ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Dermapace
تکنولوژی

نخستین دستگاه درمان زخم پا از طریق امواج آکوستیک تائیدیه FDA را دریافت کرد

یکی از مشکلات بیماران دیابتی زخم هایی است که ممکن است به قطع عضو منجر شوند، حالا اما یک کمپانی آمریکایی دستگاهی را برای کمک به این افراد توسعه داده که از امواج آکوستیک بهره ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۲ دی ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

یکی از مشکلات بیماران دیابتی زخم هایی است که ممکن است به قطع عضو منجر شوند، حالا اما یک کمپانی آمریکایی دستگاهی را برای کمک به این افراد توسعه داده که از امواج آکوستیک بهره می برد.

این دستگاه که «Dermapace» نام دارد و توسط کمپانی «Sanuwave» تولید شده، نخستین مورد تاییده شده سازمان غذا و داروی آمریکا «FDA» است که با استفاده از امواج آکوستیک زخم ها را درمان می کند.

Dermapace به صورت ویژه برای درمان زخم پای بیماران دیابتی توسعه پیدا کرده که در آن آسیب به اعصاب و رگ ها به کاهش گردش خون، عفونت و در مواردی به قطع عضو منجر می شود.

این دستگاه دارای دسته ای است که به واحد مرکزی متصل می شود و با تحریک زخم ها از طریق امواج به بهودی آنها کمک می کند.Dermapaceکمپانی تولید کننده برای اثبات کارایی Dermapace آن را در دو آزمایش دوسو کور (تستی که در آن شخص مورد آزمایش و مسئول مربوطه هیچ‌کدام نمی‌دانند که ماده مصرف‌شده دارویی فعال است یا بی‌اثر) روی 336 بیمار آزمایش کرده است.

طی این آزمایشات بیماران به دو گروه تقسیم شده اند و گروهی از آنها با Dermapace واقعی و گروه دیگری با دستگاهی که هیچ شوک موثری را تولید نکرده مورد بررسی قرار گرفته اند.

نتایج به دست آمده حاکی از این است که استفاده از دستگاه واقعی پس از 24 هفته به 44 درصد بهبودی منجر شده در حالی که این میزان برای گروه دیگر 30 درصد بوده است.

تائید این دستگاه علاوه بر کارایی آن مدیون برنامه «de novo» سازمان غذا و داروی آمریکا است که هدف از آن تسهیل ورود فناوری های جدید به بازار است.

اگرچه کارایی واقعی این دستگاه پس از عرضه به بازار مشخص خواهد شد اما اگر Dermapace واقعا موثر باشد راه را برای معرفی ابزارها و فناوری های درمانی جدید باز خواهد کرد.

BGR
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی