ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کناره گیری گوپرو از صنعت تولید پهپاد

گوپرو چندی پیش اعلام کرد که به خاطر چالش های موجود برای سودزایی در بازار به شدت رقابتی تولید پهپاد از این صنعت کناره گیری می کند. شرکت مذکور که به خاطر تولید دوربین های ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ دی ۱۳۹۶ | ۱۸:۱۸

گوپرو چندی پیش اعلام کرد که به خاطر چالش های موجود برای سودزایی در بازار به شدت رقابتی تولید پهپاد از این صنعت کناره گیری می کند.

شرکت مذکور که به خاطر تولید دوربین های ورزشی شهرت دارد این خبر را در جریان نشستی اعلام نمود که برای ارائه گزارش مالی اش ترتیب داده شده بود. گوپرو ضمن انتشار این خبر اعلام نمود که کارما آخرین پهپاد تولیدی آن خواهد بود.

کارمای ۷۹۹ دلاری در اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی رونمایی شد اما در ادامه مشخص شد که قیمت تعیین شده با امکاناتش برابری ندارد و خود محصول نیز ایرادات زیادی دارد. در ادامه نیز کلیه کارماهای فروخته شده به خاطر نقصی که باعث تخلیه شارژ پهپاد می شد به گوپرو عودت داده شدند و از آن زمان شاهد انتشار نقدهای منفی در نشریات پیرامون واحد پهپاد کمپانی مورد بحث بودیم. باید اشاره کنیم که این شکست هزینه ای معادل با ۳۷۳ میلیون دلار را بر گوپرو تحمیل کرد.

در همین راستا شرکت آمریکایی در نظر دارد که صدها نیروی کاری اش را اخراج کند و حتی حقوق پرداختی به نیکلاس وودمن مدیرعامل خود را نیز به یک میلیون دلار کاهش دهد.

خبر مربوط به اخراج نیروهای گوپرو نیز نخستین بار اواخر هفته گذشته منتشر شد و اگر این اتفاق رخ دهد چهارمین باری خواهد بود که گوپرو از سال ۲۰۱۶ میلادی اقدام به تعدیل نیرو می کند.

شمار نیروهای کاری گوپرو به کمتر از هزار نفر تقلیل می یابد

شرکت مورد بحث در جریان نشست امروز خود اعلام کرد که مجموع ۱۲۵۴ نفر نیروی کاری اش در سراسر دنیا به کمتر از هزار نفر تقلیل می یابد. این تغییرات ساختاری احتمالا ده ها میلیون هزینه برای کمپانی مورد بحث در بر خواهد داشت. گوپرو اعلام کرده که درآمدهایش برای سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ تقریبا برابر با ۳۴۰ میلیون دلار خواهد بود که کاهشی قابل ملاحظه را نسبت به بازه زمانی مشابه در  سال قبل نشان می دهد.

نیکلاس وودمن مدیرعامل این شرکت نیز در بیانیه اخیر خود اعلام نمود که گوپرو مصمم است بار دیگر شرکت متبوعش را به روزهای اوج خود بازگرداند. به گفته وی نقشه راه سخت افزاری و نرم افزاری تازه گوپرو و البته کاهش هزینه های عملیاتی بار دیگر گوپرو را سودزا می کند و احتمالا شاهد رشد درآمدهایش در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی