ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی نسخه موبایل PES 2018؛ فرصتی که از دست رفت

انگار راهی جز اینکه با سیاست های جدید کونامی و الکترونیک آرتز کنار بیایم باقی نمانده است. سال گذشته این دو کمپانی وعده تغییرات بزرگ برای نسخه موبایل بازی های ورزشی خود دادند، تغییراتی وجودشان ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

انگار راهی جز اینکه با سیاست های جدید کونامی و الکترونیک آرتز کنار بیایم باقی نمانده است. سال گذشته این دو کمپانی وعده تغییرات بزرگ برای نسخه موبایل بازی های ورزشی خود دادند، تغییراتی وجودشان باعث می شد تا ورژن اسمارت فون های PES و فیفا بیش از پیش به پتانسیل های تلفن های هوشمند نزدیک شوند.

روی برگه صحبت های سازندگان هیجان انگیز بود ولی چیزی که در نهایت دیدیم با انتظارهایمان فاصله زیادی داشت. FIFA Mobile [بررسی دیجیاتو] از ایده های جدیدش به درستی استفاده نکرد و از آن طرف سازنده تصمیم گرفت تا بخش های محبوب همیشگی را از عنوانش حذف کند.

با این وضعیت امیدمان به نسخه موبایل PES 2017 [بررسی دیجیاتو] خوش بود که کونامی نیز همانند الکترونیک آرتز آب پاکی را روی دست بازیکن ها ریخت و دیگر ثابت کرد که برای داشتن یک تجربه مشابه از ورژن کنسول های PES و فیفا بهتر است نسخه موبایل این بازی ها را فراموش نموده و به Dream League Soccer پناه بیاوریم.

بازی اینترنتی بوده و برای تجربه آن نیازمند نرم افزار تغییر آی پی هستید.

چند روز پیش کونامی با آپدیت PES 2017، جدیدترین نسخه عنوانش را عرضه کرد و با وجود اینکه بازی نسبت به گذشته پیشرفت های تقریبا خوبی داشته ولی همچنان آن مشکلات قدیمی را با PES 2018 میبینیم. در واقع چه PES و چه فیفا روی موبایل دارای ایده های خوبی بودند.

ولی نکته اینجاست که این ایده ها به «تنهایی» نمی توانند جواب گوی انتظارات بازیکن ها باشند و وجود آن ها در کنار همان حالت های گیم پلی قدیمی است که مخاطب را نسبت به تجربه شان ترغیب می کند. فیفا و PES [فیفا به مراتب بیشتر] این ایده های جدید را داشتند اما دیگر خبری از مودهای معروف همیشگی نبود.

به همین خاطر انتقادات گوناگونی به ورژن اسمارت فون های فیفا و PES وارد شد. دوست داشتیم PES 2018 جای خالی بعضی مودهای قدیمی را پر کند و در کنار حالت های جذاب کنونی گیم پلی حداقل در اسمارت فون ها از فیفا جلو بزند ولی متاسفانه اینگونه نشد.

کونامی برای آهنگ های منو سلیقه خیلی خوبی به خرج داده است.

بازی دارای چهار حالت گیم پلی است. بخش اصلی Campaign نام داشته و در آن می توانید تیم خود را از بین تیم های لیگ برتری انتخاب کنید. البته مشابه گذشته، بازیکن های تمام تیم ها ضعیف بوده و وظیفه دارید تا آن ها را قوی کنید. در اینجا سازنده دو گزینه پیش روی بازیکن می گذارد.

یا خودتان بازیکن ها را کنترل کنید و یا در نقش سرمربی ناظر بازی باشید. قسمت مربی گری که Campaign Sim نام دارد مشابه قسمت قبل یکی از خسته کننده ترین بخش های بازی به حساب می آید. سازنده به راحتی با اضافه کردن قابلیت افزایش سرعت مسابقه می توانست به روند این قسمت PES 2018 سرعت ببخشد.

از بخش Campaign که بگذریم به دومین حالت گیم پلی بازی می رسیم، جایی که به بازیکن قابلیت رقابت آنلاین را می دهد. در این قسمت که با اسم Play Distant Owners شناخته می شود، می توانید با دوستان تان مسابقه داده یا به صورت تصادفی رقیبی را برگزینید.

شوت های کنترل شده و ضربه چیپ از ویژگی های جدید گیم پلی بازی است. مشابه قسمت قبل، می توانید از دکمه ها استفاده کرده یا با صفحه لمسی یک تجربه کاملا متفاوت به خود هدیه بدهید.

سومین مود PES 2018 که در قسمت قبل از محبوب ترین بخش ها به شمار می رفت، اکنون کامل تر از همیشه به بازی برگشته است. در این قسمت که Play Locally نامیده می شود، بازیکن ها نه تنها از طریق بلوتوث می توانند با یکدیگر مسابقه دهند بلکه قابلیت ساختن یک تورنومنت را نیز دارند.

در پایان به Event Mode می رسیم که به خاطر ویژگی جدید PES 2018 مطمئنا طرفداران خودش را خواهد داشت: کونامی قول داده که کاربران در این قسمت قابلیت بازی با فوتبالیست های قدیمی را داشته باشند و برای شروع شاهد حضور دیوید بکهام معروف هستیم.

در این قسمت بازی چندین ماموریت به بازیکن می دهد و با انجام شان امتیازاتی به دست می آورید. امیدوار بودیم این بخش PES 2018 دارای مینی گیم های به مراتب بیشتری باشد ولی همین شانس بازی با فوتبالیست های قدیمی به تنهایی کافیست تا Event Mode ارزش تجربه کردن را پیدا کند.

اگر می خواهید گزارشگر به بازی اضافه کنید، باید جداگانه آن را دانلود نمایید.

از لحاظ گیم پلی، تعداد حرکت هایی که در طول بازی می توانید انجام دهید افزایش یافته اند و به همین خاطر با گیم پلی پیچیده تری رو به رو هستیم ولی بازی همچنان به نسبت نسخه کنسولی روان نیست. در واقع یکی از برتری های همیشگی PES مقابل فیفا گیم پلی آرکیدتر است.

نسخه موبایل تا حدودی از این قاعده پیروی می کند ولی فریم ریت نسبتا پایین باعث شده تا بازی آن تجربه روان و نرمی که از PES انتظار داریم را مخاطب شاهد نباشد. البته همچنان از دیدگاه گرافیک، PES 2018 در برابر بقیه عناوین فوتبالی مشابه روی کنسول ها بهترین بوده و مقابل بازی های ورزشی شاید تنها به NBA 2K18 ببازد.

حرف هایمان را اینگونه به پایان می رسانیم که کونامی با PES 2018 فرصت خیلی خوبی داشت تا در کنار مود جالب و نوستالژی Campaign، بقیه حالت های گیم پلی محبوب بازی های ورزشی را به عنوانش اضافه کند. عنوان نهایی با انتظارات مان به دور بود ولی این مسئله به این معنی نیست که PES 2018 ارزش تجربه کردن را ندارد.

دانلود از طریق گوگل پلی - دانلود از طریق اپ استور- دانلود از لینک کمکی

در بخش اپلیکیشن های دیجیاتو بخوانید:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • thelastofus
    thelastofus | ۲۲ آبان ۱۳۹۶

    چرا اخه انلاین

  • LOGANLEGEN
    LOGANLEGEN | ۲۱ آبان ۱۳۹۶

    بازی بهتر شده نسبت به گذشته ببینم بعد فیفا موبایل اشغال es فیفا 18 میده

  • احد وصال
    احد وصال | ۲۱ آبان ۱۳۹۶

    اولا انلاینه ..فیفا هم انلاینه ..این انلاین اجباری واقعا روی اعصابه ...
    فیفا 2.14 بهتره برای گوشی ها ..همچنین دریم لیگ ها که افلاینند

  • Mohamad Tolooei
    Mohamad Tolooei | ۲۱ آبان ۱۳۹۶

    سلام و خسته نباشید ریویو خوبی بود اما یه حرکتی رو دیدم بنظرم لینک کمکی سایت های ایرانی باشه خیلی خوبه و اینجوری سایت های هموطن پیشرفت میکنه و اینکه سایت های ایرانی بازی ها رو هم تست شده میزارن مثل این : https://androidina.net/46128/pes-2018-pro-evolution-soccer/

  • Mohamad Tolooei
    Mohamad Tolooei | ۲۱ آبان ۱۳۹۶

    سلام و خسته نباشید

مطالب پیشنهادی