ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

درس مهمی که استیو جابز به بازاریاب سابق اپل آموخت

گای کاوازاکی یکی از سرمایه گذاران مشهور سیلیکون ولی است که نخستین بار کارش را به عنوان بازایاب در اپل آغاز کرد. او در دوران فعالیتش در این شرکت همکاری نزدیکی با استیو جابز داشت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۵

گای کاوازاکی یکی از سرمایه گذاران مشهور سیلیکون ولی است که نخستین بار کارش را به عنوان بازایاب در اپل آغاز کرد. او در دوران فعالیتش در این شرکت همکاری نزدیکی با استیو جابز داشت و آنطور که خودش می گوید یک درس بسیار مهم را از وی آموخته.

او در این باره می گوید:

یکی از مهم ترین درس هایی که استیو جابز به من آموخت تغییر دادن ذهنیت است. تغییر آنچه انجام می دهید و تغییر دادن کامل شرایط. جابز معتقد بود که این نشانه ای از صلاحیت و شایستگی است.

همانطور که می دانید در سال ۲۰۰۷ میلادی که جابز برای نخستین بار آیفون را معرفی کرد مردم با یک اکوسیستم بسته روبرو بودند؛ در واقع هیچکس خارج از اپل نمی توانست برای آن اپلیکیشن بسازد. توسعه دهندگان نرم افزار باید از پلاگین سافاری کمک می گرفتند تا امکان اجرای اپ هایشان روی این موبایل را فراهم می نمودند. به بیان دیگر اپل برای حفظ امنیت این موبایل دسترسی مستقیم توسعه دهندگان به آن سیستم را بسته بود.

اما درست یکسال بعد جابز چرخشی ۱۸۰ درجه را در سیاست خود اتخاذ کرد. این بنیانگذار بعد از آنکه تشخیص داد هرآنکس که ایده خوبی در سر دارد می تواند ارزش افزوده ای برای کاربران این موبایل ایجاد کند، سیستم اپل را به روی عموم گشود.

کاوازاکی می گوید:

من این درس ارزشمند را گرفتم که وقتی کاری را اشتباه انجام می دهم، تغییر دیدگاه و ذهنیت می تواند نشانه نبوغم باشد.

به گفته او توانایی پذیرش یک اشتباه و تغییر در آن می تواند شما را در پیشرفت کاری یاری دهد و این در واقع نشان دهنده تعهد شما به کارتان و حاکی از شجاعت تان است.

بنابراین وقتی متوجه می شوید که کاری را اشتباه انجام میدهید سعی در پوشاندن اشتباه و ادامه مسیر نادرست قبلی نکنید و در نظر داشته باشید که با تغییر ذهنیت تان نتنها به خود بلکه به مدیری که برایش کار می کنید هم لطف خواهید کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • سامان
    سامان | ۱۱ آبان ۱۳۹۶

    چقدر خوبه که حاکمان انقلابیون ما هم این درسو یاد بگیرن

  • Dogtor Tohi
    Dogtor Tohi | ۱۱ آبان ۱۳۹۶

    فعلا این سوتیشونو جمع کنن که یفنا نرن! درس مهم بازاریابشون پیشکش

مطالب پیشنهادی