ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کانن سنسور تصویر ۶۰ برابر فول اچ دی ویدیوهای 13k
تکنولوژی

کانن و معرفی سنسوری ۱۲۰ مگاپیکسلی برای ثبت ویدیوهای 13k [تماشا کنید]

می توانید تصور کنید یک ویدیو با کیفیت 13k تا چه میزان از جزئیات را می تواند در خود جای دهد؟ کمپانی کانن با معرفی سنسور ۱۲۰ مگاپیسکلی «120MXS CMOS» با رزولوشن خروجی ۹۱۸۴ × ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۳

می توانید تصور کنید یک ویدیو با کیفیت 13k تا چه میزان از جزئیات را می تواند در خود جای دهد؟ کمپانی کانن با معرفی سنسور ۱۲۰ مگاپیسکلی «120MXS CMOS» با رزولوشن خروجی ۹۱۸۴ × ۱۳۲۸۰ پیکسل امکان درک چنین تجربه ای را برای شما فراهم کرده است.

در چنین ویدیوهایی می توانید تا چندین برابر روی تصویر به صورت دیجیتال زوم کنید و کوچکترین جزئیات را بدون از دست دادن کیفیت مشاهده نمایید. سنسور مورد نظر روی چیپی به ابعاد ۲۹.۲۲ در ۲۰.۲۰ میلی متر و مجهز به ۱۸ کانال جهت انتقال دیتا نصب شده است. تصویر خروجی با نرخ ۱۰fps، به ازای هر ثانیه ۹۰ مگابایت فضا اشغال می کند.

اما یک سوال اساسی، فایده تولید چنین سنسوری چیست؟ گرچه به طور حتم ما در خانه خود نیازی به تلویزیونی با کیفیت 13k نداریم، اما همان طور که در ویدیوی ادامه مطلب مشاهده خواهید کرد از چنین تصاویری می توان برای تحت نظارت قرار دادن موقعیت هایی با وسعت زیاد همچون تماشاگران حاضر در یک استادیوم استفاده نمود.

کانن در خلال نمایشگاه CES 2018 اعلام نمود که قصد ندارد به طور مستقل دوربینی را بر اساس سنسور مورد بحث به تولید برساند، بلکه بیشتر تمایل دارد تا آن را در اختیار تولید کنندگان ابزارهایی با کاربردهای خاص یا سایر شرکای سخت افزاری قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۲ فروردین ۱۳۹۷

    این جون میده برای گول مپ . گوگل ارث

  • rasoolazizi
    rasoolazizi | ۱۱ فروردین ۱۳۹۷

    یعنی برابر با قدرت چشم انسان

  • 007
    007 | ۱۱ فروردین ۱۳۹۷

    با این قیمت دلار و‌ارزش پایین پول ما نمیتوانیم بهش نگاه کنیم چه برسه که بخریم

مطالب پیشنهادی