ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

برداشت چهارم؛ بررسی نسل جدید هیوندای سانتافه

چهارمین نسل از هیوندای سانتافه در حالی تا انتهای سال 2018 برای فروش عرضه خواهد شد که هیوندای، نوسازی سبد محصولات SUV خود را تقریباً کامل کرده است. البته این قضیه با کمی پیچیدگی همراه ...

آرمین نعم الحبیب
نوشته شده توسط آرمین نعم الحبیب | ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

چهارمین نسل از هیوندای سانتافه در حالی تا انتهای سال 2018 برای فروش عرضه خواهد شد که هیوندای، نوسازی سبد محصولات SUV خود را تقریباً کامل کرده است.

البته این قضیه با کمی پیچیدگی همراه خواهد بود، چرا که سانتافه جدید جایگزین نسخه اسپرت می شود (مدلی که در ایران وجود دارد) و نسل جدید نسخه بزرگتر XL با سه ردیف صندلی در سال 2020 با نامی دیگر معرفی خواهد شد. بنابراین نسخه فعلی XL تا آن زمان به حیاتش ادامه می دهد.

در کنار کراس اوور Kona  و خودرو سلول سوختی Nexo، مدل جدید توسان و یک کراس اوور کوچک تر از Kona تا سال 2021 معرفی خواهند شد. بگذریم، بحث اصلی ما سانتافه جدید است و با توجه به تجربه ما از رانندگی با این خودرو در کره جنوبی می توان این طور نتیجه گیری کرد که هیوندای در مسیری درستی قرار گرفته است.

در بحث طراحی، شاسی بلند جدید پخته تر و شکیل تر از نسل های پیشین شده. شیشه عقب با زاویه ای قائم تر از گذشته فضای بیشتری برای قسمت های انتهایی خودرو فراهم می کند.

چراغ های باریک دماغه در واقع تنها نقش دیلایت را ایفا کرده و چراغ های اصلی در جایی که انتظار چراغ های مه شکن را دارید جای دارند. این نوع طراحی چهره ای خاص و خشن برای سانتافه جدید پدید آورده است.

با افزایش فاصله بین محور های جلو و عقب، ابعاد سانتافه چه در خارج و چه در درون کابین بیشتر از نسل پیش شده است. طبق گفته هیوندای، با استفاده بیشتر از شیشه به میزان 41 درصد، نسل جدید سانتافه دید خارجی بسیار بهتری برای سرنشینان ایجاد می کند.

هیوندای جلو پنجره محصولات جدیدش را casacading (آبشاری) می نامد. پرداخت های تیره و روشن برای این جلو پنجره در دسترس بوده و انتخاب هر کدام بر رنگ ادوات داخلی، مانند دوخت پوشش صندلی ها و کاور اسپیکر ها تاثیر گذار است.

image

این هماهنگی خوب تا حدودی وجود پلاستیک های سخت موجود در برخی نقاط کابین مثل بخش های زیرین کنسول میانی را کمرنگ می کند. کنسول وسط ساده توسط صفحه نمایشگر 7 اینچی استاندارد، یا نمونه 8 اینچی در صورت سفارش سیستم مسیریاب، تکمیل می شود.

ارگونومی ادوات مناسب بوده اما دکمه های کنترل صدا قرار گرفته در بخش پایین صفحه نمایشگر، کمی دور از دسترس هستند. کیفیت کابین مجموعاً دو درجه ای ارتقا یافته و در حد رقبای کنونی است.

مدل های پایه دارای کامپیوتر سفری با نمایشگر 3.5 اینچی در میان کیلومتر شمار و دورموتور سنج هستند. در مدل های بالاتر سایز این نمایشگر به 7.5 اینچ ارتقا پیدا کرده و اصلاحات بیشتری را به راننده نشان می دهد.

image

بسته به حالت رانندگی انتخاب شده، رنگ این نمایشگر در حالات نرمال به آبی، اسپرت به قرمز و هنگام استفاده از حالت اکو این رنگ به سبز تغییر می کند. فرم نمایشگر سرعت بین دو نوع دیجیتالی و آنالوگ قابل انتخاب است.

