ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آپدیت iOS 11.4
تکنولوژی

به‌روزرسانی iOS 11.4 چه ویژگی‌های جدیدی دارد؟

در حالی که پنج روز با برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل فاصله داریم، شرکت کوپرتینویی به‌روزرسانی iOS 11.4 را منتشر کرده که احتمالا آخرین آپدیت آی او اس 11 خواهد بود. این به‌روزرسانی که می‌توانید همین ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۵۰

در حالی که پنج روز با برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل فاصله داریم، شرکت کوپرتینویی به‌روزرسانی iOS 11.4 را منتشر کرده که احتمالا آخرین آپدیت آی او اس 11 خواهد بود. این به‌روزرسانی که می‌توانید همین حالا با مراجعه به تنظیمات سیستم عامل دریافتش کنید، ویژگی‌های جدیدی به ارمغان آورده که کاربران برای بعضی از این موارد مدت‌ها منتظر بودند.

در ادامه به مرور مهم‌ترین ویژگی‌ها در به‌روزرسانی iOS 11.4 می‌پردازیم:

Messages in iCloud

به لطف این قابلیت، حالا تمام پیام‌هایی که در آی مسیج ارسال و دریافت کردید در فضای ابری همگام‌سازی می‌شوند. بنابراین می‌توانید در بی‌نهایت آی دیوایس به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

همچنین وقتی پیامی را از روی یکی از دستگاه‌هایتان پاک کنید، طبیعتا به خاطر همگام‌سازی پیام مورد نظر در تمام دستگاه‌های دیگر هم حذف می‌شود. اما مزیت Messages in iCloud این است که تصاویر و فایل‌های پیوست را در فضای آی کلاد نگهداری می‌کند تا فضای حافظه داخلی گوشی آزاد باقی بماند.

برای استفاده از این ویژگی لازم است که هم مک و هم آی او اس را به آخرین نسخه ارتقاء داده باشید و با اپل آیدی در حساب آی کلاد خود وارد شوید. سپس باید به تنظیمات بروید و با اشاره روی اسم‌تان در بالای صفحه، آی کلاد را انتخاب کنید. در مرحله بعدی باید به پایین صفحه بروید و با جستجو در میان اپلیکیشن‌های استفاده کننده از آی کلاد، Messages را پیدا کرده و سوییچ آن را فعال نمایید.

توجه داشته باشید که این خصوصیت برای فعال شدن، نیازمند احراز هویت دو مرحله ای است که متأسفانه به دلیل تحریم ها انجام این کار برای کاربران ایرانی ممکن نخواهد بود.

برای مک هم کافیست به قسمت Preferences درون اپ Messages مراجعه کرده و تیک Enable Messages in iCloud را بزنید.

پشتیبانی از AirPlay 2

AirPlay استاندارد اصلی اپل برای استریم صدا، ویدیو و محتواهای دیگر میان دو آی دیوایس محسوب می‌شود. به عنوان مثال می‌توانید ویدیوی در حال پخش روی آیفون را به اپل تی وی بفرستید.

حالا و به لطف AirPlay 2، این استاندارد ارتقاء یافته و چندین دستگاه به طور همزمان را پشتیبانی می‌کند. مثلا می‌توانید به طور همزمان به چندین اسپیکر در اتاق‌های مختلف یک خانه متصل شوید تا همگی موزیک در حال پخش روی یک آیفون را پخش نمایند.

AirPlay 2 در حال حاضر از اپل تی وی و اسپیکر هوشمند هوم‌پاد پشتیبانی می‌کند. توسعه‌دهندگان شخص ثالث هم برای بهره‌گیری از آن لازم است دیوایس‌های خود را برای پشتیبانی از AirPlay 2 ارتقاء بدهند.

قابلیت‌های استریو برای هوم‌پاد

iOS 11.4

اگر شما جزو معدود خریداران اسپیکر هوشمند هوم‌پاد هستید، باید بدانید که در iOS 11.4 قابلیت بسیار مفیدی به این اسپیکر اضافه شده است. به لطف iOS جدید حالا دو هوم‌پاد می‌توانند به یکدیگر متصل شده و نقش یک اسپیکر استریو را ایفا کنند.

قابلیت‌های دیگر

iOS 11.4 به جز مواردی که گفتیم، تغییرات کوچک دیگری هم داشته. در این نسخه بسیاری از باگ‌ها (از جمله باگ نقطه سیاه ایموجی) برطرف شده‌اند. همچنین باگی که باعث به هم زدن ترتیب نمایش پیام‌ها در آی مسیج می‌شد را نیز دیگر مشاهده نخواهید کرد.

و در نهایت، iOS 11.4 به معلمان اجازه می‌دهد که در اپلیکیشن Schoolwork برای مطالعه کتاب در iBooks به دانش‌آموزان خود تکلیف بدهند.

به‌روزرسانی iOS 11.4 را می‌توانید همین حالا با مراجعه به تنظیمات گوشی، سپس بخش General و ورود به Software Update دریافت نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • فرشاد بندری
    فرشاد بندری | ۹ خرداد ۱۳۹۷

    کاش به جای ارائه قابلیت جدید، یکم این مدیریت رم داغون رو درست میکرد، 4 تا برنامه باز میکنی، 1 ساعت بعد میری سراغشون میبینم همه بسته شدن و از اول ریلود میشدن، به مدیریت رم آیفون مینازیدیم که اونم شد مثل اندروید، حالا لگ ها و افت فریم ها که بماند.

  • Ghost
    Ghost | ۹ خرداد ۱۳۹۷

    کاش فونت بولد بیریخت تیتر ها رو مثل قبل میکرد آدم حالش بهم میخوره

  • Reza
    Reza | ۹ خرداد ۱۳۹۷

    کاش اندروید هم مثل ای او اس به محض منتشر شدن سریع تو گوشی ها میشد دریافت کرد

  • Ameer
    Ameer | ۹ خرداد ۱۳۹۷

    متأسفانه برای استفاده از Messages in iCloud باید Two-Factor Authentication فعال بشه که ایران رو ساپورت نمی‌کنه!

مطالب پیشنهادی