ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بانک مرکزی در مورد ارز مجازی تلگرام تصمیم بگیرد

تلگرام همچنان در حال جذب سرمایه برای «عرضه پول دیجیتالی» است و بر اساس گزارش‌ها در دور اول موفق به جذب سرمایه ۸۵۰ میلیون دلاری شده بود. نام پروژه جدید این کمپانی «شبکه باز تلگرام» (Telegram Open Network)‌ ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۴:۵۳

تلگرام همچنان در حال جذب سرمایه برای «عرضه پول دیجیتالی» است و بر اساس گزارش‌ها در دور اول موفق به جذب سرمایه ۸۵۰ میلیون دلاری شده بود. نام پروژه جدید این کمپانی «شبکه باز تلگرام» (Telegram Open Network)‌ یا به اختصار TON است که از پروتکل چندمنظوره مبتنی بر فناوری بلاکچین بهره می گیرد و با چندین پروژه دیگر در این حوزه به رقابت می پردازد.

اما تلگرام بیش از ۴۰ میلیون کاربر در ایران دارد و از سوی دیگر کش‌وقوص‌های فراوان ارزش ارز‌های مجازی مثل بیت‌کوین هم باعث شده تا مردم ایران بیشتر از پیش با رمزپول‌ها آشنا شوند و حتی علاقه به سرمایه‌گذاری در آنها داشته باشند.

آذری جهرمی در نشست خبری امروز خود در همین رابطه گفت: «زمانی که تماس صوتی تلگرام فعال شد، مراجع امنیتی و دستگاه قضایی نظرشان این بود که این ویژگی مخالف اصول امنیتی ماست و نباید راه‌اندازی شود. در همان مقطع حکم قانونی دادند و جلوی فعالیت آن گرفته شد.»

وزیر ارتباطات در مورد پول مجازی تلگرام، بانک مرکزی را مسئول تصمیم‌گیری می‌داند و می‌گوید: «در این عرصه هم اگر بانک مرکزی به این نتیجه برسد که فعالیت ارز مجازی تلگرام مخرب باشد و همچنین مراجع قانونی درخواست جلوگیری از فعالیت آن را داشته باشند، ما هم با تمام وجود دستور قانونی را اجرا خواهیم کرد.»

آذری جهرمی یک بار دیگر بانک مرکزی را تصمیم‌گیرنده و کارشناس اصلی در خصوص موارد ارزی عنوان می‌کند و اشاره دارد که این بانک باید نظرش را به کمیته تعیین مصادیق مجرمانه، دستگاه قضایی، شورای عالی فضای مجازی و یا شورای عالی امنیت ملی اعلام کند.

تلگرام امروز ۱۸۰ میلیون کاربر دارد و قرار است پلتفرم مبتنی بر بلاک‌چین خود را با نام «شبکه بازتلگرام» یا TON عرضه کند؛ پلتفرمی که امکان اجرای تراکنش‌های مالی را در داخل اپلیکیشن ارائه می‌دهد و کاربر را از داشتن کیف‌پول‌های پیچیده برای نگه‌داری ارز مجازی بی‌نیاز می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • aminmirazizi
    aminmirazizi | ۲۰ اسفند ۱۳۹۶

    وقتی تون بشه دیگه نمیتونن فیلترش کنن

  • سروش سکایی
    سروش سکایی | ۱۹ اسفند ۱۳۹۶

    اون حرکت ضد فیلترینگ تلگرام چی شد ؟ معلوم نیس کی راه اندازی میشه ؟

  • imsintech
    imsintech | ۱۹ اسفند ۱۳۹۶

    خب مسلمه که فیلترش میکنن اگر ارز مجازی تلگرام توسط همه مردم استفاده بشه اونوقت دیگه پولی توی بانک ها نمینونه و همه پولا تبدیل میشه به ارز دیچیتال پس بانک ها نمیتونن روش سود کنن و ورشکست میشن

  • محمد
    محمد | ۱۹ اسفند ۱۳۹۶

    اگر برپایه بلاک چین بشه ...میشه فیلترش کرد؟؟؟

    • hamedA1994
      hamedA1994 | ۱۹ اسفند ۱۳۹۶

      تا اونجا که تلگرام در اسنادش اعلام کرده و من مطالعه کردم، بلاک‌چین TON چندلایه ست و پیچیدگی بسیار بسیار بالایی داره.
      بنابراین شخصاً بعید می‌دونم امکان فیلترش باشه.
      برای سادگی فهم موضوع و تصور شبکه می‌تونید یک شبکه بزرگ یک‌به‌یک تورنت رو در نظر بگیرید.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی