ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نمایشگر آیفون ۱۰
تکنولوژی

آیفون 10 عامل اصلی افزایش چشمگیر قیمت موبایل است

میانگین قیمت فروش موبایل های هوشمند در سه ماهه نخست 2018 به شکل چشمگیری افزایش یافته است. علی رغم گزارش های متعددی که ادعای کاهش تقاضا برای این دیوایس ها را می کنند، گزارش تازه ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

میانگین قیمت فروش موبایل های هوشمند در سه ماهه نخست 2018 به شکل چشمگیری افزایش یافته است. علی رغم گزارش های متعددی که ادعای کاهش تقاضا برای این دیوایس ها را می کنند، گزارش تازه گروه آماری و آلمانی Gfk نشان می دهد میانگین قیمت فروش اسمارت فون ها در سراسر جهان افزایش یافته است.

بنابر این گزارش، میانگین قیمت فروش اسمارت فون ها در سراسر جهان حالا در حال نزدیک شدن به 400 دلار است و طی سه ماهه نخست 2018 معادل 374 بوده؛ یعنی رشدی 21 درصدی نسبت به میانگین قیمت 310 دلاری در سه ماهه نخست 2017. اگرچه این افزایش قیمت، تمام صنعت را به صورت کل تحت پوشش قرار می دهد اما باید اشاره کرد که بخش اعظمی از این افزایش به آیفون های اپل ارتباط دارد؛ یا به صورت خاص، آیفون 10.

آیفون 10

عرضه اسمارت فون پرچمدار اپل باعث شد میانگین قیمت فروش موبایل های آیفون به اندکی کمتر از 800 دلار برسد. برای قیاس، میانگین قیمت موبایل های اندرویدی بیشتر به 200 دلار نزدیک است. حتی سامسونگ هم که رقابتی تنگاتنگ با اپل در بازار موبایل های پریمیوم دارد موبایل هایش را با قیمت میانگین 250 دلار می فروشد.

اهمیت افزایش میانگین قیمت -و رشد 18 درصدی درآمد در سراسر جهان و رسیدن به 129.8 میلیارد دلار- با درنظرگیری کاهش تقاضا برای اسمارت فون ها دوچندان می شود. تخمین زده می شود که در سه ماهه نخست 2018، تنها 347 میلیون موبایل فروخته شده باشد که دو درصد از همین بازه زمانی طی سال گذشته میلادی کمتر است. بازارهایی مثل بریتانیا و اسپانیا به ترتیب کاهش 11 و 7 درصدی تقاضا را تجربه کردند و این رقم در آمریکای شمالی به 5 درصد می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Moslem Zare
    Moslem Zare | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

    https://iphone.appleinsider
    از منبع مشخصه واسه تبلیغ همچین آمار بیخودی میدن

  • shima
    shima | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

    خدا لعنت کنه اپلو

مطالب پیشنهادی