ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ایسوزو در اتوشو توکیو از یک خودروی باربری متفاوت رونمایی کرد

همه ما ایسوزو را با کامیون ها و خودروهای باربری سبک و سنگینی می شناسیم که در تمامی خیابان ها وجاده های کشورمان در حال حرکت اند. این کمپانی ژاپنی به تازگی در نمایشگاه خودروی ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۶ آبان ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

همه ما ایسوزو را با کامیون ها و خودروهای باربری سبک و سنگینی می شناسیم که در تمامی خیابان ها وجاده های کشورمان در حال حرکت اند. این کمپانی ژاپنی به تازگی در نمایشگاه خودروی توکیو از کانسپتی رونمایی کرده است که کاملا با سایر وسایل نقلیه باری متفاوت است.

اگر شما زیاد با هواپیما مسافرت کرده و تراموا درون فرودگاه ها را دیده باشید احتملا این کانسپت را با تراموا اشتباه می گیرد. ظاهر این کانسپت بسیار شبیه به لوکوموتیو بوده و حتی ممکن است که شما فکر کنید این وسیله نقلیه لوکوموتیوی است که وظیفه حمل و جابجایی واگن های قطار را به عهده دارد.


ولی در واقع این کانسپت باربری که FD-SI نامیده می شود نسل جدید وسایل نقلیه باربری ایسوزو را در آینده نمایش می دهد. در این مفهوم بسیار جالب که شکلی مستطیلی نیز به خود گرفته اثری از طراحی و ایده های قبلی ایسوزو به چشم نمی خورد و در واقع این کانسپت با محصولات قبلی این کمپانی بسیار متفاوت است.

ایسوزو می گوید هدف از طراحی این کانسپت، تولید وسیله نقلیه باری که برخلاف نمونه های فعلی مورد استفاده در سراسر دنیا سبک بوده و به راحتی و چابکی محموله های خود را به مقصد برساند.

این کمپانی همچنین عنوان کرده است که در طراحی کانسپت FD-SI علاوه بر تمرکز بر روی فضای باربری غیر متعارف، به راحتی و آسودگی راننده نیز توجه شده است.

ایسوزو در این کانسپت روند مستقل سازی وسایل نقلیه را نادیده گرفته و هیچگونه تکنولوژی مخصوص خودروهای خودران را در این کامیون باربری قرار نداده است.

همانطور که گفته شد در این کانسپت توجه ای ویژه ای به راننده شده و علاوه بر در نظر گرفتن تجهیزات و امکانات مناسب و ویژه مخصوص راننده ، نقش ویژه و کانونی ای نیز برای او در نظر گرفته اند.

درون کابین، تنها یک صندلی در وسط قسمت جلویی خودرو قرار گرفته است که دید فوق العاده خوب و مناسبی به راننده اعطا می کند. دوربین هایی که در قسمت پشتی کانسپت FD-SI تعبیه شده اند دید کاملی را از پشت کامیونت به راننده می بخشند.

ساختار درونی این وسیله نقلیه لانه زنبوری بوده و علاوه بر ایجاد فضای باری بزرگ، استحکام خاصی نیز برای خودرو به همراه دارد. با توجه به ظاهر و ساختار درونی خودرو که تنها امکان بارگیری و ذخیره سازی محموله های کوچک در درون آن وجود دارد به نظر می رسد که این کانسپت مخصوص حمل و جابجایی جعبه های با سایز کوچک است.


ایسوزو هنوز اطلاعاتی در مورد قوای محرکه این کانسپت باربری منتشر نکرده ولی به احتمال زیاد FD-SI به یک موتور الکتریکی مجهز خواهد شد. به نظر می رسد که این خودروی باربری برای ایسوزو بیشتر حالت نمایشی داشته و به احتمال زیاد به مرحله تولید انبوه نخواهد رسید.

باید در نظر داشت که اکثر خودروسازان به سمت تولید نهایی و سرمایه گذاری بر روی کانسپت هایی حرکت می کنند که نیاز مصرف کننده به آن ها زیاد بوده و در واقع عرضه آن ها می تواند به سود برای سرمایه گذار منتهی شود. تولید عمده کامیون های سبک وزن و چالاک عمدتا سودی را با خود به همراه نخواهند داشت.

در انتها باید اضافه کنیم که ایسوزو هنوز در مورد ساختار لانه زنبوری که در درون خودرو وجود دارد اطلاعاتی خاص را منتشر نکرده است ولی به احتمال زیاد افرادی که مشغول به شغل باربری اند از این ایده استقبال خواهند کرده و در واقع به نظر می رسد که ایسوزو از این افراد مشورت گرفته است.

تعبیه قفسه هایی در درون خودروهای باربری به جهت قرار دادن جعبه های کوچک علاوه بر ایمنی نظم خاص و راحتی فوق العاده ای را در اختیار افراد قرار می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی