ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همراه اول برای نخستین بار سرویس «تلفای» را در عراق راه‌اندازی کرد

سرویس «تلفای» یا تماس از طریق وای-فای یکی از محبوب‌ترین سرویس‌هایی است که بیشتر اپراتورهای جهان آن را برای کاربران خود ارائه می‌دهند. تصور کنید منزل شما در منطقه‌ای قرار گرفته که آنتن‌دهی مناسبی وجود ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | ۱۱:۴۵

سرویس «تلفای» یا تماس از طریق وای-فای یکی از محبوب‌ترین سرویس‌هایی است که بیشتر اپراتورهای جهان آن را برای کاربران خود ارائه می‌دهند. تصور کنید منزل شما در منطقه‌ای قرار گرفته که آنتن‌دهی مناسبی وجود ندارد و یا در یک سفر خارج از کشور هستید و نمی‌خواهید هزینه بالای رومینگ را بپردازید. در هر دو سناریو به سادگی می‌توانید از طریق ارتباط اینترنتی وای-فای، با پرداخت هزینه یک تماس عادی در اپراتور خود مکالمه کنید و این سرویسی است که اپراتورهای ایرانی نیز در آینده آن را ارائه خواهند کرد.

همراه اول که حرکت سریع‌تری برای ارائه این سرویس در ماه‌های اخیر داشته، اکنون خبر می‌دهد که آزمایش‌های مربوط به این سیستم را انجام داده است و حالا زائران اربعین حسینی در کشور عراق، می‌توانند با ارتباط وای-فای از همین سیستم استفاده کرده و بدون پرداخت هزینه‌های رومینگ، با شماره خود و داخل ایران مکالمه داشته باشند.

با استفاده از سرویس تلفای همراه اول، زائران نیازی به پوشش شبکه تلفن همراه در کشور عراق برای برقراری و دریافت تماس ندارند و تنها با اتصال به شبکه وای فای می توانند مکالمه کنند. زائران اربعین می توانند با دانلود اپلیکیشن «تلفای» از گوگل پلی (Google Play) و نصب آن، به هر شبکه وای فای متصل شده و همانند قبل مکالمه داشته باشند.

اما همراه اول چه زمان این سرویس را در داخل ایران و سایر کشورهای جهان در دسترس کاربران خود قرار خواهد داد؟ روابط عمومی همراه اول در پاسخ به این پرسش به دیجیاتو می‌گوید: «تمام آزمایش‌های مربوط به این سیستم انجام شده و آمادگی کامل از نظر فنی برای ارائه آن در ایران یا خارج از ایران وجود دارد. با این حال در انتظار دریافت مجوزهای مربوطه برای راه‌اندازی سراسری آن هستیم و به محض دریافت مجوز آن را برای مشترکان خود ارائه می‌دهیم.»

با این وجود همراه اول اکنون این سرویس را در عراق راه‌اندازی کرده و زائرین اربعین می‌توانند با استفاده از سیم‌کارت همراه اول خود و اتصال به شبکه وای-فای، با تمام شماره‌های همراه یا ثابت داخل ایران بدون پرداخت هزینه رومینگ بین‌الملل تماس حاصل کنند. لازم به ذکر است که ایرانسل نیز مدتی پیش در یکی از مراسم‌های خود با حضور «محمود واعظی» این سرویس را آزمایش کرده بود اما مشخص نیست که این اپراتور چه زمان آن را در اختیار کاربران خود قرار خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Shahryar Shahryari
    Shahryar Shahryari | ۱۸ آبان ۱۳۹۶

    اندروید و iOS به صورت پیش‌فرض WiFi calling دارند و نباید نیازی به نصب اپ باشد. امیدوارم VoLTE و VoWIFI هرچه زودتر و به صورت درست و اصولی پیاده گردد.

  • sepehri
    sepehri | ۱۷ آبان ۱۳۹۶

    هرچه داریم به لطف اقایون برا عربها هستش

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی