ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پیام‌رسان آی‌گپ در انتظار تغییرات بزرگ با فیلترینگ تلگرام

رشد پیام‌رسان‌های بومی یکی از برنامه‌های اصلی دولت برای سال 97 است و در بین آنها اسامی چون سروش، گپ، ایتا، بیسفون و آی‌گپ بیشتر از بقیه به گوش می‌خورد. اپراتورهای موبایل هم وارد بازار ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۵

رشد پیام‌رسان‌های بومی یکی از برنامه‌های اصلی دولت برای سال 97 است و در بین آنها اسامی چون سروش، گپ، ایتا، بیسفون و آی‌گپ بیشتر از بقیه به گوش می‌خورد. اپراتورهای موبایل هم وارد بازار پیام‌رسان‌های بومی شدند و خبر می‌رسد که کنسرسیوم رسانه‌ای با مشارکت همراه اول و بانک پاسارگاد و چند شرکت نرم‌افزاری قصد دارند پیام‌رسان آی‌گپ را به عنوان اولین محصول خود پشتیانبی کنند.

«سعید مارکلایی» که پیش‌تر در زمینه استارتاپ‌های حوزه سلامت بیشتر فعالیت کرده، مدیر این پروژه بوده و در گفتگوی کوتاهی با باشگاه خبرنگاران جوان خبر راه‌اندازی این کنسرسیوم را داده است:

«این کنسرسیوم با هدف توسعه و ایجاد زیرساخت‌های رسانه‌های اجتماعی خدمات محور، امن و بدون محدودیت راه اندازی شده است و در این راستا حمایت و پشتیبانی از پیام‌رسان «آی گپ» به عنوان اولین محصول این کنسرسیوم در دستور کار قرار گرفته است.»

مارکلایی راهبرد این کنسرسیوم را توسعه و ارائه خدمات مبتنی بر مکان در قالب رسانه اجتماعی و با هدف رفع نیازمندی‌های مردم عنوان کرده و می‌گوید:

«هم اکنون تشریفات حقوقی و اداری برای ثبت این کنسرسیوم در حال انجام است و در آینده بسیار نزدیک پس از طی این تشریفات در یک رویداد خبری تشکیل این کنسرسیوم و شرکت های مشارکت کننده در آن به رسانه ها و افکار عمومی اعلام خواهند شد.»

پیام‌رسان آی‌گپ
آخرین باری که اپراتورها وارد بازار مسنجر و پیام رسان شدند پروژه ساینا بود که شکست خورد

«محمد رسول کاظمی» مدیرعامل آی‌گپ در گفتگو با دیجیاتو، انتشار اطلاعات بیشتر را به زمان احتمالی فیلترینگ تلگرام موکول می‌کند چرا که به گفته وی، آغاز به کار این کنسرسیوم در صورت فیلترینگ تلگرام صورت می‌پذیرد:

«زمانی که دولتی‌ها و قدرت‌هایی چون بانک‌ها و صدا‌وسیما وارد کارزار پیام‌رسان‌های بومی شدند لازم است که ما هم بتوانیم با کمک اپراتور همراه اول و بانک پاسارگاد و چند شرکت نرم افزاری از جمله روی خط مدیا (مالک گنونی آی‌گپ) در بین مدل‌های بومی معرفی شده حرفی برای گفتن داشته باشیم. با تشکیل این کنسرسیوم مدیریت هم بالطبع تغییر پیدا خواهد کرد و من در سیستم جدید نخواهم بود.»

کاظمی می‌گوید که در صورت فیلتر نشدن تلگرام، آی‌گپ به روال کار فعلی خود ادامه می‌دهد و سعی می‌کند که با تشکیل زیرساخت‌هایی مناسب به سمت بین‌المللی شدن پیش برود.

ورود اپراتورها به حوزه پیام‌رسان مساله جدیدی نیست و پیش‌تر همراه اول با برنامه ساینا این حوزه را طی کرده بود که البته با موفقیت روبرو نشد. «حمید فرهنگ»، مدیرعامل کنونی همراه اول، در سال‌های گذشته با راه‌اندازی شرکت «بهار ارتباط گستر» ساینا را در زمان محبوبیت وایبر در ایران راه‌اندازی کرد که نتوانست به موفقیت نسبی دست پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • ramin 20i
    ramin 20i | ۲۱ فروردین ۱۳۹۷

    خخخخخخخ

  • yosof
    yosof | ۲۱ فروردین ۱۳۹۷

    من با انتقاد موافقم.آنقدر باید انتقاد کنیم تا اینها از جایگاهشون بترسن و مجبور بشن یه تکونی به خودشون بدن
    البته فقط انتقادکردن کافی نیست.باید عمل سیاسی داشته باشیم مثل کشورهای پیشرفته.که متاسفانه بلدنیستیم و نداریم.
    نمونش دوسه سال پیش،خرید پرایدهای بادکرده به قیمت 35 میلیون با وام ربوی 4 ساله بود که انبارخودروسازها رو خوب خالی کرد.
    نمونش بزرگ کردن جیب بانکها، رای دادن روی احساسات و حالگیری و...

    فقط یک نکته:نقش دشمن رو نباید فراموش کنیم.تلگرام،وایبر و... رسما متعلق به دشمن هست و اونها هیچ وقت خیرما رو نمیخوان
    تحریمهای فلج کننده و کمک به داعش وعربستان و... کاراونهاست.

    • binam
      binam | ۲۲ فروردین ۱۳۹۷

      آقا اینجا حرف از دشمن و غیره نزن، داری با این کار تخریب می‌کنی تا تبلیغ. چون بیشتر نظرات اینجوریه: «خخخخ»، «زرشک»، «ما که استفاده نمی‌کنیم»، «فقط تلگرام»، «جاسوس» و … که اینا اشکال نداره ولی اگه دو سه تا نظر مخالفشون اومد یعنی اینکه یه نفر با چندحساب اومده و …

  • Mr. Hatred
    Mr. Hatred | ۲۱ فروردین ۱۳۹۷

    تو فعلا برو اسم نرم افزارتو فارسی کن باقیش پیشکشت ?

    • binam
      binam | ۲۲ فروردین ۱۳۹۷

      از مثبت‌هایی که به این نظر داده شده می‌شه سطح سواد و دقت نظردهندگان را فهمید!!!!!

  • Mohammad Daryabiyan
    Mohammad Daryabiyan | ۲۱ فروردین ۱۳۹۷

    همین اولی با کنسرسیومتون گفتید که چی هستید و چیکاره اید آرزرو میکنید تلگرام فیلتر شه تا بتونید جیبتون رو پر کنید. به همین خیال باش . اصلاً از همین حالا فیلتر کنید بعد سیلی از فیلتر شکن ها رو هم به امید خدا روشن میکنیم منکه قبل از عید چندین فیلتر شکن و vpn دانلود اماده کردم ، عین خیالمم نیست فیلتر کنین یا نه ! اینبار دیگه به شما باج نمیدیم ، اینبار مردم دیگه شما رو تحمل نمی کنن مطمئن باشید. دلار تا 6 هزار و 400 تومن رفت فکر نکنید اینا فراموش شدنی هستند خیر ! به زودی به یادتون میاریم. منتظر باشید

    • binam
      binam | ۲۲ فروردین ۱۳۹۷

      گفتی که چندین فیلترشکن و وی‌پی‌ان دانلود کردی، یعنی خواستی بگی توان راه‌اندازی یک تور ساده را نداری. درسته؟! راحت باش و با ابزارهات خوش باش.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی