ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل اولین بتای اندروید P را عرضه کرد

گوگل امروز در جریان کنفرانس سالانه توسعه دهندگان I/O 2018 نخستین بتای اندروید پی (P) را عرضه کرد. برای توسعه دهندگان، این دومین پیش نمایش اندروید P محسوب می شود و می توانید تست اپلیکیشن ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۲۲:۴۷

گوگل امروز در جریان کنفرانس سالانه توسعه دهندگان I/O 2018 نخستین بتای اندروید پی (P) را عرضه کرد. برای توسعه دهندگان، این دومین پیش نمایش اندروید P محسوب می شود و می توانید تست اپلیکیشن ها را روی این پلتفرم جدید آغاز کنید. در این پیش نمایش شاهد SDK جدید و نسخه رسمی امولاتور اندروید هستیم، ضمن اینکه فایل های ایمیج مربوط به پیکسل، پیکسل XL، پیکسل 2 و پیکسل 2 XL در دسترس کاربران قرار دارد.

اولین پیش نمایش اندروید P در ماه مارس میلادی منتشر شد و حالا شاهد عرضه اولین بتای عمومی هستیم. کاربرانی که در برنامه بتای اندروید حضور دارند می توانند این آپدیت را به صورت OTA دریافت کنند. «دیوید بورک» نایب رئیس بخش مهندسی اندروید در مورد سه ویژگی اصلی اندروید P سخن گفت: هوشمندی، سادگی، و سلامت دیجیتال. او سپس به قابلیت های جدید این نسخه از اندروید و ارتباطشان با سه بخش فوق پرداخت.

اندروید P سیستم ناوبری جدیدی دارد که به گفته بورک، «بسیار سریع تر» از قبل عمل می کند. رابط کاربری اندروید P همانند آیفون X به جسچرهای جدیدی برای پیمایش سیستم عامل مجهز شده که مالتی تسکینگ بهتری دارد.

قابلیت جدیدی به نام اکشن (Actions) نیاز بعدی کاربران برای هر اپلیکیشن را پیش بینی می کند و به توسعه دهندگان اجازه می دهد قابلیت های جدیدی را به برنامه هایشان اضافه کنند. اکشن ها بر اساس عادات استفاده هر کاربر پیشنهاد می شود و در برنامه های متعددی مانند اپ جستجوی گوگل، گوگل پلی، اسیستنت و لانچر اندروید فعال است.

اندروید P همچنین قابلیت اسلایس (Slice) را ارائه می کند. Slice قطعه ای از رابط کاربری یک اپلیکیشن است که در نتایج جستجوی گوگل یا در اسیستنت ظاهر می شود. نمونه ای از این قابلیت را در تصویر زیر می بینید:

برای کاربران، اسلایس به نمایش اطلاعات مربوط به اپلیکیشن های نصب شده می پردازد. توسعه دهندگان هم می توانند از این قابلیت برای حضور بیشتر در نتایج جستجو استفاده کنند. ویژگی Slice از تابستان سال جاری در جستجوی گوگل و سپس در گوگل اسیستنت فعال خواهد شد.

قبل از رونمایی اندروید P، ساندار پیچای مدیرعامل گوگل در مورد مفهومی به نام «سلامت دیجیتال» در قالب پلتفرم «اندروید دشبورد» (Android Dashboard) صحبت کرد که به کاربران کمک می کند تا زمان استفاده از اپلیکیشن ها را بهتر از قبل مدیریت کنند.

گفتنیست اندروید P همچنان در حالت بتا قرار دارد و اگر تصمیم به استفاده از آن دارید، باید مشکلات و باگ های احتمالی را هم به جان بخرید. زمان بندی عرضه اندروید P را در تصویر زیر می بینید:

بدین ترتیب طی ماه های آتی شاهد پیش نمایش سوم، چهارم و پنجم و هستیم و نهایتاً اواخر شهریور یا اوایل مهر ماه سال جاری نسخه نهایی این سیستم عامل منتشر خواهد شد. گوگل همچنین اعلام کرد که هفت شرکت دیگر نیز در برنامه بتای اندروید P حضور خواهند داشت و گوشی های زیر، کاندیداهای اصلی دریافت این نسخه آزمایشی هستند:

  • سونی اکسپریا XZ2
  • شیائومی می میکس 2S
  • نوکیا 7 پلاس
  • اوپو R15 پرو
  • ویوو X21
  • وان پلاس 6
  • اسنشال PH-1
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • mohsen_rashidi
    mohsen_rashidi | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    ای بابا... من که با زی۲ هنوز تو اندروید ۶ گیر کردم و این امکاناتو نمیبینم.

  • علی قنبری
    علی قنبری | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    Mi A1 شیائومی باید میبود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی