ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاری وزارت ارتباطات و ارشاد برای ارائه اینترنت بدون فیلتر به خبرنگاران

بحث آزاد شدن برخی از سایت‌های مهم همچون بلاگ‌اسپات و یوتوب برای برخی دانشگاه‌های بزرگ، موضوعی بود که وزیر ارتباطات،«محمدجواد آذری جهرمی»، چندی پیش بدان اشاره داشت. وی رفع فیلتر چنین سایت‌هایی را برای پیشرفت ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۷ آبان ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۵

بحث آزاد شدن برخی از سایت‌های مهم همچون بلاگ‌اسپات و یوتوب برای برخی دانشگاه‌های بزرگ، موضوعی بود که وزیر ارتباطات،«محمدجواد آذری جهرمی»، چندی پیش بدان اشاره داشت. وی رفع فیلتر چنین سایت‌هایی را برای پیشرفت دانشگاه و جامعه دانشگاهیان ضروری عنوان کرده بود و از تلاش خود برای تحقق این امر سخن به میان آورده بود.

موضوع رفع فیلتر بعضی از سایت‌ها از دانشگاه‌ها به خبرگزاری‌ها رسیده است.

در ادامه این صحبت‌ها دبیر شورای عالی فضای مجازی همزمان با روز خبرنگار سال جاری، با ارسال نامه‌ای به دادستانی خواستار اینترنت آزاد برای دانشگاه‌ها و برخی خبرگزاری‌ها شده بود که تا به امروز خبری از موافقت با آن درز نشده است. نهادهای گوناگونی چون کمیسیون عالی امنیت، دادستانی، وزارت ارتباطات و... متولیان این امر هستند و همکاری آنها با یکدیگر شاید بتواند قفل این مسئله را بشکند.

جهرمی بار دیگر امروز در نشست خبری بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات به این موضوع اشاره کرد. وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران حاضر در جلسه مبنی بر اینکه چه زمانی می‌شود تا خبرنگاران هم بتوانند آزادانه مثل وزیر در توییتر صاحب اکانت رسمی باشند این مساله را واکاوی کرد و گفت:

کمیته تعیین مصادیق مجرمانه رایانه‌ای مصوبه‌ای دارد که براساس آن خبرنگاران رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها امکان استفاده از اینترنت بدون فیلتر برای مقاصد اطلاع رسانی را خواهند داشت. این مصوبه تا به امروز با مشکلات زیادی روبرو بوده و به همین دلایل نتوانسته رنگ واقعیت به خود بگیرد. متولی این امر در حقیقت وزارت ارشاد است و وزارت ارتباطات حاضر به انجام هرگونه همکاری برای توسعه زیرساخت‌های لازم در آن سازمان است  تا در نهایت اینترنت بدون فیلتر به دست خبرنگاران برسد.

گفتنی است جهرمی درباره ارائه اینترنت رایگان به خبرنگاران که از دیگر دغدغه‌های این قشر به شمار می‌رود توضیحی ارائه نداد و به نظر می‌رسد برای رسیدن به این مهم همکاری‌های لازم بین شرکت‌های ارائه کننده اینترنت و دولت باید بیشتر از پیش صورت بگیرد تا بتوان درباره آن اظهار نظر قطعی را داد.

وزیر ارتباطات از جمله رجل سیاسی ایران است که فعالیت گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر دارد که خود آن را به تعبیری استفاده از خرد جمعی و مردمی می‌داند. به نظر جهرمی حضور در این فضاها به عنوان یک فعال اجتماعی برای مدیران و مسئولان سازمان‌ها لازم است چرا که از این بستر می‌توان به نظرات جامع، رک و بی‌پرده‌ای از افکار عمومی جامعه رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Hossein_Rashnoo
    Hossein_Rashnoo | ۸ آبان ۱۳۹۶

    چقدر خوبن اینا ?

    • Hossein_Rashnoo
      Hossein_Rashnoo | ۸ آبان ۱۳۹۶

      خدا رو شکر که هدفشون این نیست که از این طریق خبرنگارا رو کنترل بکنن ? ? ? آخه قبلا کنترل کردن سخت بود چون خبرنگارا از چیزشکن استفاده میکردن، ولی خدا رو شکر اینا قصدشون فقط خدمت رسانیه ? ? ?

  • محمد لشکربلوکی
    محمد لشکربلوکی | ۷ آبان ۱۳۹۶

    بمیرن راحت شیم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی