ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ب ام و X5 جدید معرفی شد؛ کراس اووری که آئودی Q7 را به چالش خواهد کشید

امروز ب ام و X5 جدید به شکل رسمی برای جهانیان رونمایی شد. این روزها کمپانی های آلمانی روزهای پرالتهاب و خبرسازی تجربه می کنند. درست چند روز پیش بود که شاسی بلند Q8 آئودی رقیب ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۰:۳۰

امروز ب ام و X5 جدید به شکل رسمی برای جهانیان رونمایی شد. این روزها کمپانی های آلمانی روزهای پرالتهاب و خبرسازی تجربه می کنند. درست چند روز پیش بود که شاسی بلند Q8 آئودی رقیب سرسخت بی ام و X6 و مرسدس GLE کوپه در شنزن چین رونمایی شد. حالا ب ام و خودروساز دیگر آلمانی نسل چهارم کراس اوررهای لوکس X5 را معرفی کرده است. X5 جدید که از یک طراحی تهاجمی برخوردار است به همراه تجهیزات رفاهی مدرن و گجت های جدیدی که در آن بکار برده شده در اواخر سال میلادی جاری در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

X5 جدید ب ام و

هرچند این کراس اوور جدید شکل کلی بدنه خود را نسبت به گذشته حفظ کرده اما طراح جلوپنجره خودرو را به روز رسانی کرده و یک جلوپنجره بزرگتر را برای X5 جدید انتخاب کرده است. چراغ‌های LED جلو به صورت استاندارد درآمده و آپشن اضافه شدن چراغ های لیزری نیز که برد نوربالای خودرو را تا 200 متر افزایش خواهند داد در اختیار خریدار قرار گرفته است. به روز رسانی دیگری که در قسمت جلویی این کراس اوور اتفاق افتاده مربوط به نصب لبه های هوشمند در سپر جلو است. این باله ها به جهت بهبود آیرودینامیک خودرو به‌روزرسانی شده اند.

X5 جدید ب ام و

شاید بتوان بزرگترین تغییری را که در قسمت پشتی ب ام و X5 جدید رخ داده را به صندوق عقب آن نسبت داد. صندوق عقب این خودرو به صورت دوگانه‌ باز شده و بارگیری و استفاده از صندوق را برای خریدار آسان‌ تر کرده است. به علاوه در صورتی که خریدار تمایل نشان دهد درب دوگانه صندوق عقب به صورت الکترونیکی نیز باز و بسته خواهد شد.

X5 جدید ب ام و

از جمله امکاناتی که در نسل جدید ب ام و X5 در درون کابین به چشم می خورد می توان به دو مانیتور 12.3 اینچی اشاره کرد. یکی از این مانیتور مربوط به سیستم اطلاعات بوده و جنبه کاربردی دارد و مانیتور دیگر مخصوص سرگرمی بوده و جنبه تفریحی دارد.

سرنشینان جلویی بی ام و X5 می توانند از صندلی هایی بهره ببرند که به امکاناتی نظیر گرم کن، سرد کن، ماساژور و تنظیم برقی جهت مجهز اند. البته لازم به ذکر است که تمام این امکانات به صورت آپشنال به خریدار ارائه شده و در صورت تمایل او بر روی خودرو نصب خواهد شد.

آپشن‌های دیگری که توسط ب ام و برای کابین X5 ارائه می شود شامل کنترلر لمسی کنسول مرکزی، نمایش اطلاعات فنی روی شیشه (HUD)، دستور صوتی، سیستم شناسایی حرکات دست، سیستم صوتی و تصویری سرنشینان عقب و سیستم صوتی حرفه‌ای برند Bowers & Wilkins با ۲۰ بلندگو و توان خروجی ۱۵۰۰ وات است.

X5 جدید
X5 جدید

ب ام و اعلام کرده است که قصد دارد در ماه دسامبر نسخه 3 ردیفه این خودرو را نیز راهی بازار کند. در این نسخه علاوه بر ردیف سوم صندلی ها، آپشن های دیگری نظیر کنترل الکتریکی شیب و تکیه گاه صندلی های ردیف دوم نیز ارائه خواهد شد.

خریداران X5 جدید می توانند از بین چند تیپ ارائه شده مختلف این خودرو یکی را انتخاب کنند. یکی از تیپ های ارائه شده مدل بنزینی XDrive 40i با موتور 6 سیلندر خطی 3 لیتری توربو شارژر است که توانایی تولید  335 اسب بخار قدرت و 447 نیوتن‌ متر گشتاور را دارد. زمان لازم برای رسیدن از سرعت 0 به سرعت 100 کیلومتر در ساعت در این مدل 5.3 ثانیه اعلام شده است.

تیپ دیگر بی ام و X5 جدید به یک موتور 8 سیلندر V شکل 4.4 لیتری توئین توربوشارژ مجهز است. این موتور توانایی تولید 456 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن‌ متر گشتاور را دارد. قوای محرکه این تیپ نسبت به تیپ قبلی عملکرد سریعتری را از خود نشان داده و در تست های صورت گرفته زمان لازم برای رسیدن از سرعت 0 کیلومتر در ساعت به 100 کیلومتر در ساعت توسط آن 4.6 ثانیه ثبت شده است.

هر دو تیپ مذکور به یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته و یک سیستم تمام چرخ محرک مجهز خواهند بود و قفل دیفرانسیل نیز به صورت آپشنال برای آن ها ارائه می شود.

X5 جدید ب ام و

از جمله تجهیزات ایمنی و کمک راننده که در این خودروی جدید به چشم می خورد می توان به سیستم های هشداردهنده نقطه کور، انحراف از مسیر، برخورد با موانع روبرو و پشت و شناسایی عابر پیاده مجهز اشاره کرد.

بی ام و بعضی از امکانات ایمنی را نیز به صورت آپشنال ارائه داده و در صورت تمایل خریدار و با پرداخت هزینه ای اضافه این سیستم های کمک کننده راننده بر روی X5 جدید نصب خواهند شد که از جمله آن ها می توان به سیستم‌های جلوگیری از انحراف مسیر، تغییر لاین خودکار، ترمز اضطراری خودکار با قابلیت فرمان‌دهی و کروز کنترل هوشمند اشاره کرد.

X5 جدید

با توجه به استفاده از پلتفرم جدید بی‌ ام‌ و یعنی پلتفرم CLAR در نسل جدید X5 انتظار می رود که فرمان پذیری و تعلیق خودرو بهبود قابل توجهی داشته باشد. در واقع گفته می شود که وجود این پلتفرم که در خودروهای ب ام و X7 و X6 نیز نمونه آن یافت میشه به همراه امکاناتی نظیر آخرین نسل فرمان‌ پذیری چهارچرخ و آنتی‌ رول‌ بارهای الکترونیکی، سواری فوق العاده راحتی را در اختیار سرنشینان قرار می دهد.

X5 جدید ب ام و

علاوه بر موارد گفته شده مالک این کراس اوور جدیدمی تواند به کمک سیستم تعلیق بادی، حالت‌های رانندگی مخصوص آف‌رود و قفل دیفرانسیل که همگی به صورت آپشنال عرضه می شود سواری فوق العاده ای را در خارج از جاده تجربه کند. به کمک این امکانات ارتفاع خودرو را می توان به اندازه 1.6 اینچ افزایش یا کاهش داد.

مدیران ب ام اعلام کرده اند که نسل جدید X5 در ماه نوامبر در امریکا در دسترس عموم قرار گرفته و رقبای خود یعنی خودروهای آئودی Q7، جگوارF-Pace، پورشه کاین و مرسدس بنز GLE را به چالش خواهید کشید.

X5 جدید ب ام و

هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت پایه خودرو و پکیج های آپشنال آن در دسترس نبوده که به احتمال زیاد با نزدیک شدن به زمان عرضه رسمی اعلام خواهد شد. گفته می شود که X5 جدید در کنار مدل‌های X3 ،X4 ،X6 و X7 در کارخانه‌ی اسپارتنبورگ واقع در ایالت کارولینای جنوبی تولید خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Javad Rajaei
    Javad Rajaei | ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

    هه ميتونه بياد پرايدو به چالش بكشه

  • aliasad
    aliasad | ۱۸ خرداد ۱۳۹۷

    و باز هم ما حسرت

  • Ali kjh
    Ali kjh | ۱۷ خرداد ۱۳۹۷

    عقبش چرا این شکلیه آخهههه؟!!
    یه تنه گند زده به کل اصالت بی ام و با این چراغای عقب مسخره.

    • mohammad makarem
      mohammad makarem | ۱۷ خرداد ۱۳۹۷

      اره عقبش زشته

مطالب پیشنهادی