با انتخاب هر کدام از این سه حالت متفاوت رانندگی، واکنش گیربکس و پدال گاز عوض می شود؛ البته ما دلیل چندانی برای تغییر حالت نرمال پیدا نکردیم.

در اولین سال عرضه سانتافه، دو پیشرانه در دسترس خواهند بود. اولین نمونه، یک پیشرانه 2.4 لیتری چهار سیلندر به قدرت 185 اسب بخار و دیگری با حجم 2 لیتر و به لطف استفاده از توربوشارژر، 235 اسب بخار قدرت دارد.

این دو پیشرانه با گیربکس هشت سرعته جدید طراحی شده توسط خود هیوندای و سیستم AWD کوپل شده اند. با این اوصاف می توان انتظار شتاب صفر تا صدی در حدود هفت ثانیه از سانتافه داشت.

نمونه بررسی شده، سفارش کره جنوبی و دارای پیشرانه ای دیزلی 2 لیتری بود. عملکرد این پیشرانه در ترافیک نسبتاً سنگین سئول مناسب حس می شد. گیربکس جدید هیوندای به بهترین شکل ممکن عمل کرده و هیچ تعویض بی موقع و نامناسبی انجام نمی دهد.

فرمان برقی سانتافه کنترل چرخ های 19 اینچی (رینگ های 17 و 18 اینچی نیز در دسترس اند) این خودرو را برای راننده آسان کرده و بازخورد خوبی دارد. با وجود رینگ های بزرگ سواری نرم سانتافه جالب توجه است. سر و صدای تایر ها نیز توسط عایق ها به خوبی جذب می شوند.

مشتریان نسل جدید این کراس اوور، با انبوهی از امکانات استاندارد ایمنی و رفاهی رو در رو خواهند شد. از امکانات استانداردی که امنیت سرنشینان این خودرو را تامین می کنند می توان به شش کیسه هوا، سیستم های پیش بینی برخورد از جلو با ترمز اتوماتیک، تشخیص حواس پرتی راننده، چراغ های اتوماتیک، هشدار عبور خودرو از عقب، هشدار تعویض خطوط و حفظ خطوط و در آخر سیستم هشدار نقاط کور اشاره کرد. پس به هیچ عنوان نباید در زمینه ایمنی سانتافه جدید را دست کم گرفت.

دو آپشن جدید دیگر که هیوندای در سانتافه آن ها را به کار گرفته، سیستم کمکی خروج ایمن از خودرو و شناسایی حرکت در بخش عقب خودرو هستند. مورد اول در صورت تشخیص هرگونه احتمال برخورد با عابرین یا سایر خودروها هنگام باز شدن درها، آنها را بسته نگه می دارد.

مورد دوم نیز به وسیله سنسورهای فراصوت درون کابین، محیط را در پی یافتن هر حرکتی اسکن کرده و در صورت تشخیص هر موردی، آن را توسط بوق خودرو یا برنامه نصب شده مخصوص روی گوشی هوشمند، به راننده اعلام می کند.

قیمت نهایی و میزان مصرف سوخت سانتافه همچنان در ابهام قرار دارند اما می توان قیمتی در حدود 26000 دلار و مصرف سوخت 10 لیتری برای نمونه 2.4 لیتری محور جلو در نظر داشت.

نسل چهارم سانتافه در سه ماهه پایانی سال 2018 به بازار عرضه خواهد شد و امید است تا آن زمان از پیچیدگی فعلی سبد محصولات هیوندای کاسته شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sepehri
    sepehri | ۲۷ اسفند ۱۳۹۶

    زشت تر شده قبلیش خیلی قشنگ تره و قیمت و ببین چه فایده چندین برابر قیمت واقعیش میکنن او پاچه ملت

مطالب پیشنهادی