ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پیش بینی تحلیلگران از کاهش فروش موبایل های سامسونگ در سال 2018

اگرچه اکثر تولیدکنندگان موبایل های هوشمند طی سال آتی میلادی شاهد رشد تجارت خود خواهند بود، تحلیلگران موسسه Strategy Analytics عملکرد ضعیف سامسونگ نسبت به سال جاری میلادی را پیش بینی می کنند. این تحلیلگران ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۴ آذر ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

اگرچه اکثر تولیدکنندگان موبایل های هوشمند طی سال آتی میلادی شاهد رشد تجارت خود خواهند بود، تحلیلگران موسسه Strategy Analytics عملکرد ضعیف سامسونگ نسبت به سال جاری میلادی را پیش بینی می کنند. این تحلیلگران دستیابی به سهم بازار 20.5 درصدی را طی سال کامل 2017 برای سامسونگ پیش بینی کرده اند که با عرضه 319 میلیون دستگاه برابری می کند؛ با این حال این آمار طی سال 2018 به 315 میلیون دستگاه کاهش می یابد که برابر با سهم 19.2 درصدی از بازار است.

به گفته Strategy Analytics اصلی ترین دلیل افول نسبی سامسونگ، به افزایش رقابت این کمپانی با دیگر تولیدکنندگان نظیر اپل و چندین کمپانی چینی باز می گردد که به شکلی ستیزجویانه، مشغول عرضه دیوایس هایی گران قیمت هستند. تا به این لحظه انتظار می رود کمپانی هایی مانند اپل، هوآوی، اوپو و شیائومی شاهد افزایش عرضه اسمارت فون هایشان در سال 2018 باشند.

پیش بینی ها نشان می دهد که اپل در قیاس با 218 میلیون واحد عرضه شده طی امسال، 234 میلیون دستگاه در سال 2018 عرضه می کند و 14.3 درصد از بازار را مال خود خواهد کرد. از طرف دیگر هوآوی به تلاش های جاه طلبانه خود برای تبدیل شدن به بزرگ ترین تولیدکننده موبایل در جهان ادامه داده و از 156 میلیون واحد فعلی، به 164 میلیون واحد در سال 2018 می رسد. اوپو سهم 7.8 درصدی از خود از بازار را حفظ می کند و شیائومی هم از 6.1 درصد در سال 2017، به 7.4 درصد در سال آتی میلادی می رسد.

از زمان عرضه نخستین دیوایس خانواده گلکسی اس، سامسونگ هر سال مشغول افزایش درآمد خود بوده؛ البته اگر سال 2016 را در نظر نگیریم که کره ای ها مجبور به جمع آوری گلکسی نوت 7 از بازار شدند. طی سال های اخیر، سامسونگ با سرعت کمتری نسبت به شیائومی در حال رشد در بازار هند بوده و بخشی از سهم خود را در چین از دست داده است؛ این یعنی سامسونگ در بزرگ ترین بازارهای جهان، عملکرد مطلوبی از خود به جای نمی گذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • sepehri
    sepehri | ۲۴ آذر ۱۳۹۶

    هرچقدرم زور بزنن بازم کیفیت تاچ و صفحه نمایش سامسونگ و اپل رو ندارن چینی ها

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی