ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

سریع ترین خودروهای جاده ای سال؛ از کوئنیگزگ آگرا RS تا لامبورگینی آونتادور

یکی از القابی که همواره مورد چالش بوده و خودروهای زیادی به دنبال تصاحب آن هستند لقب سریع ترین و چابک ترین خودرو است که در حال حاضر کوئنیگزگ آگرا آر اس ازمیان تمامی خودروهای ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۷ آذر ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

یکی از القابی که همواره مورد چالش بوده و خودروهای زیادی به دنبال تصاحب آن هستند لقب سریع ترین و چابک ترین خودرو است که در حال حاضر کوئنیگزگ آگرا آر اس ازمیان تمامی خودروهای جهان از آن خود کرده است.

چندی پیش بود که بوگاتی ویرون موفق شد لقب سریع ترین خودرو جهان با سرعتی بیش از 447 کیاومتر در ساعت از آن خود کند اما به تازگی کوئنیگزگ آگرا آر اس توانست این رکورد را شکسته و خود را در  جایگاه سریع ترین خودرو جهان قرار دهد. بعید به نظر نمی رسد که این رکورد نیز به زودی شکسته شده و این جایگاه از آن خودرویی دیگر شود.

 

Koenigsegg Agera RS

تنها کمپانی بوگاتی سوپراسپرت های سریع و چابک تولید نمی کند بلکه بسیاری از خودروسازان دیگر نیز به دنبال تصاحب عنوان سریع ترین خودرو هستند. به عنوان نمونه کمپانی هنسی نیز در این زمینه فعال بوده و به تازگی خودروی اسپرتی را با نام ونوم اف5 را طراحی و تولید کرده که در صورتی که از حداکثر قدرت خود استفاده کند می تواند نهایتا به سرعتی بیش از 480 کبومتر در ساعت برسد.

بوگاتی شیرون به عنوان جایگزین ویرون می تواند رقیب خوبی برای ونوم اف5 باشد چرا که هدف اصلی طراح این خودرو بهبود سرعت و کارایی نسبت به مدل قبلی و رسیدن به حداکثر سرعت بیشتر از 480 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است. اما با توجه به دلایل ایمنی رسیدن به این هدف چندان میسر نشده و در واقع از تمام ظرفیت خودرو استفاده نمی شود.

Bugatti Chiron

با توجه به اینکه کارشناسان شرکت میشلین در حال کار بر روی تایرهای خاصی هستند که می توانند سرعت بالای 480 کیلومتر بر ساعت را تحمل کرده و تاب بیاورند بنابراین انتظار می رود که بوگاتی شیرون بتواند از حداکثر سرعت خود استفاده کرده و تمامی مدعیان این جایگاه را کنار زده و لقب پرسرعت ترین خودرو جهان را از آن خود کند.

بنابراین سریعترین خودروهای جهان سرعتی در حدود 480 کیلومتر بر ساعت داشته و دراین بازه با یکدیگر رقابت می کنند. کسی نمی داند که در آینده بوگاتی شیرون می تواند جایگاه اول از آن خود کند یا ونوم اف 5.

آنچه که مشخص است لیستی ده تایی از وسایل نقلیه ای است که به عنوان ده خودروی سریع جهان در سال 2017-2018 شناخته شده و در حال رقابت با یکدیگر برای کسب جایگاه نخست اند.

Bugatti Veyron 16.4 Super Sport

در ادامه با ما همراه باشید تا ده خودروی سریع جهان را به شما معرفی کنیم:

  1. کوئنیگزگ آگرا آر اس
  2. بوگاتی ویرون سوپر اسپرت
  3. هنسی ونوم جی تی
  4. اس اس سی آلتیمیت آئرو
  5. مک لارن اف1
  6. پاگانی هوایرا
  7. نویل ام600
  8. استون مارتین وان77
  9. فراری لافرری
  10. لامبورگینی آونتادور

جدول زمانی بندی سریع ترین خودروهای جهان

درست از زمانی که بشر موفق به ساخت وسایل نقلیه موتوری شده است همیشه افرادی به دنبال ساخت خودروهایی سریع تر و پرشتاب تر بوده اند. روند این موضوع با گذر زمان در حال رشد بوده و خودروسازان پیوسته خودروهایی تولید و راهی بازار می کنند که می توانند به سرعت های بالاتری دست پیدا کنند.

زمانی حداکثر سرعت ممکن برای وسایل نقلیه بیش از 320 کبومتر بر ساعت بود اما امروزه این عدد به لطف توسعه فناوری های و تکنولوژی های مربوط به خودرو بهبود پیدا کرده و به بیش از 480 کیلومتر بر ساعت رسیده و همچنان نیز در حال افزایش است.

Hennessey Venom GT

سریع ترین خودرو جهان کدام است؟

تقریبا در حدود یک قرن از زمانی می گذره که افراد برای جلوگیری از سر خوردن خودرو و مبارزه با یخبندان خیابان ها یک پرچم را به دست گرفته و پیشاپیش وسایل نقلیه حرکت می کنند.

کسی تصور نمی کرد که یک قرن بعد خودروهایی وارد بازار بشود که بتواند 0 تا 100 کیلومتردر ساعت در کمتر از 3 ثانیه طی کرده و با حداکثر سرعتی که معادل با سرعت هواپیما های خاص آن زمان است حرکت کند.

تا بیش از نیمه قرن 20 توجه مهندسان و فعالان صنعتی بر روی افزایش سرعت هواپیماها بود اما کم کم از اواسط قرن بیست به بعد تولید کنندگان خودرو و فعالان صنعت خودروسازی نیز به مبحث سرعت علاقه مند شده و تلاش کردند که سرعت خودروها را بهبود بخشند.

McLaren F1

به عنوان نمونه می توان به خودروی جگوار ایکس کا120 اشاره کرد. علت قرار دادن پسوند 120 بر روی این خودرو توانایی آن در رسیدن به حداکثر سرعت 120 مایل بر ساعت (193.12 کیلومتر بر ساعت) است.

در واقع حداکثر سرعتی که این خودرو دونفره توانایی رسیدن به آن را دارند 127.49 مایل بر ساعت (205.17 کیلومتر بر ساعت) بوده اما طبیعتا قرار دادن پسوند ایکس کا127.49 ایده جالبی برای نام گذاری خودرو نیست.

مدت زمان کوتاهی پس از جگوار مرسدس بنز موفق شد خودرویی را با نام 300 اس ال راهی بازار کند که می توانست برای اولین بار در سال 1955 به حداکثر سرعت 225 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

در سال 1959 کمپانی انگلیسی استون مارتین خودرویی را با نام دی بی 4 جی تی طراحی کرد که توانست به سرعت 241 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. رکورد این خودرو توسط ایزو گریفو شکسته شده و حداکثر سرعت به عدد 257 کیلومتر در ساعت رسید.

RUF CTR2

در اینجا لامبورگینی گوی سبقت را از دست سایر تولید کنندگان ربوده و ابتدا به واسطه میورای دوست داشتنی و زیبا حداکثر سرعت را به 273 کیلومتر در ساعت افزایش داده و سپس از طریق لامبورگینی کانتاش این رکورد را در دهه هشتاد میلادی 16 کیلومتر افزایش داده و به 289 کیلومتر در ساعت رساند.

در سال 1989 فراری با خودروی اف40 حجت را تمام کرده و با رکورد حداکثر سرعت را جابجا کرده و با سرعت 321 کیلومتر در ساعت در جایگاه سریع ترین خودرو جهان قرار گرفت.

انگلستان در صنعت خودروسازی آن زمان به شدت پیش گام بوده و با خودروهای تولیدی خود اکثرا قواعد بازی بهم می ریخت.

مک لارن شش سال بعد از تولید اف40 فراری از طریق اف1 موفق شد رکورد حداکثر سرعت را با سرعت  370 کیلومتر در ساعت از آن خود کند. گوردن موری طراح و سازنده خلاق مک لارن پیوسته بر روی سرعت خودروهای طراحی شده کار کرده و تلاش می کرد که خودروهایی با کارایی فوق العاده تولدی کند.

SSC Ultimate Aero

هرچند که اف1 همچنان به عنوان سریع ترین خودروی تنفس طبیعی شناخته می شود اما بعد از 12 سال بوگاتی موفق شد مک لارن را شکست داده و با خودروی بوگاتی ویرون رکورد جابجا کرده و به 431 کیلومتر بر ساعت برساند.

بهترین هایپرکار

خودروی بوگاتی ویرون سوپراسپرتی است که از یک موتور W16 چهار توربوشارژر استفاده کرده و در نهایت می تواند قدرتی 1200 اسب بخاری و گشتاوری 1500 نیوتن متری تولید کند.

سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک این سوپراسپرت به همراه سیستم آیرودینامیکی فعال آن می تواند خودرو را به حداکثر سرعت 431 کیلومتر بر ساعت برساند. به این ترتیب و با توجه به حداکثر سرعت بوگاتی ویرون در جایگاه سریع ترین خودرو جهان قرار می گیرد.

Pagani Huayra

البته این لقب مدت زمان کوتاهی در اختیار این سوپر اسپرت قرار داشت چرا که هنسی ونوم جی تی توانست جایگاه نخست را از آن خود کند. هنسی معتقد بود از آنجا که ویرون سرعت خود را محدود کرده و از همه پتانسیل خود استفاده نمی کند پس جایگاه نخست متعلق به او نیست.

بنابراین پس از تصمیم گیری هیئت و مسئولین گینس نهایتا جایگاه نخست را از ویرون گرفته و به ونوم جی تی واگذار کردند. اما مدتی بعد این جایگاه به ویرون بازگردانده شد چرا که اعمال تنظیمات محدودیت سرعت و استفاده نکردن از تمامی پتانسیل خودرو به این معنی نیست که ویرون نمی تواند رکوردار حداکثر سرعت باشه و لقب سریع ترین خودرو جهان از آن خود کند.

بوگاتی به دلایل ایمنی و جلوگیری از ترکیدن تایر خودروهای ویرون و شیرون سرعت آن ها به صورت الکتریکی محدود کرده است.

Ferrari F40

در نهایت با طراحی و تولید کوئنیگزگ آگرا آر اس جایگاه نخست از سلطه هنسی و بوگاتی خارج شده و در اختیار این خودرو قرار گرفت.

باید دید که در آینده چه کمپانی موفق می شود این لیست ده تایی به چالش کشیده و یک رکورد جدید ثبت کند.

در انتها از شما دعوت می کنیم که جدول زمان بندی سریع ترین خودروها در فاصله زمانی 1894 تا 2117 مشاهده کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • sd
    sd | ۱۹ آذر ۱۳۹۶

    بوگاتی شیرون طراحی مزخرفی داره

  • Soheil 1
    Soheil 1 | ۱۸ آذر ۱۳۹۶

    حیف که لامبورگینی از توربو شارژ استفاده نمیکنه وگرنه جز سریع ترینا میشه همونطور که لامبورگینی هوراکان ۲۳۰۰ اسب بخاری نیم مایلو با سرعت حدود ۴۰۰ کیلومتر برساعت طی کرده ، در مجموع صنعت خودرو پیشرفت قابل توجهی کرده و باید بازم منتظر افزایش سرعتها باشبم

  • ami_ald
    ami_ald | ۱۸ آذر ۱۳۹۶

    به نظرم Koenigsegg Agera RS در نوع خودش بی رقیبه یه زیبایی خاصی داره بوگاتی فقط اسم در کرده اصلا زیبایی نداره

  • Mr. Robot
    Mr. Robot | ۱۸ آذر ۱۳۹۶

    فقط شیرون،سریعترین بوده وقتی این سوسولا تو تخم بودن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی