ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استفاده از تکنولوژی فراصوت در حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر گلکسی اس ۱۰ سامسونگ

چند وقتی است که شایعاتی زیادی درباره تلاش سامسونگ برای پیاده سازی حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر پرچمدار بعدی اش یعنی گلکسی نوت 9 شنیده می شود. حال گزارشاتی منتشر شده که نشان می ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

چند وقتی است که شایعاتی زیادی درباره تلاش سامسونگ برای پیاده سازی حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر پرچمدار بعدی اش یعنی گلکسی نوت 9 شنیده می شود.

حال گزارشاتی منتشر شده که نشان می دهد این شرکت تکنولوژی فراصوت مورد نیاز برای این منظور را توسعه داده است اما از آنجایی که فرصت کافی برای به کار گیری آن در گلکسی نوت ۹ وجود ندارد این احتمال مطرح شده که اس ۱۰ اولین محصول سامسونگ باشد که همراه با این فناوری عرضه می گردد.

تکنولوژی فراصوت

همانطور که قبلا در خبرها خواندید شرکت‌های ویوو و هواوی، با همکاری شرکت سینپتیکز موبایل هایی با حسگرهای اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر به بازار عرضه کرده اند.

با این حال در گزارش جدید اشاره شده که قضیه برای پرچمداران بعدی سامسونگ قدری تفاوت دارد چرا که این کمپانی کره‌ای قصد دارد از تکنولوژی فراصوت برای حسگر‌های اثر انگشت زیر نمایشگرش استفاده کند. اینگونه اسکنر‌ها از دقت بیشتری بهره می‌برند اما تولید آنها نیز بسیار پر هزینه است.

تکنولوژی فراصوت

نشریه کره‌ای چوسان مدعی شده که سامسونگ حاضر است پروسه‌ی تحقیقاتی برای توسعه تکنولوژی مناسب را قدری طولانی تر نماید و این حسگر‌ها را به گلکسی اس 10 انتقال دهد تا بتواند از حسگر‌های بهتری در نمایشگر تمامی محصولاتش استفاده کند.

با اینکه خبر به تعلیق درآمدن یک ویژگی چندان هم برای دوستداران تکنولوژی خوشایند به شمار نمی‌رود اما با مشاهده‌ی سرعت پایین اسکنر‌ اثرانگشت در موبایل های بهره مند، می توان علت این تصمیم سامسونگ را درک کرد.

اسکنر‌های تعبیه شده زیر نمایشگر موبایل‌های شرکت‌های ویوو و هواوی با اینکه ظاهری زیبا به گوشی‌ها داده‌‌اند اما از انواع متداول فعلی عملکرد ضعیفتری داشته و پروسه‌ی اسکن اثر انگشت با آنها مدت بیشتری طول می‌کشد.

 

تماشا کنید: ویوو اولین موبایل با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را ساخته است [تماشا کنید]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • LOGANLEGEN
    LOGANLEGEN | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

    همینطور تا گلکسی 20 شایعات میاد برای اثر انگشت. آخرش میگه امکانش نیست!

    • PooriaPT
      PooriaPT | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

      مگه ایرانه؟!

مطالب پیشنهادی