ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فروش نامطلوب آیفون 10، خبر خوشی برای سامسونگ نیست

شایعات از کاهش شدید عرضه آیفون 10 به بازار حکایت دارند و گویا هنوز فروشگاه ها موفق به فروش تمامی موجودیشان از موبایل جدید و گران قیمت اپل نشده اند. این شایعه از آنجایی قدرت ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۶ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

شایعات از کاهش شدید عرضه آیفون 10 به بازار حکایت دارند و گویا هنوز فروشگاه ها موفق به فروش تمامی موجودیشان از موبایل جدید و گران قیمت اپل نشده اند. این شایعه از آنجایی قدرت می گیرد که سامسونگ تولید پنل های OLED را به شکل قابل توجهی کاهش داده و ساخت کارخانه ای جدید برای تولید نمایشگر را نیز فعلا متوقف کرده است.

سامسونگ در حال حاضر تنها تامین کننده نمایشگر های 5.8 اینچی آیفون 10 است که بهایی 70 دلاری برای اپل دارند. این شرکت امیدوار است که بتواند انحصار خود را در مدل های آینده آیفون نیز حفظ کند اما گویا یکی از کارخانه ها طی ماه ژانویه، فشار کاری خود را 10 درصد کمتر کرده. منابع داخلی می گویند که علت این اتفاق فروش کمتر از انتظار آیفون 10 اپل است.

حالا همه منتظر هستند تا ببینند در ماه های فوریه و مارس چه اتفاقی رخ می دهد و آیا فروش اولین موبایل مجهز به نمایشگر OLED اپل همچنان با کاهش روبرو می شود یا خیر. کارخانه جدید سامسونگ در ویتنام نیز که با قصد تولید نمایشگرهای OLED قرار بود راه اندازی شود نیز فعلا در مرحله انتظار به سر می برد. فروش ضعیف آیفون 10 می تواند ضربه ای به سودآوری سامسونگ نیز وارد کند.

از سوی دیگر اخباری منتشر شده که نشان می دهد اپل می خواهد شرکای تجاری جدیدی پیدا کند و صرفا سامسونگ تنها تامین کننده اش نباشد. ال جی و Japan Display شرکت هایی هستند که زمزمه های همکاریشان با اپل شنیده می شود: نمایشگر منعطف 6.1 اینچی Japan Display برای آیفون 9 و نمایشگر 6.46 اینچی OLED ال جی هم برای آیفون Xs (یا Xl) پلاس.

هر کدام از این اخبار اگر صحیح باشد، شرایط را برای سامسونگ بهتر نخواهد کرد و احتمالا سهم قابل توجهی از سود این شرکت را طی سال آتی کم خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ajamali95
    ajamali95 | ۶ بهمن ۱۳۹۶

    كجاش نامطلوبه . الان كل خارجيا و نصف تهرانيا آيفون ١٠ دارن.

  • Sam Anderwood
    Sam Anderwood | ۶ بهمن ۱۳۹۶

    یعنی ۲۲ میلیون ایفون فروختن تو سه ماه اخر ۲۰۱۷ میشه نامطلوب...خیلی مم نون

مطالب پیشنهادی