ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موبایل اقتصادی آلکاتل 5 با مشخصاتی شبیه به یک پرچمدار معرفی شد

یک موبایل اقتصادی معمولاً موبایلی است که کمتر از 300 دلار قیمت دارد و به تناسب همین قیمت گذاری، از مشخصات نه چندان تحسین برانگیزی مثل نمایشگر کم رزولوشن بهره می برد. اما آلکاتل اخیراً ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

یک موبایل اقتصادی معمولاً موبایلی است که کمتر از 300 دلار قیمت دارد و به تناسب همین قیمت گذاری، از مشخصات نه چندان تحسین برانگیزی مثل نمایشگر کم رزولوشن بهره می برد. اما آلکاتل اخیراً از اسمارت فونی اقتصادی رونمایی کرده که نه تنها با تمام همتایان خود فرق دارد، بلکه گویی می خواهد پرچمداری با برچسب قیمت یک اقتصادی باشد.

پیش از هر چیز، موبایل آلکاتل 5 اگرچه از پلاستیک ساخته شده و در تصاویر ممکن است اندکی بی کیفیت به نظر برسد اما در دنیای واقعی چنین شمایلی ندارد. با بدنه ای اندک خمیده و نسبتاً باریک، آلکاتل 5 یکی از بهترین موبایل های پلاستیکی موجود در بازار به حساب خواهد آمد.

نمایشگر 5.7 اینچی آلکاتل 5 از نوع IPS است و با نسبت ابعاد 18:9، رزولوشن 1440x720 را به نمایش در می آورد. یکی از مهم ترین ویژگی های این اسمارت فون تازه، حاشیه اندکی است که در کناره ها و بخش زیرین نمایشگر به چشم می خورد؛ با این حال، بخش بالایی نمایشگر هنوز حاشیه ای عریض دارد که البته با توجه به قیمت گذاری و قشر هدف آلکاتل 5، به هیچ وجه نقطه ضعف نیست.

از نظر مشخصات داخلی، آلکاتل 5 از چیپست هشت هسته ای MT6750 مدیاتک، 2 یا 3 گیگابایت حافظه رم و 16 یا 32 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد. دوربین اصلی دستگاه، از سنسوری 12 مگاپیکسلی با گشودگی دهانه لنز f/2.2 بهره می برد و گذشته از فلاش LED، به قابلیت های مختلفی مانند لرزشگیر الکترونیکی تصویر و فیلم برداری اسلو موشن مجهز است.

برخلاف دوربین اصلی، دوربین سلفی از نوع دوگانه بوده و سنسورهایی 13 و 5 مگاپیکسلی دارد که می توانند سلفی های با افکت های جالب به ثبت برسانند، اما نکته قابل توجه اینست که هر دو سنسور، فوکوسی ثابت دارند. در نهایت نیز سنسور اثر انگشت روی پنل پشتی آلکاتل 5 تعبیه شده و باتری 3000 میلی آمپر ساعتی، سوخت رسانی به دستگاه را برعهده دارد.

آلکاتل 5 قرار است به زودی در دو رنگ مشکی متالیک و طلایی متالیک، روانه بازار برخی کشورها شود و قیمت بسیار رقابتی 230 یورو (برابر با 280 دلار) برایش در نظر گرفته شده که با توجه به مشخصات سخت افزاری، آن را به دیوایسی ایده آل برای افرادی که بودجه محدودی دارند تبدیل می کند.

.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • no arous
    no arous | ۷ اسفند ۱۳۹۶

    خیلی خوبه این؛ جون میده واسه عکس عروسی

  • I.G.I
    I.G.I | ۶ اسفند ۱۳۹۶

    اگه الکاتل . هواوی یا شیاءومی نبودن منکه به شخصه الان گوشی نداشتم و اونایی که داشتن هم مجبور بودن گوشیای مزخرف اپل و سامسونگ رو با قیمت بنز بخرن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی