ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کدامیک زودتر یک تریلیون دلاری می شود؛ مایکروسافت یا اپل؟

شاید اگر 5 سال پیش فردی می گفت که روزی مایکروسافت به اولین شرکت، با ارزشی معادل یک تریلیون دلار (1000 میلیارد دلار) بدل می شود، این حرف جدی گرفته نمی شد. در آن زمان ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

شاید اگر 5 سال پیش فردی می گفت که روزی مایکروسافت به اولین شرکت، با ارزشی معادل یک تریلیون دلار (1000 میلیارد دلار) بدل می شود، این حرف جدی گرفته نمی شد. در آن زمان شرکت ساکن ردموند ارزشی کمتر از 250 میلیارد دلار داشت. ولی بر اساس جدیدترین تحلیل ها ممکن است این کمپانی به مهمترین رقیب اپل در راستای کسب مقام اولین شرکت تریلیون دلاری بدل شود.

ارزش مایکروسافت 650 میلیارد دلار و ارزش اپل 870 میلیارد دلار است، ولی رشد اخیر مایکروسافت سریعتر بوده

در سال 2014 که ساتیا نادلا مدیریت مایکروسافت را به دست گرفت، خدمات محاسبات ابری را در رأس فعالیت های کمپانی قرار داد. بدین ترتیب پلتفرم ابری آژور در کنار نرم افزار آفیس 365 ویژه کسب و کارها موجب شد سهام شرکت ساکن ردموند به سرعت رشد کند و به مقدار 650 میلیارد دلار کنونی برسد. حالا با رشد حدود 50 درصدی ارزش سهام، کمپانی مذکور می تواند به اولین  شرکت تریلیون دلاری جهان بدل شود. این موضوع با توجه به رشد بسیار سریع ارزش سهام کمپانی مذکور دور از ذهن به نظر نمی رسد. البته فراموش نکنیم که اپل در این زمینه جلوتر است و ارزشش در حدود 900 میلیارد دلار برآورد می شود.

ساتیا نادلا کتاب جدید

تنها در سال 2017 ارزش سهام مایکروسافت بیش از 35 درصد رشد داشته و در 5 سال اخیر نیز رشدی 200 درصدی را تجربه کرده. بر اساس گزارش ها میزان رشد این کمپانی نسبت به اپل و آلفابت بالاتر بوده.در حال حاضر ارزش اپل 870 میلیارد دلار و ارزش آلفابت 725 میلیارد دلار برآورد می شود.

از سوی دیگر آمازون نیز با ارزش کنونی حدود 560 میلیارد دلار، به سرعت تلاش می کند خود را به سه رقیب دیگر برساند. این کمپانی نیز در سال های اخیر توانسته به لطف خدمات ابری خود رشد ارزش سهام خود را سرعت بخشد.

همچنین فیسبوک که اکنون 500 میلیارد دلار ارزش دارد پتانسیل پیوستن به این رقابت را دارد. از سوی دیگر کمپانی های چینی علی بابا و Tencent نیز با سرعت بالایی در حال رشد هستند و شاید درآینده ای نه چندان دور به مسابقه تریلیون دلاری بپیوندند.

CNN
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • ali shafiey
    ali shafiey | ۲۹ آذر ۱۳۹۶

    اپل صد در صد

  • Rahman
    Rahman | ۲۸ آذر ۱۳۹۶

    واین یعنی قدرت مخوفی بنام آمریکا...

  • kamran naseri
    kamran naseri | ۲۷ آذر ۱۳۹۶

    فیسبوک ۵۰۰ میلیارد دلار ، مارک ذاکر برگ‌ تو خوابشم نمی‌دید تو رویاشم نمیتونست تصور کنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی