ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

اپلیکیشن Haven ادوارد اسنودن موبایل شما را به یک سیستم امنیتی کامل تبدیل می کند

اپلیکیشن جدیدی که ادوارد اسنودن با همکاری بنیاد آزادی رسانه ها و The Guardian Project منتشر کرده می خواهد که تلفن هوشمند اندرویدی شما را به یک سیستم امنیتی تمام عیار تبدیل کند. Haven که ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲ دی ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

اپلیکیشن جدیدی که ادوارد اسنودن با همکاری بنیاد آزادی رسانه ها و The Guardian Project منتشر کرده می خواهد که تلفن هوشمند اندرویدی شما را به یک سیستم امنیتی تمام عیار تبدیل کند. Haven که امروز به شکل بتای عمومی منتشر شده، از سنسورهای داخلی یک موبایل برای ردیابی تغییرات محیط اطراف آن استفاده می نماید.

به عنوان مثال، فرض کنید می خواهید فعالیت های انجام گرفته در یک اتاق را زمانی که از آن دور هستید، تحت نظر بگیرید. اپلیکیشن Haven در این شرایط می تواند صداهای اطراف را ضبط کند، تغییرات نور محیط را تشخیص داده و یا برداشته شدن و جابجایی موبایل را به اطلاع تان برساند. حتی می توانید موبایل را در حالت عمودی در جایی ثابت بگذارید تا از آن به عنوان یک دوربین امنیتی استفاده کرده باشید.

به اعتقاد Micah Lee، یکی از توسعه دهندگان اپلیکیشن، Haven می تواند برای مقابله با حمله های «evil maid» هم کاربرد داشته باشد. در این حمله ها فرد هکر می تواند به طور فیزیکی به یک دیوایس الکترونیکی خاموش نفوذ کرده و از آن اطلاعات استخراج کند.

نیت فریتاس این اپ را «قدرتمندترین، امن ترین و خصوصی ترین بیبی مانیتور تاریخ» توصیف می کند.

لی روش کار اپلیکیشن را این گونه توضیح می دهد: «فرض کنید شما لپ تاپ خود را قفل کرده و در اتاق یک هتل می گذارید و سپس موبایل مجهز به Haven را روی لپ تاپ قرار می دهید. اگر کسی در طول نبود شما در اتاق را باز کرده و قصد نفوذ به لپ تاپ را داشته باشد، حسگر نورسنج موبایل ممکن است متوجه تغییراتی در نور محیط شده و میکروفون صدای باز شدن در (و حتی صحبت کردن هکر) را بشنود. همچنین احتمال دارد که حسگر شتاب سنج بتواند حرکت هکر را تشخیص داده و حتی دوربین موبایل تصویری نیز از آن فرد بگیرد».

اپلیکیشن Haven لزوما نمی تواند به طور مستقیم جلوی چنین حملاتی را بگیرد، اما در عوض مورد حمله واقع شدن را از طریق ارسال نوتیفیکیشن یا از طریق پیام رسان رمزنگاری شده سیگنال به اطلاع صاحب دستگاه می رساند. نکته خوب این که اپ Haven برای اطلاع رسانی نیازمند اینترنت و سیم کارت نیست و تمام اطلاعات را می تواند در حالت آفلاین نیز ذخیره کند.

نیت فریتاس، بنیان گذار Guardian Project اپلیکیشن Haven با تشریح یکی دیگر از کاربردهای اپ آن را «قدرتمندترین، امن ترین و خصوصی ترین بیبی مانیتور تاریخ» توصیف می کند. چرا که هیچ کدام از دیتاهای ثبت شده توسط آن به سرورهای شخص ثالث ارسال نمی شوند و در امنیت کامل به سر خواهند برد.

Haven: Keep Watch

Haven: Keep Watch

سازنده: The Guardian Project قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: - مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • رضا آرین
    رضا آرین | ۲ دی ۱۳۹۶

    نوستین گوگل پلی لینک به بازار مسخرا دادین که اونم فایل رو نداره

    • سیدمحمد غزنوی
      سیدمحمد غزنوی | ۲ دی ۱۳۹۶

      برای من رفت تو گوگل پلی و پیداش کرد. شاید پیش فرضت بازاره که میزنی گزینه برات نمیاره نمیدونم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی