ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بحران شیائومی در آستانه عرضه اولیه سهام؛ از کمپانی به علت نقض پتنت شکایت شد

در حالی که شیائومی در آستانه عرضه اولیه سهام خود قرار دارد، شرکت کولپَد از این کمپانی به دلیل نقض تعدادی پتنت شکایت کرده و تقاضای جمع آوری 8 گوشی شیائومی از بازارها به همراه ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

در حالی که شیائومی در آستانه عرضه اولیه سهام خود قرار دارد، شرکت کولپَد از این کمپانی به دلیل نقض تعدادی پتنت شکایت کرده و تقاضای جمع آوری 8 گوشی شیائومی از بازارها به همراه درخواست جبران خسارت مالی را ارائه داده است.

در صورتی که شیائومی اولین فروش سهام خود را در هنگ کنگ آغاز کند، این عرضه با مبلغی در حد 10 میلیارد دلار در 4 سال اخیر در تمام دنیا بزرگترین خواهد بود.

شرکت سازنده گوشی های هوشمند کولپد اعلام کرده که یکی از شرکت های تابعه آن به نام «Yulong Computer Telecommunication Scientific» از 3 شرکت تابعه شیائومی به نام های شیائومی تلکام تکنولوژی، شیائومی تکنولوژی و شیائومی فکتوری به علت استفاده از پتنت ها بدون کسب اجازه شکایت کرده است.

در این شکایات مطرح شده در دادگاه استان جیانگسو چین درخواست توقف تولید و فروش برخی از گوشی های هوشمند شیائومی از جمله می میکس، ردمی نوت 4 اکس، می مکس 2، می 6، می نوت 3، ردمی نوت 5، ردمی نوت 5 پلاس و می 5 اکس (به علاوه می میکس 2، بنا بر ادعای وبسایت CNBC) ارائه شده. کمپانی زیرمجموعه کولپد که شکایت را مطرح کرده، پیش از این نیز در ماه ژانویه (دی تا بهمن سال 96) شکایت مشابهی را علیه شیائومی طرح کرده بود.

کولپد ادعا کرده که شیائومی پتنت های مرتبط با طراحی سیم کارت های چندگانه و نیز برخی تکنولوزی های مربوط با رابط کاربری را نقض کرده است. به طور دقیق تر اعلام شده که یکی از پتنت ها به روشی برای «رابط ضبط تماس سیستم ترمینال ارتباطی موبایل چندگانه» اشاره دارد. موارد دیگر نیز به مدیریت آیکون های اپ ها و رابط کاربری سیستمی و اعلان ها مرتبط است.

شیائومی در این باره از قصد خود برای همکاری کامل با مقامات در مورد این پرونده خبر داده. در صورتی که این کمپانی متهم شناخته شود، باید گوشی های هوشمند یاد شده را از بازار خارج کند و در عین حال حقوق قانونی مشخص شده را نیز به کولپد پرداخت نماید.

نانسی ژانگ، مدیر ارشد پتنت های جهانی کولپد اعلام کرده که با توجه به اینکه شرایط حفاظت از [حقوق] مالکیت معنوی در چین بهبود یافته، کولپد اقدام به مطرح کردن پرونده ماه ژانویه سال جاری کرده است. ژانگ همچنین همزمانی برنامه ریزی شده شکایت اخیر با عرضه اولیه سهام شیائومی را رد کرده است.

 

تماشا کنید: آگهی خوش‌ساخت شیائومی برای پرچمدار Mi Mix 2S

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی