ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آموزش زبان فرانسه
نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: پنج اپلیکیشن برگزیده برای آموزش زبان فرانسه

فرانسوی ششمین زبان پر کاربرد دنیاست که جمعیتی قریب به 220 میلیون نفر به آن صحبت می‌کنند. اگر شما هم به یادگیری این زبان آهنگین و دلنشین علاقه‌مندید، باید بدانید که برای آموزش زبان فرانسه ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۶ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

فرانسوی ششمین زبان پر کاربرد دنیاست که جمعیتی قریب به 220 میلیون نفر به آن صحبت می‌کنند. اگر شما هم به یادگیری این زبان آهنگین و دلنشین علاقه‌مندید، باید بدانید که برای آموزش زبان فرانسه اپلیکیشن‌هایی هستند که به بهترین و مؤثرترین شکل ممکن، شما را با اصول و قواعد این زبان آشنا می‌کنند.

در مطلب جعبه ابزار پیش رو به پنج مورد از این اپلیکیشن‌های برگزیده پرداخته‌ایم. پس برای آشنایی بیشتر با آن‌ها تا پایان با ما همراه باشید.

Duolingo

Duolingo

اگر می‌خواهید هم تفریح کنید و هم زبان یاد بگیرید، چه چیزی بهتر از دولینگو؟ با بیش از صد میلیون دانلود در گوگل پلی دولینگو برای یادگیری زبان یکی از بهترین اپلیکیشن‌های حال حاضر است و اتفاقا برای آموزش زبان فرانسه هم پکیج کاملی دارد.

دولینگو ادعا می‌کند که 34 ساعت یادگیری زبان در این اپلیکیشن با یک دوره کامل در سطح دانشگاهی برابری می‌کند. اگر کمی دست به جیب شده و برای اپلیکیشن خرج کنید این این ادعا را پر بیراه نمی‌بینید.

در حال حاضر فقط برای زبان فرانسه بیش از 30 میلیون نفر مشغول گذراندن دوره در دولینگو هستند که سطوح مختلفی را شامل می‌شوند. طبیعتا اگر با اصول ابتدایی زبان فرانسه آشنا نباشید از اولین سطح کار را شروع خواهید کرد؛ این که با حروف الفبا آشنا شوید، نحوه سلام و احوالپرسی را یاد بگیرید و پاریس را مثل یک فرانسوی اصیل «پَغی» تلفظ کنید.

یکی از امکانات خوب دولینگو هم امکان چت با ربات‌هاست  تا بدین شکل برای یادگیری فرانسه یک پارتنر مجازی داشته باشید. پیش از دانلود اپ توجه کنید که برای کار در محیط آن لازم است اندکی به زبان انگلیسی مسلط باشید.

Duolingo

Duolingo

سازنده: Duolingo قیمت: رایگان (با پرداخت درون‌برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 103 /11 مگابایت زبان:

Memrise

Memrise

در کنار دولینگو، ممرایز هم یکی از بهترین‌هاست؛ هم کورس‌های عالی و سرگرم‌کننده‌ای دارد و هم برای آموزش زبان فرانسه پکیج کاملی از امکانات را در آن شاهد هستید. برای یادگیری زبان با ممرایز همیشه نیازی به اینترنت نیست و دوره‌ها را می‌توانید به صورت آفلاین هم بگذرانید.

مثل دولینگو چت بات‌ها هم در ممرایز با قدرت ظاهر شده‌اند و به عنوان یک پارتنر مجازی، هم صحبت خوب و باهوشی برایتان هستند. البته در ممرایز با آدم‌های واقعی هم می‌توانید تعامل داشته باشید و در کورس‌هایی شرکت کنید که دایره لغات و دستور زبان فرانسوی‌تان را تقویت می‌کنند.

گیمیفیکیشن (بازیوارسازی) در ممرایز نقش مهمی ایفا می‌کند، بنابراین بسیاری از تمرینات به شکل مسابقه و همراه با پاداش طراحی شده‌اند تا همیشه برای آموختن شور و اشتیاق داشته باشید. خود اپلیکیشن هم رایگان است که این هم عامل دیگری برای انگیزه بخشیدن به شماست، هر چند لازم است برای دسترسی به بعضی بخش‌ها حق اشتراک بپردازید.

همانطور که از آیکن ممرایز هم پیداست، این اپلیکیشن خوب زبان‌آموزی در سال 2017 به عنوان بهترین اپلیکیشن از دیدگاه گوگل پلی انتخاب شد.

Memrise

Memrise

سازنده: Memrise قیمت: رایگان (با پرداخت درون‌برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 212 / 20.2 مگابایت زبان:

HelloTalk

HelloTalk

موافقید که برای آموختن زبان، هیچ چیز نمی‌تواند به اندازه داشتن یک پارتنر خوب مؤثر باشد؟ در این موضوع شکی نیست ولی ممکن است همیشه نتوان این فرد به اصطلاح پارتنر را پیدا کرد.

اپلیکیشن HelloTalk برای پوشاندن این مشکل طراحی شده. دوست دارید فرانسوی یاد بگیرید؟ فرانسوی‌زبان‌های زیادی در هِلو تاک هستند که می‌توانند زبان مادری‌شان را به شما آموزش بدهند. در عین حال می‌توانید با آن‌ها در مورد مسائل مختلف هم چت کنید و دوستان مکاتبه‌ای خوبی برای هم باشید.

نکته خوب اینکه پارتنر شما در هِلو تاک می‌تواند در عوض آموختن فرانسوی، از شما بخواهد که زبان مادری‌تان را به او آموزش بدهید؛ یک رابطه بده بستان عالی که دو طرف از آن سود می‌برند و به دانش خود می‌افزایند.

البته توصیه می‌کنیم برای آموزش پایه‌ای زبان فرانسه به سراغ هلو تاک نروید چرا که برای چت و گفتگو با یک فرانسوی‌زبان لازم است که در حد ابتدایی با اصول و قواعد این زبان آشنا باشید.

HelloTalk Learn Languages

HelloTalk Learn Languages

سازنده: HelloTalk Learn Languages App قیمت: رایگان (با پرداخت درون‌برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 160 / 40 مگابایت زبان:

Mondly

Mondly

Mondly در مقایسه با ممرایز و دولینگو کمی ناشناخته‌تر است اما امکانات بسیار خوبی دارد. چند وقت پیش نسخه واقعیت افزوده ماندلی با عنوان MondlyAR منتشر شد که در زمینه آموزش زبان محصول جدید و نوآورانه‌ای به حساب می‌آید.

اما فارغ از واقعیت افزوده، برای کسی که هیچ چیز از فرانسوی نمی‌داند ماندلی می‌توانید اپلیکیشن مناسبی باشد. اول از همه به این خاطر که رابط کاربری بسیار ساده و دوستانه‌ای دارد و همه چیز از ابتدا و به صورت پله‌ به پله به شما آموزش داده می‌شود.

دستور زبان، لغات جدید، تمرینات صوتی (برای آشنایی با تلفظ) و بازی‌های آموزشی محتوای این اپلیکیشن یادگیری زبان را تشکیل می‌دهند. نکته جالب اینکه ماندلی بر مبنای هوش مصنوعی کار می‌کند و بسته به سؤالات درست و غلطی که پاسخ می‌دهید تمرینات‌تان شخصی‌سازی می‌شوند.

برای آنکه فرانسوی را از پایه یاد بگیرید، ماندلی شاید بتواند گزینه خوبی برایتان باشد. البته توجه داشته باشید که تمام امکانات ماندلی رایگان نیست و برای آزاد شدن بعضی موارد باید حق اشتراک بپردازید.

Mondly

Mondly

سازنده: ATi Studios قیمت: رایگان (با پرداخت درون‌برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 76.1 مگابایت زبان:

زبان بیاموز

زبان بیاموز

زبان بیاموز، این محصول ایرانی یکی از معدود اپلیکیشن‌هایی است که به زبان فارسی و به شیوه‌ای استاندارد و امتحان پس‌داده می‌تواند زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و آلمانی را به شما بیاموزد.

اپلیکیشن از نقطه صفر به آموزش زبان فرانسه نمی‌پردازد. بنابراین ویژگی‌هایش بیشتر به کار افرادی می‌آید که می‌خواهند به تقویت زبان خود بپردازند. به عنوان مثال، تمرکز اپلیکیشن بیشتر از دستور زبان و مکالمه روی واژه‌هاست و به وسیله فلش کارت تلاش می‌کند که دایره لغات‌تان را ارتقاء بدهد.

با این حساب، باید حتما پیش‌زمینه‌ای در فرانسوی داشته باشید تا بتوانید از امکانات زبان بیاموز نهایت بهره را ببرید. در این صورت آن را اپلیکیشن مفید و کارآمدی خواهید یافت.

زبان بیاموز

زبان بیاموز

سازنده: تیم نرم افزاری بیاموز قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 24.8 مگابایت زبان:

شما چه اپلیکیشن‌هایی را می‌شناسید که برای یادگیری فرانسوی مفید واقع می‌شوند؟ آیا اصلا اپلیکیشن‌ها را وسیله خوبی برای زبان‌آموزی می‌دانید یا اعتقاد دارید که این محصولات نرم‌افزاری صرفا می‌توانند نقش مکمل در یادگیری زبان ایفا کنند؟ با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • itookan
    itookan | ۷ خرداد ۱۳۹۷

    دیجیاتو! یه بررسی در مورد آیلینگو بذار.

  • Ariya.Raadmehr
    Ariya.Raadmehr | ۷ خرداد ۱۳۹۷

    نرم افزار Rosetta Stone هم یکی از برنامه های کاربردی در آموزش زبانه که به صورت پایه ای و به مانند زبان مادری به شخص زبان آموز، آموزش می ده. در ضمن نه تنها برای سیستم عامل اندروید و آی او اس موجوده بلکه روی پلتفرم ویندوز هم قابل نصبه. زبان های زیادی هم برای آموزش داره؛ از انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی گرفته تا زبان های عربی، عبری، چینی، ژاپنی و حتی فارسی.

  • | ۶ خرداد ۱۳۹۷

    rosetta stone

مطالب پیشنهادی