده بندی نام برندهای ولوو، داج، رم، GMC و در انتها کادیلاک دیده می شود. اگر چه حضور کمپانی های آمریکایی در رده های پایانی قابل پیش بینی بود، اما مشاهده نام ولوو در این قسمت کاملا سوال برانگیز است.

از میان تقریبا 300 مدل ارزیابی شده، کیا Niro عنوان قابل اعتمادترین خودرو را کسب کرده که یک افتخار بزرگ برای کره ای ها محسوب می شود. بعد از Niro، دوقلوهای سوبارو BRZ و تویوتا 86 بصورت مشترک در رده دوم قرار دارند. رده سوم و چهارم نیز به لکسس ES و GS رسیده و آئودی Q3 در رتبه پنجم ایستاده است.

ده خودروی برتر در ارزیابی Car Reliability Survey 2017
1.    کیا Niro 6.    تویوتا RAV4
2.    سوبارو BRZ / تویوتا 86 7.    لکسس IS
3.    لکسس ES 8.    تویوتا پریوس V
4.    لکسس GS 9.    تویوتا پریوس C
5.    آئودی Q3 10.    اینفنیتی Q70

عنوان کم اعتمادترین مدل نیز به تسلا مدل X رسیده که دلیل اصلی آن به مشکلات مربوط به بدنه، رنگ آمیزی و سیستم تهویه مطبوع بر می گردد.

بعد از این خودروی الکتریکی، کادیلاک اسکالید، ولوو XC90، فورد فیستا، فورد فوکوس، فیات 500، جی ام سی آکادیا، جگوار F-Pace، مرسدس بنز GLC و شورولت کامارو به ترتیب در رده های دوم تا دهم قرار دارند.

همانطور که مشاهده می کنید طبق ارزیابی کانسیومر ریپورتس، خودروسازان آمریکایی اصلا وضعیت خوبی در بین برندها و مدل های قابل اعتماد سال 2017 ندارند.

این موضوع قبلا در ارزیابی سایر موسسات مثل جی دی پاور نیز کمابیش ثابت شده و آمریکایی ها باید بیشتر از بقیه فکری به حال کیفیت و بی دردسرتر بودن تولیدات خود بکنند.

تسخیر جداول مربوط به رده بندی برترین برندها و مدل ها توسط کمپانی ها و خودروهای آسیایی نیز بار دیگر می تواند نشان دهنده کیفیت، دوام و اطمینان بالای اتومبیل های برخاسته از شرق این قاره باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • m.sarv
    m.sarv | ۳ آبان ۱۳۹۶

    دم جی تی ۸۶ گرم با حس ترین رانندگی

  • pouya s
    pouya s | ۲ آبان ۱۳۹۶

    تویوتا و به کمک برند لکسوسش هفت تا از ده خودرو مورد اعتماد سال را گرفته

  • far had barahuee
    far had barahuee | ۲ آبان ۱۳۹۶

    میگن ایران خودرو و سایپا رکورد همه اعتمادها را شکستن ، بخصوص پراید و پژو

  • .
    . | ۲ آبان ۱۳۹۶

    در واقع اگه تسلا نبود چشم بادومی های تویوتا هنوز داشتن بنزین بو می کشیدن

    • sd
      sd | ۴ آبان ۱۳۹۶

      اگه تویوتا نبود تسلا داشت توربین بادی رو سقف ماشینش نصب میکرد تا الان

  • آریا
    آریا | ۲ آبان ۱۳۹۶

    ولی من همون تسلا رو ترجیه میدم. این رده بندی ها دردی دوا نمیکنه

مطالب پیشنهادی