ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نارضایتی بعضی از خریداران آیفون 10 و بازگردانی آن به فروشندگان

سه روز از عرضه آیفون 10 می گذرد و در این مدت بسیاری از مشتریانی که موبایل جدید اپل را دریافت کرده اند، به ویژگی های این محصول علاقه مند شده و از خرید خود ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

سه روز از عرضه آیفون 10 می گذرد و در این مدت بسیاری از مشتریانی که موبایل جدید اپل را دریافت کرده اند، به ویژگی های این محصول علاقه مند شده و از خرید خود راضی هستند.

در این بین اما عده محدودی از افراد نیز پس از دریافت آیفون 10، نتوانستند با تغییرات جدید کنار بیایند و مدت کوتاهی بعد از کار با محصول اخیر اپل، آن را به اپراتور یا فروشگاه محل خریداری بازگردانده اند.

به عنوان مثال یکی از مشتریان اهل فلوریدا که موبایل خود را پیش خرید کرده بود، پس از عرضه آیفون 10 و استفاده از آن اظهار داشت که محصول مورد بحث (حداقل برای او) چندان کاربردی نبوده، و به اندازه تلفن هوشمند قبلی (گلکسی نوت 8) در زمینه مدیریت کارهای روزمره و انجام امور مربوط به شغل مفید واقع نخواهد شد.

حتی کاربر دیگری که خود را یکی از بزرگترین طرفداران اپل می داند دو روز پس از دریافت آیفون 10، از خرید خود پشیمان شد و دستگاه را به اپراتور بازگرداند. وی در این باره نوشته:

من یکی از بزرگترین طرفداران اپل هستم و حتی من نیز از آیفون 10 ناامید شده ام. موبایل خود را جمعه دریافت کردم و یکشنبه پس دادم.

حاشیه بالای نمایشگر بسیار آزاردهنده بود، فناوری OLED برتری آنچنانی نسبت به LCD آیفون 6S پلاس نداشت و عدم وجود فضای کافی برای نمایش درصد باتری در کنار دستورات حرکتی مزاحم، از جمله عواملی بودند که من را وادار به بازگردانی آیفون 10 کردند.

شاید تنها ویژگی جالب موبایل جدید قابلیت «Animoji» باشد که برای پوشش مسائل دیگر کافی نیست. خصوصاً وقتی شارژر مناسب برای استفاده از قابلیت شارژ سریع در جعبه آیفون 10 وجود ندارد.

وقتی برای بازگردانی موبایل جدید به اپراتور مراجعه کردم، دومین نفری بودم که در آن روز آیفون 10 خود را پس می داد.

برخی از خریداران دیگر نیز اظهارات مشابهی داشته اند و از کاربری نه چندان ساده آیفون 10 (نسبت به آیفون های قبلی) اعلام نارضایتی کرده اند. شاید حذف دکمه هوم و اضافه شدن تعداد زیادی فرمان حرکتی (gesture) باعث سردرگمی بعضی از کاربران شده که اپل در این زمینه با انتشار یک ویدیو، نحوه استفاده از آیفون 10 را توضیح داده است.

حاشیه بالای نمایشگر آیفون 10 یکی از عوامل نارضایتی مشتریان بوده است

لازم به ذکر است که حاشیه بالای صفحه، بهینه نبودن بسیاری از نرم افزارها برای نمایشگر جدید و قیمت بالا از جمله اصلی ترین عوامل نارضایتی و بازگردانی آیفون 10 توسط مشتریان بوده است. عامل آخر موجب بروز پدیده «افسوس مشتری» می شود که در آن فرد پس از خرید یک محصول گرانقیمت و برآورده نشدن انتظارات، دچار پشیمانی خواهد شد.

گفتنی است آمار بازگردانی آیفون 10 در مقیاس بزرگ و به صورت درصد، بسیار ناچیز است و اکثریت غالب خریداران این محصول از موبایل جدید اپل با قابلیت های جالب و خصوصاً دوربین های قدرتمند کاملاً راضی هستند؛ با این حال برخی از مشتریان تغییرات جدید را نپذیرفته اند و ترجیح می دهند از مدل ها یا برندهای دیگر استفاده اکنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • Shahriar
    Shahriar | ۱۵ آبان ۱۳۹۶

    "دستورات حرکتی داشتیم
    وقتی دستورات حرکتی داشتن مد نبود" ? "بلکبری"
    ? ? ?

    • hossein
      hossein | ۱۶ آبان ۱۳۹۶

      nokia n9

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی