ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

17 میلیون دلار برای جنگنده کلاسیک؛ سرگذشت پر افتخار فراری 250 GT کالیفرنیا 1451

در میانه های قرن بیستم، فراری به فتح مسابقات اتومبیلرانی بیشتر علاقه مند بود تا تمرکز بر روی شتاب و ثبت بهترین زمان در رسیدن به سرعت 60 مایل در ساعت. در این دوران بود ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

در میانه های قرن بیستم، فراری به فتح مسابقات اتومبیلرانی بیشتر علاقه مند بود تا تمرکز بر روی شتاب و ثبت بهترین زمان در رسیدن به سرعت 60 مایل در ساعت. در این دوران بود که این کمپانی با مدیریت بی نقص انزو فراری افسانه ای اتومبیل هایی مسابقه ای با امکان رانندگی در خیابان تولید می کرد.

سری 250 شامل مدل های GTO، تستاروسا و LM بهترین مثال ها در این زمینه بوده و به خوبی موضوع یاد شده را تایید می کنند.

در سوی مقابل این مدل های مسابقه ای، مدلی هم با نام کالیفرنیا در این سری تولید می شد که یکی از انتخاب های اصلی برای ثروتمندان و افراد مشهوری چون آلن دلون به شمار می رفت.

این خودرو آنقدر جذابیت داشت که می توان آن را یکی از زیباترین رودسترهای دهه 50 و 60 میلادی نامید. همانطور که نام کالیفرنیا نشان می دهد، این مدل با هدف صادرات به آمریکای شمالی طراحی شده بود.

فراری 250 جی تی کالیفرنیا در دو نسخه LWB (فاصله محوری طولانی) و SWB (فاصله محوری کوتاه) به ترتیب در سال های 1957 و 1959 راهی خاک ایالات متحده شد که در این بین نسخه LWB به دلیل تناسب بهتر بدنه طرفداران بیشتری نسبت به SWB داشت.

در سال 1959 فردی به نام لوییجی چینتی (Luigi Chinetti) که تیم مسابقه N.A.R.T. را تاسیس کرده بود، تصمیم گرفت با سه خودرو در مسابقات 24 ساعته لمان شرکت کند.

یکی از این خودروها 250 جی تی کالیفرنیا LWB با شماره شاسی 1451 بود که در عین ناباوری در بین همه شرکت کنندگان به مقام پنجم دست یافته و توانست در کلاس خود به رتبه سوم دست پیدا کند.

مدل مذکور در مسابقات 24 ساعته لمان در سال 1959
مدل مذکور در مسابقات 24 ساعته لمان در سال 1959

اگر چه این مدل از فراری یک اتومبیل مسابقه ای تلقی نمی شد، اما با توجه به فاکتورهایی مثل بدنه آلومینیومی و موتور 3 لیتری V12 با 262 اسب بخار قدرت توانایی هایی فراتر از انتظار داشت.

حال با گذشت بیش از نیم قرن از آن سال های پرفروغ، این خودروی حامل شماره شاسی 1451 توسط کمپانی معروف RM Sotheby به حراج گذاشته شده و پیش بینی می شود عاشقان فراری رقمی بین 14 الی 17 میلیون دلار برای آن پرداخت کنند.

طبق برنامه ریزی ها این حراجی در 6 دسامبر (15 آذر) در نیویورک برگزار خواهد شد و قیمت دقیق این جواهر ایتالیایی تا آن زمان مشخص نمی شود.

تصاویر انتشار یافته از این فراری خاص نشان می دهند که وضعیت آن بسیار مطلوب بوده و در طول حیات خود در شرایط ایده آل نگه داری شده است.

در تایید سلامتی این مدل کم نظیر همین بس که دپارتمان کلاسیک کمپانی فراری (موسوم به Ferrari Classiche) آن را تایید کرده و گواهی حضور در گردهمایی ها و مسابقات کلاسیک را برای آن صادر کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی