ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

OpenAI
تکنولوژی

۱۸۰ سال تمرین برای قهرمانی در رقابت های دوتا ۲

یک کمپانی هوش مصنوعی بات هایی را توسعه داده که با انجام تمرینات فشرده خود را برای رقابت با تیم های حرفه ای دوتا ۲ آماده می کنند. بشر مدتهاست که بازی های تخته ای ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۵ تیر ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

یک کمپانی هوش مصنوعی بات هایی را توسعه داده که با انجام تمرینات فشرده خود را برای رقابت با تیم های حرفه ای دوتا ۲ آماده می کنند.

بشر مدتهاست که بازی های تخته ای سنتی را به هوش مصنوعی واگذار کرده و حالا متخصصان این حوزه در پی به چالش کشیدن انسان در بازی های ویدئویی هستند. در این راستا کمپانی OpenAI که توسط ایلان ماسک و «سم آلتمن» بنیان نهاده شده، از توسعه بات هایی خبر داده که قرار است تیمی متشکل از بهترین بازیکنان دوتا ۲ را شکست دهند.

OpenAI در این زمینه سابقه درخشانی دارد و سال گذشته از باتی رونمایی کرد که بازیکنان دوتا ۲ را در حالت نبرد یک نفره  شکست می داد. این شرکت حالا بات هایش را برای مبارزه در گروه های پنج نفره ارتقا داده که مستلزم هوش بیشتر برای همکاری و برنامه ریزی بلند مدت است.

گرچه توسعه این بات ها هنوز به مرحله نهایی نرسیده اما خود را برای شرکت در تورنمنت اینترنشنال ۲۰۱۸ آماده می کنند که دارای رکورد بیشترین مبلغ جایزه تعیین شده در تاریخ ورزش های الکترونیک است.OpenAIبات های مذکور به سختی در حال تمرین بوده و به لطف حالت شتاب یافته هر روز زمانی معادل با ۱۸۰ سال را صرف بازی دوتا می کنند. یکی از مسئولان این شرکت درباره نحوه آموزش می گوید:

بات ها بازی را به صورت تصادفی و با جستجو در اطراف نقشه شروع می کنند اما پس از گذشت چند ساعت مهارت های اساسی را فرا می گیرند.

به گفته این متخصص انسان به زمانی بین ۱۲ هزار تا ۲۰ هزار ساعت برای حرفه ای شدن نیاز دارد، پس این بات ها تنها طی یک روز به اندازه عمر صد نفر تجربه کسب می کنند. البته مبارزان OpenAI بی نقص هم نیستند، برای مثال در حال حاضر تنها با پنج هیرو از ۱۱۵ نمونه موجود در بازی سازگاری دارند.

OpenAI برای توسعه این سیستم از روش موسم به «یادگیری عمیق» بهره برده که بر اساس آزمون و خطا به آموزش ماشین می پردازد.

مسئولان این شرکت عقیده دارند در صورتی که امکان اجرای بازی های ویدئویی پیچیده توسط هوش مصنوعی وجود داشته باشد، می توان برای حل مسائل و چالش های دشوار دنیای واقعی نظیر مدیریت زیرساخت حمل و نقل شهری نیز از آنها بهره برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی