ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آسیب پذیری چیپست های اینتل
تکنولوژی

اینتل: آسیب پذیری چیپست ها AMD و ARM را هم می تواند تحت تاثیر قرار دهد

آسیب پذیری چیپست های اینتل که امنیت سیستم های کامپیوتری را به شکل عمده ای تحت تاثیر قرار می دهد احتمالا فقط مخصوص اینتل و محصولات این شرکت نیست. پس از چند ساعت سکوت در ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۴ دی ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

آسیب پذیری چیپست های اینتل که امنیت سیستم های کامپیوتری را به شکل عمده ای تحت تاثیر قرار می دهد احتمالا فقط مخصوص اینتل و محصولات این شرکت نیست.

پس از چند ساعت سکوت در این رابطه، اینتل بیانیه ای منتشر کرد و برخی ادعاهای مرتبط با این آسیب پذیری را انکار کرد و گفت دسترسی به حافظه کرنل مشکل خاص چیپست های این شرکت نیست و آن ها در حال همکاری با AMD و ARM (و البته چندین شرکت توسعه دهنده سیستم عامل ها) هستند تا راه حلی پدید آورند.

اینتل در رابطه با پردازنده ها گفته که کاهش سرعت عملکرد آن ها وابسته به حجم کارکرد کاربران است و این مسئله توسط اکثر کاربران میانی که استفاده های سنگینی ندارند اصلا ملموس نیست.

اما AMD در بیانیه خود احتمال درگیر شدن پردازنده هایش به این مشکل را به خاطر تفاوت های موجود در طراحی «نزدیک به صفر» می داند.

جالب است که اینتل مدعی شده این ماجرا یک آسیب پذیری نیست بلکه به آن «متودهای تحلیل نرم افزار» می گوید که قادر است اطلاعات حساس را از دستگاه ها برداشت کند و اصلا قابلیت تخریب، حذف و یا ایجاد تغییرات در داده ها را ندارد. برایان کرانیچ مدیرعامل اینتل گفته که تاکنون کسی از این متودها استفاده مخرب نکرده است.

به هر حال، اینتل و دیگر شرکت ها در حال کار روی راه حلی هستند که قرار است هفته آینده در مورد آن صحبت شود. اپل برای رفع این مشکل آپدیتی منتشر کرده که به گفته کاربران تغییری در سرعت کامپیوترها ایجاد نمی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی