ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیستم خودران تسلا از وقوع تصادفی مرگبار با یک کامیون جلوگیری کرد [تماشا کنید]

چند وقتی است که تسلا یک سیستم رانندگی خودران به نام اتوپایلوت در ماشین‌هایش به کار گرفته است. البته‌ این ویژگی به جای آن که یک سیستم رانندگی اتوماتیک کامل باشد، هنوز دستیاری پیشرفته برای رانندگی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

چند وقتی است که تسلا یک سیستم رانندگی خودران به نام اتوپایلوت در ماشین‌هایش به کار گرفته است. البته‌ این ویژگی به جای آن که یک سیستم رانندگی اتوماتیک کامل باشد، هنوز دستیاری پیشرفته برای رانندگی به حساب می‌آید و هنوز نتوانسته امنیت خود را به طور کامل اثبات کند اما به تازگی یک ویدیو از سیستم خودران تسلا منتشر شده و نشان می‌دهد آنقدر‌ها هم که گفته می‌شود ناکارآمد نیست و می‌تواند ماشین‌ها را از میان موانع به سلامتی رد کند.

در این ویدیو یک ماشین تسلا‌ مدل X سعی دارد مسیر بزرگراهی در ایالت کارولینای جنوبی آمریکا را طی کند. همه چیز در شرایط خوبی به سر می برد که ناگهان یک کامیون مسیر این ماشین الکتریکی را قطع می‌کند اما سیستم اتوپایلوت این بار موفق می‌شود که در یک صدم ثانیه مسیر خود را تغییر داده و خود را از جلوی این کامیون به کنار بکشد. پس از این اتفاق راننده، کنترل ماشین را در دست گرفته و با رفتن به لاین سرعت، سعی می‌کند از کامیون سبقت بگیرد.

یوتیوبری معروف، کل این عملیات نجات بخش که توسط سیستم خودران تسلا X انجام شده را به طور کامل ضبط کرده و آن را در سایت یوتیوب با دیگر کاربران به اشتراک گذاشته است.

البته همین یوتیوبر چند وقت پیش نیز ویژگی امنیتی دیگری از ماشین‌ها تسلا را به نمایش گذاشته بود. در این ویدیوی قدیمی نیز سیستم مذکور موفق شده با آرام کردن ماشین از وقوع تصادف جلوگیری کرده و به یک کامیون برای وارد شدن به لاین دیگر از بزرگراه هشدار دهد.

چندی پیش یک دستگاه اتومبیل الکتریکی تسلا Model X در کالیفرنیای امریکا تصادفی مرگبار کرد و تبدیل به یکی از خبرهای داغ این کشور شد. پس از آن کارشناسان ادعا کردند که سیستم خوردان تسلا توانایی شناسایی درست خطوط قرمز رنگ جداکننده خطوط خیابان را ندارد و سیستم ترمز آن ها قادر به شناسایی یک جسم ثابت در جلوی خودرو نیست.

پیش از این بارها تسلا در مورد غیرقابل اعتماد بودن سیستم اوتوپایلوت به خریدارن این کمپانی هشدار داده بود که این سیستم هنوز به اندازه کافی رشد نکرده. بنابراین بهتر است رانندگان دست های خود را روی فرمان خودرو قرار دهند تا در صورت بروز اتفاق غیر منتظره بتوانند عکس العمل نشان دهند.

با اینکه منتشر شدن این ویدیو، به نوعی کارآمد بودن این سیستم را تایید کرده اما هنوز هم قادر نخواهد بود اعتبار از دست رفته شرکت تسلا را برگرداند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • اردلان
    اردلان | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

    خبری نبود بابا
    همچین گفتی جلوگیری از تصادف مرگبار، گفتم ببینم چی بود.

مطالب پیشنهادی