ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

افت ارزش سهام آمازون فشار ترامپ
تکنولوژی

هزینه کلان بزرگان تکنولوژی برای جلوگیری از تصویب لایحه حفاظت از حریم شخصی کالیفرنیا

در حالی که رسوایی های مربوط به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی کاربران دائماً خبرساز می شوند، اخیراً طرحی پیشنهادی در کالیفرنیا به دنبال ارائه یک راهکار است. این طرح که «قانون حریم شخصی مصرف کنندگان ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

در حالی که رسوایی های مربوط به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی کاربران دائماً خبرساز می شوند، اخیراً طرحی پیشنهادی در کالیفرنیا به دنبال ارائه یک راهکار است. این طرح که «قانون حریم شخصی مصرف کنندگان کالیفرنیا» نام گرفته از کمپانی ها می خواهد تا نوع اطلاعاتی که جمع آوری می کنند -مانند اطلاعاتی که برای نمایش تبلیغات به کار می روند- را اعلام کنند تا مردم قادر به جلوگیری از فروش اطلاعات شخصی شان باشند. حالا برخی از بزرگ ترین کمپانی های حوزه تکنولوژی دست به هزینه هایی میلیون دلاری زده اند تا این طرح اجرایی نشود.

طی هفته های اخیر، آمازون، مایکروسافت و اوبر هرکدام کمک هایی مالی به گروهی کرده اند که کمپین مخالفت با این طرح را به راه انداخته است. اما کمک 195 هزار دلاری مایکروسافت و آمازون و نیز کمک 50 هزار دلاری اوبر تنها بخشی از سرمایه جمع آوری شده است؛ زیرا فیسبوک، گوگل، ورایزن و AT&T نیز هر یک 200 هزار دلار اهدا کرده اند و همین موضوع برای سایر شرکت های فعال در زمینه ارتباطات مخابراتی و تبلیغات نیز مصداق دارد.

البته بعد از جریان رسوایی کمبریج آنالیتیکا و شهادت مارک زاکربرگ در برابر سیاست مداران آمریکایی، فیسبوک اعلام کرد که دیگر به پشتیبانی از این گروه ادامه نمی دهد. اما گوگل حاضر به پا پس کشیدن نیست و و مبالغ اهدایی اخیر نشان می دهد که سایر کمپانی ها هم رویکردی مشابه با گوگل در پیش گرفته اند.

سرمایه گذاری روی این کمپین توسط توسعه دهنده Bay Area، الستر مک تاگرت انجام شده و وی تا به امروز 3 میلیون دلار برای کمپین خود هزینه کرده است. به عقیده وی، پول بسیار زیادی در صنعت اطلاعات شخصی خوابیده «و کمپانی های بزرگی در این حوزه حضور دارند که ترجیح می دهند تجارت شان مثل معمول و بدون قانون گذاری ادامه پیدا کند». او کمپین خود را چهار سال پیش به راه انداخت؛ زمانی که یکی از مهندسین گوگل گفت عموم مردم از دانستن میزان اطلاعاتی که گوگل از مصرف کنندگان دارد وحشت زده خواهند شد.

یکی از سخنگویان کمیته حفاظت از مشاغل کالیفرنیا در بیانیه ای تازه، تلاش های این کمپین را «نادرست» خوانده و می گوید که تنها فعالان حوزه تکنولوژی نیستند که با این لایحه مخالف می کنند؛ بلکه اتحادیه های اعتباری، فروشگاه ها و تولیدکنندگان اتومبیل هم از جمله فعالانی هستند که به این کمپین پیوسته اند.

با این حال، کمپانی های تکنولوژی بیش از سایرین به عنوان مخالفان این لایحه به چشم می آیند و دلیل آن به بحران هویتی باز می گردد که مدل تجاری آنها را تهدید می کند. یکی از سخنگویان آمازون توضیح می دهد: «حفاظت از اطلاعات مردم برای جلب اعتماد مشتریان حیاتی است - سیاستی که آمازون براساس آن بنا شده. اگرچه ما هدفی یکسان با این قانون در حفاظت از حریم شخصی مردم داریم، نگران هستیم که پیش نیازهای لاینحل این لایحه، توانایی ما در دست زدن به ابداعات تازه برای مشتریان را محدود کند».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی