ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

مصرف شکلات تلخ استرس را کاهش داده و شما را باهوش تر می کند

مزایای شکلات تلخ برای سلامتی بر هیچکس پوشیده نیست و کاکائوی موجود در این نوع از شکلات منبعی غنی از آنتی اکسیدان هایی است که می توانند از بدن در برابر بیماری ها و کهولت ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

مزایای شکلات تلخ برای سلامتی بر هیچکس پوشیده نیست و کاکائوی موجود در این نوع از شکلات منبعی غنی از آنتی اکسیدان هایی است که می توانند از بدن در برابر بیماری ها و کهولت سن محافظت کنند. حالا تیمی از محققین با استفاده از این دانش پایه، مشغول بررسی این موضوع هستند که چه میزان غلظت از کاکائو می تواند به بهبود فعالیت های ادراکی و سلامت هورمونی و قلبی-رگی منجر شود؛ و مشخص شده که هرچه شکلات غلیظ تر باشد، نتایج بهتر هستند.

این تحقیقات از سوی محققین دانشگاه لوما لیندای کالیفرنیا انجام شده و گفته می شود که برای اولین بار به بررسی تاثیرات آنی کاکائوی غلیظ بر سلامت، در صورت استفاده در میزان معمول می پردازد. در فاز نخست از این تحقیقات دو مرحله ای، از 5 شرکت کننده خواسته شد که به مدت 48 ساعت از مصرف تمام خوراکی هایی که آنتی اکسیدان بالا دارند پرهیز کنند. بعد از این در یک بازه 8 روزه، شرکت کنندگان به مصرف روزانه 48 گرم شکلات (با غلظت 70 درصدی) پرداختند.

شکلات تلخ

پس از این واکنش ایمنی و ژنی آنها از طریق نمونه های خونی با فاصله یک ساعت و نیز یک هفته از زمان مصرف شکلات تلخ مورد آنالیز قرار گرفت. محققان به پایش افزایش فعالیت سلول های T، واکنش ایمنی سلولی و تحریک ژن های مرتبط با سیگنال های عصبی و ادراک حسی پرداختند که همگی می توانند به هایپرپلازی منجر شوند؛ وضعیتی که در آن مغز بیشتر پذیرای حافظه عضلانی و یادگیری مهارت های تازه است.

در تحقیقات دوم، 5 شرکت کننده مجدداً 48 گرم شکلات تلخ (70 درصد) کاکائو مصرف کردند. سپس فعالیت های مغزی آنها با قرار دادن الکترودهایی در 9 نقطه از جمجمه و اندازه گیری واکنش الکتروانسفالوگرافی آنها در 30 و 120 دقیقه پس از مصرف شکلات آنالیز شد. تیم محققان در نهایت شاهد افزایش فعالیت و انعطاف پذیری عصبی در بخش های مرتبط با رفتارها و سلامت مغز بود.

این تحقیقات نشان می دهد که هرچه غلظت کاکائو بیشتر باشد، تاثیرهای مثبت تری بر ادراک، حافظه، وضعیت روانی و ایمنی می گذارد. محققان دانشگاه لوما لیندا قصد دارند در آینده همین آزمایشات را روی گروه گسترده تری از مردم انجام دهند تا از تاثیر مصرف کاکائو در مقادیر زیاد بر رفتارهای ذهنی باخبر شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

    شکلات تلخ خیلی خوبه. به شرطی که شکلات واقعی باشه
    کسی میدونه تو ایران کدوم برند شکلات تلخ واقعی بدون نگهدارنده تولید یا وارد میکنه؟

  • arsnavenger
    arsnavenger | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

    والا ما اخر نفهمیدیم یه جا میگن محققا اثبات کردند شکلات تلخی که کمپانیا میفروشن با شکلات تلخ طبیعی فرق داره و اون خواص رو نداره...چی بگم والا...

    • محمد رضا
      محمد رضا | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

      برای تهیه شکلات باید از پودر کاکائو و کره کاکائو استفاده کنند ولی بعضی از شرکت ها برای ارزونی از کره نباتی و روغن استفاده می کنند که اون خواص رو نداره

  • میلاد ترابی
    میلاد ترابی | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

    شکلات واقعا خواص خوب زیادی داره

مطالب پیشنهادی