ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Nissan-Xmotion_Concept-2018
خودرو

در برابر آینده؛ نیسان از شاسی بلند مفهومی Xmotion در دیترویت رونمایی کرد

کمپانی ژاپنی نیسان که مدتی است با مدل های مفهومی در نمایشگاه های مختلف حاضر می شود، این بار نیز با یک اتومبیل کانسپت عجیب به نام Xmotion (بخوانید کراس موشن) در دیترویت حضور پیدا ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ دی ۱۳۹۶ | ۱۱:۲۴

کمپانی ژاپنی نیسان که مدتی است با مدل های مفهومی در نمایشگاه های مختلف حاضر می شود، این بار نیز با یک اتومبیل کانسپت عجیب به نام Xmotion (بخوانید کراس موشن) در دیترویت حضور پیدا کرده است.

Nissan-Xmotion_Concept-2018

این خودرو نتیجه خلاقیت طراحان نیسان و بازی آنها با انواع خطوط برای دستیابی به یک بدنه خاص بوده و المان های کلیدی آن از سال 2020 در نمای خارجی مدل های تولیدی ظاهر خواهند شد. با این توصیف در واقع Xmotion را می توان پیش نمایشی از کراس اوورهای آینده نیسان دانست.

Nissan-Xmotion_Concept-2018

در نمای روبرو کراس موشن از همان جلو پنجره معروف V شکل که به یکی از مشخصه های اصلی محصولات کنونی نیسان تبدیل گشته، بهره می برد؛ با این تفاوت که اندازه آن رشد کرده و بسیار بزرگ تر از قبل شده است.

Nissan-Xmotion_Concept-2018

خطوط یا به عبارت بهتر پره های مشکی افقی نیز به پس زمینه جلو پنجره اضافه شده اند تا نمایی با ابهت تر ایجاد شود. در زیر این بخش سپری به حالت بیرون زده از بدنه طراحی شده تا هنگام پیمودن مسیرهای صعب العبور از هر نوع صدمه جدی به قسمت های اصلی جلوگیری کند.

Nissan-Xmotion_Concept-2018

در دو طرف جلو پنجره چراغ های LED خاص که می توان آنها را نیز به حرف V یا U تشبیه کرد، جا خوش کرده اند. در نمای سه چهارم طراحان نیسان توانسته اند با حجم دهی های ملایم برای گلگیرها و بازی با انواع خطوط نرم و تیز چهره ای استوار و قدرتمند برای کراس موشن خلق کنند.رینگ های 21 اینچی با پره های ضخیم، رکاب ها و پوشش های فیبر کربنی مشکی رنگ نیز که در دهانه گلگیرها نصب شده اند، نقشی انکارناپذیر در تقویت این حس دارند.

Nissan-Xmotion_Concept-2018

در نمای عقب طراحان کراس موشن باز هم سادگی و ظرافت را در دستور کار قرار داده اند. چراغ های باریک که از قسمت جانبی به پشت خودرو امتداد پیدا کرده اند و سپر مشکی هماهنگ با سپر جلویی از شاخصه های اصلی در این نما هستند.

Nissan-Xmotion_Concept-2018

اما بی تردید یکی از ویژگی های بارز مفهومی جدید نیسان، باربندی ایرودینامیکی است که بر روی سقف قرار گرفته؛ با این باربند می توان صندلی های اضافی یا وسایل مورد نیاز برای ماجراجویی در طبیعت را با خود حمل کرد.

Nissan-Xmotion_Concept-2018

در داخل کابین اولین چیزی که جلب توجه می کند، ترکیب هنرمندانه رنگ های سفید، قرمز و مشکی است. دلیل استفاده از چنین رنگ هایی، الهام از پرچم ژاپن و جایگاه ویژه آنها در نزد مردم این کشور عنوان شده؛ بکارگیری اجزای چوبی و اتصال آنها با تکنیکی خاص که در تاریخ معماری ژاپن رواج داشته، دیگر اقدام خلاقانه ای است که ریشه در فرهنگ و رسوم ژاپن دارد.

Nissan-Xmotion_Concept-2018

کراس موشن همانند اینفینیتی Q Inspiration یک کنسول سیال یا معلق در بخش میانی کابین دارد. در هر طرف این کنسول امکان نصب سه صندلی وجود داشته و کراس موشن می تواند حداکثر 6 نفر را با خود جابجا کند.

از آنجایی که نیسان هیچ اشاره ای به پیشرانه و مشخصات فنی کراس موشن نکرده، می توان گفت که این شاسی بلند مفهومی نقش یک پروژه طراحی تمرینی را برای سازنده دارد. البته ناگفته نماند مقامات این کمپانی به بهره گیری از فناوری نیمه خودران ProPilot در پروپایلوت اذعان کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ali karami
    ali karami | ۲۷ دی ۱۳۹۶

    عاشق طراحی های متفاوتم ولی اتاقش ب طور وحشتناکی ب تغییر نیاز داره

  • jojo ali lo
    jojo ali lo | ۲۷ دی ۱۳۹۶

    فکر نکنم به پراید ما برسه??????

  • sina.z
    sina.z | ۲۷ دی ۱۳۹۶

    زیباست ...ولی جلو ماشین فکر کنم قسمت چراغ ها شبیه لکسوس سری n هست

مطالب پیشنهادی