ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

آیا مسافران فضایی کوچک عامل شکل گیری حیات روی زمین بوده اند؟

سالیان سال است که به واسطه فیلم های سینمایی علمی-تخیلی، تصور اکثر ما از سفرهای فضایی بین ستاره ای انسان یا موجودات بیگانه، به فضاپیماهای بزرگ با طراحی های عجیب و غریب محدود شده است. ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۴ آذر ۱۳۹۶ | ۱۰:۱۰

سالیان سال است که به واسطه فیلم های سینمایی علمی-تخیلی، تصور اکثر ما از سفرهای فضایی بین ستاره ای انسان یا موجودات بیگانه، به فضاپیماهای بزرگ با طراحی های عجیب و غریب محدود شده است.

اما تحقیقات اخیر نشان می دهند که اشکال کوچک تر حیات مانند باکتری ها، همین حالا نیز توانایی مسافرت فضایی بین منظومه های ستاره ای را دارند که با وسیله ساده تری به نام «ابر غبار» انجام می شود.

بر اساس پژوهش های انجام شده توسط دانشگاه ادینبرو اسکاتلند بر روی جریان های پر سرعت غبار کیهانی که با اتمسفر زمین برخورد می کنند، به نظر می رسد که این ابرهای غبار حامل مسافران فضایی کوچکی هستند که ممکن است عامل شکل گیری حیات روی سطح زمین بوده باشند.

طبق اظهارات «آرجون بررا» پژوهشگر پروژه مورد بحث، ابرهای غبار کیهانی می توانند با سرعت 70 کیلومتر در ساعت در فضا حرکت کنند که در برخورد با اتمسفر زمین، ذرات بسیار ریزی را وارد لایه های بالایی جو می کنند که برخی از آنها روی سطح سیاره سقوط کرده و برخی دیگر راهی سفرهای فضایی جدیدتری می شوند.

برخی از گونه های باکتری ها و گیاهان توانایی زنده ماندن در شرایط سخت فضا را دارند

نتایج تحقیقات جدید موجب شکل گیری فرضیاتی پیرامون وجود یک سیستم کیهانی حمل و نقل شده که گونه های حیات را در میان سیارات توزیع می کند. چنین احتمالاتی زمانی پررنگ تر می شوند که بدانیم برخی از گونه های باکتری ها و گیاهان توانایی زنده ماندن در شرایط سخت فضا را داشته و حتی موجودات بسیار ریزی مانند «خرس آبی» نیز قادرند خود را با شرایط نامساعد خارج از اتمسفر وفق دهند.

خرس آبی (Tardigrade)

در صورت تأیید نتایج پژوهش مورد اشاره و صحت نظراتی که فعلاً در حد فرضیه هستند، می توان نتیجه گرفت که احتمالاً حیات روی سیاره زمین به وسیله اشکال حیاتی بسیار کوچکی شکل گرفته که میلیون ها سال پیش از طریق ابرهای غبار کیهانی به سیاره ما سفر کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • tfvhh
    tfvhh | ۴ آذر ۱۳۹۶

    فیلم پرومئتوس رو ببیند کارگردانشم ریدلی اسکات بوده

  • z12
    z12 | ۴ آذر ۱۳۹۶

    بعضی دانشمندان میگویند اگر انسان طبیعی به وجود آمده اند پس چرا ما شاهد یه موجود دیگر با توان فکری انسان نیستیم
    و یا چرا نسل های مابین ما و میمون در کره زمین نیست
    و چرا در گذشته دور هم شاهد تکنولوژی فرا زمینی هستیم ( از نیروی کیهانی اهرام مصر و شهر زیر آبی آتلانتیس گرفته تا نیمه ی پنهان ماه)
    و چرا های جالب دیگر

  • ami_ald
    ami_ald | ۴ آذر ۱۳۹۶

    بی اسم:
    فکر کردی اینارو از خودش گفته؟ تمام مقاله ها از سایتای دیگه کپی برداری یا ترجمه میشن

  • | ۴ آذر ۱۳۹۶

    آقای خوشنود این چرندیات چیه به خورد ملت میدید

مطالب پیشنهادی