ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آلکاتل 1X معرفی شد؛ اولین موبایل مجهز به اندروید Go

چندی پیش گوگل اعلام کرد می خواهد نسخه سبک و کم حجمی از اندروید را برای موبایل های پایین رده عرضه کند، پروژه ای که با نام «اندروید گو» (Android Go) شناخته می شد. حالا ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۴:۵۲

چندی پیش گوگل اعلام کرد می خواهد نسخه سبک و کم حجمی از اندروید را برای موبایل های پایین رده عرضه کند، پروژه ای که با نام «اندروید گو» (Android Go) شناخته می شد. حالا اولین موبایل مجهز به این سیستم عامل به نام «آلکاتل 1X» در میان محصولات مختلف شرکت آلکاتل دیده می شود.

البته این موبایل به جز اولین بودن در حوزه فوق، هیچ ویژگی هیجان انگیزی ندارد و یک دستگاه کاملاً اقتصادی و پایین رده محسوب می شود. سخت افزار این دستگاه را چیپست مدیاتک با پردازنده چهار هسته ای، یک گیگابایت رَم، 16 گیگابایت حافظه داخلی و نمایشگر 5.3 اینچی با رزولوشن 480×960 پیکسل تشکیل می دهند. درگاه میکرو USB و صفحه نمایشی با نسبت تصویر 18:9 هم از مشخصات دیگر آلکاتل 1X هستند.

نکته جالب اینجاست که علی رغم انتظارات بالا از اندروید گو، خبرنگارانی که با آلکاتل 1X کار کرده اند می گویند سیستم عامل این موبایل چندان روان و سریع کار نمی کند و تجربه دلچسبی را در اختیار کاربر نمی گذارد. نمایندگان آلکاتل و گوگل در کنگره جهانی موبایل می گویند این ضعف کارایی بدین خاطر است که نسخه اولیه آلکاتل 1X و اندروید گو در این رویداد به نمایش گذاشته شده و طی دو ماه آینده تا قبل از عرضه به بازار، مشکلات احتمالی آن نیز برطرف خواهد شد.

به احتمال زیاد در جریان رویداد MWC امسال در شهر بارسلون، محصولات دیگری با پشتیبانی از اندروید گو وارد معرفی می شوند و می توان دید که آیا این سیستم عامل واقعاً روی دستگاه های پایین رده خوب کار می کند یا خیر. آلکاتل 1X از ماه آوریل به قیمت 100 یورو (تک سیم کارت) یا 110 یورو (دو سیم کارت) وارد بازار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی