ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

mercedes-amg-gt-911
خودرو

مرسدس بنز و پورشه از 2019 وارد رقابت های فرمول E می شوند

رقابت های فرمول E از سال 2014 رسما افتتاح شده و در حال حاضر شمار تیم های حاضر در آن به عدد 10 رسیده است. این سری از مسابقات که فقط با حضور اتومبیل های ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

رقابت های فرمول E از سال 2014 رسما افتتاح شده و در حال حاضر شمار تیم های حاضر در آن به عدد 10 رسیده است. این سری از مسابقات که فقط با حضور اتومبیل های برقی پیشرفته برگزار می شود، در ابتدا چندان مورد توجه خودروسازان مختلف قرار نگرفته بود، اما اینک محبوبیت آن مدام در حال افزایش بوده و بر تعداد نام های بزرگ شرکت کننده در آن اضافه می شود.

Formula-E-mondiale-elettrico

آئودی، رنو، جگوار و ب ام و برخی از خودروسازان معروفی هستند که در رقابت های فرمول E حضور دارند. طبق اخبار رسیده قرار است به زودی مرسدس بنز و پورشه نیز به این جمع پیوسته و از فصل 2020-2019 در مسابقات فرمول E حضور پیدا کنند.

Formula-E

آقای ژان تات (Jean Todt) رئیس فدراسیون اتومبیلرانی در این باره گفته:

مسابقات قهرمانی فرمول E روز به روز پیشرفت می کند و امروز ما تایید می کنیم که از فصل ششم دو خودروساز دیگر در آن شرکت خواهند کرد. اکنون ما شواهد بیشتری برای موفقیت این ایده داریم. مرسدس بنز و پورشه دو برندی هستند که با سابقه ای طولانی و درخشان در مسابقات اتومبیلرانی وارد این رقابت ها می شوند.

mercedes DTM

مثل تمامی مسابقاتی که تحت نظارت فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) برگزار می شوند، فرمول E نیز دارای مقام های قهرمانی بصورت تیمی و انفرادی است. مشخص کننده تیم برنده امتیازهایی هستند که توسط رانندگان در طول فصل جمع آوری شده اند.

برای تعیین راننده قهرمان نیز از یک سیستم امتیازدهی استفاده می شود. این سیستم امتیازهای اعطا شده به 10 راننده نخست در هر مسابقه و امتیازهایی که به واسطه رفتن روی سکو یا ثبت سریع ترین دور کسب می شوند را محاسبه نموده و در نهایت قهرمان فصل را مشخص می کند.

jaguar-i-type-3-livery-shown-before-rome-debut_1

در رقابت های فرمول E یک ویژگی جالب دیگر به نام Fanboost وجود دارد. با این ویژگی تماشاگران و علاقه مندان می توانند به راننده مورد علاقه خود رای داده و با دادن روحیه بیشتر آنها را در مسابقات همراهی کنند.

گفتنی است در فصل پنجم از این رقابت ها که از اواخر سال 2018 شروع خواهد شد، شاهد حضور نسل دوم از خودروهای فرمول E خواهیم بود. با توجه به پیشرفت های حاصل شده، پک باتری این خودروها طوری ساخته شده که دیگر لازم نیست در میانه های مسابقه با نمونه ای دیگر تعویض شوند.

New Formula E car

در جدول زیر می توانید تیم هایی را که در فصل آتی در خط مسابقات فرمول E خواهند ایستاد، مشاهده کنید.

BMW AG

Audi Sport

Jaguar Land Rover

DS Automobiles

Mahindra Racing

Mercedes-Benz

NextEV NIO

Penske Autosport

Porsche AG

Nissan

Venturi Automobiles

 

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • EhsanNasiraei
    EhsanNasiraei | ۲۵ فروردین ۱۳۹۷

    مسابقات اتومبیل رانی بدون صدای موتور مثل فوتبال بدون توپه.

مطالب پیشنهادی