ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ادغام دستیارهای دیجیتالی الکسا و کورتانا یک گام دیگر به واقعیت نزدیک شد

واقعیت این است که نمی‌توان کورتانا، دستیار هوشمند مایکروسافت را یک پروژه موفق نامید. مایکروسافت اواخر سال ۲۰۱۷، چاره‌ای برای محبوب‌تر کردن کورتانا اندیشیده بود و این راهکار، چیزی نبود جز ترکیب نسبی‌اش در دستیار ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۱:۳۵

واقعیت این است که نمی‌توان کورتانا، دستیار هوشمند مایکروسافت را یک پروژه موفق نامید. مایکروسافت اواخر سال ۲۰۱۷، چاره‌ای برای محبوب‌تر کردن کورتانا اندیشیده بود و این راهکار، چیزی نبود جز ترکیب نسبی‌اش در دستیار هوشمندی به نام الکسا که شرکت آمازون توسعه داده است.

حالا کورتانا از طریق دستیار دیجیتالی آمازون قابل دسترس‌تر شده و مایکروسافت امروز در حاشیه کنفرانس بیلد ۲۰۱۸، نحوه کارکرد این دو دستیار دیجیتالی با هم را به نمایش کشید.

کارکرد این دو دستیار در نوع خود جالب است. کافیست به الکسا بگویید تا کورتانا را باز کند. پس از آن، می‌توانید درخواست‌ها و دستورات دنباله‌دار داشته باشید. برای مثال از آن بخواهید ایمیلی را برای یک شخص خاص ارسال کند؛ شخصی که احتمالاً الکسا به تنهایی به آن دسترسی ندارد و نمی‌تواند شناسایی‌اش کند.

از طرف مقابل، شما می‌توانید الکسا را در کورتانا در ویندوز ۱۰ بالا بیاورید و از استعدادهایش استفاده کنید. بر اساس آخرین گزارش‌ها، مایکروسافت و آمازون مشغول مراحل نهایی ترکیب دو دستیار هستند.

اما سوال مهم تر این است که چرا باید دو دستیار دیجیتالی اینطور با هم همکاری داشته باشند؟ مایکروسافت در دنیای موبایل اقبالی نداشته اما ویندوز ۱۰ حدود ۷۰۰ میلیون کاربر دارد. الکسا به این شکل می‌تواند روی ۷۰۰ میلیون کامپیوتر حضور داشته باشد. از آن طرف اسپیکرهای هوشمند آمازون به نام اکو که دستیار دیجیتالی الکسا را به همراه خود دارند، می‌توانند با کورتانا هماهنگ شوند تا کاربر در هر اتاق از خانه یا محل کار، به کورتانا هم دسترسی داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hector_k2
    hector_k2 | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    من مطمئنم که امازون یه پولی خیلی زیادی به ماکروسافت داده !! درسته که اکو پرفروشترین اسپیکر هوشمنده ولی 20 ، 30 میلیون کجا 700 میلیون کجا!!!!

مطالب پیشنهادی