ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

درز اطلاعات فنی فراری 488 GTO قبل از معرفی رسمی؛ شاهکار مهندسی ایتالیایی

امروزه نگه داری از اطلاعات محرمانه بسیار دشوارتر از آن چیزی است که فکرش را می کنید و مسئله درز اطلاعات در صنعت خودروسازی به کررات اتفاق افتاده است. در واقع خودروسازان مطرح جهان هرگز ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

امروزه نگه داری از اطلاعات محرمانه بسیار دشوارتر از آن چیزی است که فکرش را می کنید و مسئله درز اطلاعات در صنعت خودروسازی به کررات اتفاق افتاده است. در واقع خودروسازان مطرح جهان هرگز از دست جاسوسان و عکاسان صنعتی در امان نیستند و حالا با پیشرفت فناوری و تکنولوژی این موضوع بیش از گذشته به دغدغه خودروسازان بزرگ مبدل شده است.

اخیرا این مسئله برای سوپراسپرت ساز ایتالیایی یعنی فراری پیش آمده و از آن جا که این شرکت مراسم های خاص و خصوصی پیش از معارفه رسمی خودرو هایش برای مشتریان وفادار این شرکت برگزار می کند به همین دلیل خطر لو رفتن اطلاعات فراری به مراتب بیشتر از سایرین است.

پیش از این عکس های جاسوسی بسیاری از نسخه مخصوص فراری 488 که به رسم فراری بعد از گذشت چند سال عرضه مدل عادی رونمایی می شود، منتشر شده بود.

حتی عکس هایی بدون هرگونه پوشش مخفی شونده بیشتر بخش های ظاهری خودرو را لو می داد اما کیفیت عکس ها چندان مطلوب نبود. حال اما عکس هایی از مراسم خصوصی فراری منتشر شده است که اطلاعات بسیار مهمی که تنها با مشتریان خاص این برند در میان گذاشته شده بود را به ما نشان می دهد.

این نسخه خاص از مدل 488 با تمرکز بیشتر بر روی توانایی های مسابقه ای توسعه داده شده است و مهندسی خاص مدل مخصوص رقابت های اتومبیل رانی را به همراه خود دارد.

طبق اطلاعات منتشر شده موتور این مدل که از قطعات نسخه 488 Challenge به عاریت گرفته شده است به نسبت مدل عادی 10 درصد وزن سبک تری دارد و حداقل نیروی تولیدی آن به 700 اسب بخار می رسد.

در واقع این موتور قوی ترین موتور V-8 تاریخ شرکت فراری خواهد بود. این قلب تپنده 3.9 لیتری که به دو توربوشارژر مجهز شده با فشار بیشتر توربو و تغییرات در قطعات اساسی موتور توانایی رسیدن به قدرت و گشتاور بیشتر را دارا است.

این مدل رقیب اساسی پورشه 911 GT2 RS خواهد بود و در واقع باید آن را جایگزین خلف مدل افسانه ای فراری یعنی 458 اسپشیاله دانست.

فراری با استفاده گسترده از فیبرکربن، قطعاتی همچون کاپوت، سپر و اسپویلر را از این ماده مرکب ساخته است و البته در فضای کابین نیز قطعات فیبرکربنی نقشی حیاتی بازی می کنند.

مدل استاندارد 488 توانایی تولید 324 کیلوگرم نیروی رو به پایین در سرعت 250 کیلومتر بر ساعت را دارد که این مورد در پورشه 911 GT2 RS به 340 کیلوگرم رسیده است. به همین دلیل باید انتظار داشت که فراری برای مدل جدید خود رسیدن به این رقم و حتی بیشتر از آن را مد نظر قرار داده باشد.

طبق اسلاید های لو رفته به صورت کلی در زمینه آیرودینامیک شاهد 20 درصد بهبود به نسبت مدل استاندارد خواهیم بود.

چرخ های فیبرکربنی استاندارد نیز در حدود 40 درصد وزن سبک تری به نسبت مدل های معمول خواهند داشت. این چرخ ها با لاستیک های میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 عرضه خواهند شد.

پیش از این فراری تنها 3 بار از نام GTO برای محصولاتش قرار داده که دو مورد آن تبدیل به افسانه های بی بدیل در صنعت خودروسازی شده اند. اولین آن ها 250 GTO به عنوان گران ترین و با ارزش ترین خودروی تاریخ و دیگری 288 GTO که عملا یک ماشین مسابقه ای داخل شهری بود.

مورد سوم اما که چندان پروژه موفقیت آمیزی برای این نام بزرگ نبود 599 GTO که نسخه شهری مدل تمام مسابقه ای 599XX بود.

فراری 250 GTO یک شاهکار تمام عیار در صنعت خودروسازی که این روزها با قیمتی بیش از 30 میلیون دلار معامله می شود.

گرچه این احتمال می رود که در نهایت اسم این خودرو چیزی به جز GTO باشد و همانند گذشتگانش اسمی منحصر به فرد را یدک بکشد. به خصوص که پیش از این مدل های خاص فراری های V-8 موتور وسط با نام های چلنج استرادله، اسکودریا و اسپشیاله به بازار معرفی شده اند.

به احتمال بسیار زیاد فراری از جدیدترین سوپرخودرو خود در نمایشگاه ژنو رونمایی کند، از این رو باید چند هفته دیگر منتظر ماند و نتیجه هنرنمایی مهندسان ایتالیایی را در کالبد این سوپر اسپرت دوست داشتنی مشاهده کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی