ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

عزم هیوندای برای ارایه مدل هایی با طراحی شاخص تر؛ کره ای های جذاب در راهند

امروزه بسیاری از خودروسازان با پیروی از یک زبان طراحی خاص، محصولات مختلف خود را بر پایه چارچوب ها و عناصر آن راهی بازار می کنند. این موضوع سبب شده که تقریبا تمامی مدل های ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

امروزه بسیاری از خودروسازان با پیروی از یک زبان طراحی خاص، محصولات مختلف خود را بر پایه چارچوب ها و عناصر آن راهی بازار می کنند. این موضوع سبب شده که تقریبا تمامی مدل های تولیدی یک شرکت بعضا بیش از حد مشابه هم از آب درآمده و فقط از لحاظ اندازه با هم متفاوت باشند.

Nader Faghihzadeh bmw 6 series

مدل های تولیدی توسط مرسدس بنز جزو بارزترین مثال ها در این زمینه هستند. چنانچه نگاهی به E، S و C کلاس داشته باشیم، آنها را بسیار مشابه هم خواهیم دید. این رویه اگر چه باعث هویت بخشی و یک دست شدن مدل ها می شود، اما برای برخی ممکن است بیش از حد یکنواخت و کسالت آور باشد.

Comparing the Mercedes-Benz C-Class, 2017 E-Class and S-Class

مدیر جدید بخش طراحی هیوندای یعنی آقای لوک دانکرولک (Luc Donckerwolke) یکی از این افراد است که متد کنونی هیوندای در استفاده از یک زبان طراحی واحد برای تمام مدل ها را "کسل کننده" توصیف نموده است.

آقای دانکرولک در مصاحبه ای که با یکی از نشریات خودرویی استرالیایی داشته با بیان این مطلب به ضرورت تکامل در بین محصولات هیوندای اشاره کرده و افزوده که در آینده نزدیک مدل های مختلف با طراحی متفاوت تری تولید خواهند شد.

مدیر دپارتمان طراحی هیوندای در این باره ضمن آوردن مثالی جالب درباره بازار داخلی کره جنوبی گفته:

ما باید به هر مدل شخصیت منحصر بفردش را بدهیم. تصور کنید 65 درصد از خودروهای حاضر در خیابان از دو سازنده مختلف باشند. اگر این خودروها طراحی یکسانی داشته باشند، با منظره ای خسته کننده روبرو خواهیم شد. من دوست ندارم به خلق این منظره کمک کنم.

آنطور که آقای دانکرولک اضافه کرده از اواخر امسال یا اوایل سال آتی اتومبیل هایی با ظاهری شاخص و متفاوت ارایه خواهند شد تا عدم نیاز به تولید مدل های مشابه را اثبات کنند.

چندی پیش هیوندای از کانسپت بسیار زیبای Le Fil Rouge در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی کرد. همانطور که در زمان معرفی اشاره شد این مفهومی جذاب در واقع پیش نمایشی از محصولات آتی هیوندای بوده و ساخته های این کمپانی کره ای در آینده نزدیک با ظاهری مشابه راهی خیابان ها خواهند شد.

از سوی دیگر برند لوکس جنسیس نیز با کانسپتی به نام Essentia در نمایشگاه خودروی نیویورک حاضر شده بود. به اعتقاد آقای دانکرولک این کانسپت عامه پسند و اغراق آمیز نبوده و برند جنسیس به منظور حفظ وفاداری مشتریان خودروهای لوکس قرار است اتومبیل هایی با طراحی پیوسته تری تولید کند. ظاهرا آقای دانکرولک به ساخت این مفهومی بسیار علاقه مند بوده و به احتمال بسیار در آینده نه چندان دور شاهد تولید آن خواهیم بود.

Genesis-Essentia-front-NYIAS-2018

با توجه به مصاحبه آقای دانکرولک، ظاهرا کره ای ها تاکید ویژه ای بر روی طراحی مدل های خود داشته و قصد دارند با عرضه خودروهای زیبا و هیجان انگیز بزرگان صنعت خودرو را بیش از پیش به چالش بکشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mr. Robot
    Mr. Robot | ۲۷ فروردین ۱۳۹۷

    داداش دانکریکه

مطالب پیشنهادی