ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

ثروت مدیرعامل سابق اوبر از مرز یک میلیارد دلار گذشت

تراویس کالانیک مدیرعامل سابق اوبر همیشه مدعی بود هیچگاه سهام شرکتی که خودش در پایه گذاری اش نقش داشته را نمی فروشد، با این حال وی روز گذشته اعلام کرد که بخش قابل توجهی از ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ دی ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

تراویس کالانیک مدیرعامل سابق اوبر همیشه مدعی بود هیچگاه سهام شرکتی که خودش در پایه گذاری اش نقش داشته را نمی فروشد، با این حال وی روز گذشته اعلام کرد که بخش قابل توجهی از سهامش را می فروشد.

در حالی که یک هفته از خرید یک پنجم سهام اوبر توسط شرکت سافت بنک می گذرد کالانیک اعلام نمود که حدود ۲۹ درصد از سهامش را به این غول تکنولوژی ژاپنی و شرکایش می فروشد.

همانطور که می دانید کالانیک در یک سال گذشته اتفاقات خوبی را پشت سرنگذاشت و حتی سمت مدیرعاملی اوبر را هم از دست داد؛ به همین خاطر می توان این اتفاق را برای او به فال نیک گرفت. با توجه به توسعه کسب و کار اوبر و رشد موفق آن در سال های اخیر، بسیاری بنیانگذار آن را یکی از ثروتمندترین افراد دنیا در نظر می گرفتند (البته روی کاغذ).

اما قراردادی که این شرکت اخیرا با سافت بنک به امضا رساند باعث شد که ارزش این کمپانی با افت ۳۰ درصدی از رقم ۷۰ میلیارد دلار به ۴۸ میلیارد دلار تنزل پیدا کند که این مساله نیز به تعبیر خیلی ها از اتفاقات ناخوشایندی ریشه می گیرد که در یک سال اخیر برای اوبر رخ داده است.

با فروش بخشی از سهام اوبر به سافت بنک ارزش این کمپانی ۳۰ درصد افت پیدا کرد

حال پیش بینی می شود کالانیک که علیرغم کنار گذاشته شدنش از سمت مدیرعاملی همچنان در هیئت مدیره اوبر حضور داشت با فروش سهام خود به سافت بنک ثروتی معادل ۱.۴ میلیارد دلار به دست آورد.

برخی کارشناسان باور دارند که کالانیک با این اقدام سعی در کناره گیری از هیئت مدیره عبور را داشته یا دست کم می خواهد نقش کمرنگ تری در مدیریت این شرکت ایفا کند و مرتفع ساختن مشکلات پیش روی آن را به دارا خسرو شاهی مدیرعامل ایرانی الاصل اوبر واگذار نماید.

اضافه کنیم که هم اکنون این شرکت با پنج پرونده جنایی جداگانه دست و پنجه نرم می کند که همگی به اتفاقات رخ داده در در زمان مدیریت کالانیک مربوط می شوند. از سویی پرونده شکایت آلفابت که در رابطه با سرقت اسرار کاری اش توسط اوبر گشوده شده نیز در انتهای همین ماه به جریان می افتد و ممکن است که در انتهای دادرسی ها حقایق تکان دهنده ای پیرامون اوبر فاش شده و چه بسا این کمپانی محکوم به پرداخت جریمه های چند میلیارد دلاری شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • haditwo
    haditwo | ۱۷ دی ۱۳۹۶

    عالی بود

  • employment iran
    employment iran | ۱۶ دی ۱۳۹۶

    اگر تمایل دارید در محیط استارتاپی به عنوان طراح و پیاده ساز وب سایت مشغول به کار شوید رزومه و شرایط خود را برای ما ارسال کنید:

    • employment iran
      employment iran | ۱۶ دی ۱۳۹۶

      employment.iran2018@gmail.com

مطالب پیشنهادی