۱۸۰ سال تمرین برای قهرمانی در رقابت های دوتا ۲

یک کمپانی هوش مصنوعی بات هایی را توسعه داده که با انجام تمرینات فشرده خود را برای رقابت با تیم های حرفه ای دوتا ۲ آماده می کنند.

بشر مدتهاست که بازی های تخته ای سنتی را به هوش مصنوعی واگذار کرده و حالا متخصصان این حوزه در پی به چالش کشیدن انسان در بازی های ویدئویی هستند. در این راستا کمپانی OpenAI که توسط ایلان ماسک و «سم آلتمن» بنیان نهاده شده، از توسعه بات هایی خبر داده که قرار است تیمی متشکل از بهترین بازیکنان دوتا ۲ را شکست دهند.

OpenAI در این زمینه سابقه درخشانی دارد و سال گذشته از باتی رونمایی کرد که بازیکنان دوتا ۲ را در حالت نبرد یک نفره  شکست می داد. این شرکت حالا بات هایش را برای مبارزه در گروه های پنج نفره ارتقا داده که مستلزم هوش بیشتر برای همکاری و برنامه ریزی بلند مدت است.

گرچه توسعه این بات ها هنوز به مرحله نهایی نرسیده اما خود را برای شرکت در تورنمنت اینترنشنال ۲۰۱۸ آماده می کنند که دارای رکورد بیشترین مبلغ جایزه تعیین شده در تاریخ ورزش های الکترونیک است.OpenAIبات های مذکور به سختی در حال تمرین بوده و به لطف حالت شتاب یافته هر روز زمانی معادل با ۱۸۰ سال را صرف بازی دوتا می کنند. یکی از مسئولان این شرکت درباره نحوه آموزش می گوید:

بات ها بازی را به صورت تصادفی و با جستجو در اطراف نقشه شروع می کنند اما پس از گذشت چند ساعت مهارت های اساسی را فرا می گیرند.

به گفته این متخصص انسان به زمانی بین ۱۲ هزار تا ۲۰ هزار ساعت برای حرفه ای شدن نیاز دارد، پس این بات ها تنها طی یک روز به اندازه عمر صد نفر تجربه کسب می کنند. البته مبارزان OpenAI بی نقص هم نیستند، برای مثال در حال حاضر تنها با پنج هیرو از ۱۱۵ نمونه موجود در بازی سازگاری دارند.

OpenAI برای توسعه این سیستم از روش موسم به «یادگیری عمیق» بهره برده که بر اساس آزمون و خطا به آموزش ماشین می پردازد.

مسئولان این شرکت عقیده دارند در صورتی که امکان اجرای بازی های ویدئویی پیچیده توسط هوش مصنوعی وجود داشته باشد، می توان برای حل مسائل و چالش های دشوار دنیای واقعی نظیر مدیریت زیرساخت حمل و نقل شهری نیز از آنها بهره برد.

مطالب مرتبط

آیا هوش مصنوعی می تواند توانایی راه رفتن را به بیماران باز گرداند؟

کمک به بهبود زندگی بشر را می توان اصلی ترین هدف توسعه تکنولوژی های مختلف قلمداد نمود که از پله های هوشمند گرفته تا لباس های رباتیک را در بر می گیرند. حالا دانشمندان در تازه ترین پروژه خود سعی دارند برای کمک به افرادی وارد عمل شوند که با مشکلات حرکتی دست و پنجه نرم... ادامه مطلب

مد و لباس؛ عنوان پژوهش تازه محققان با استفاده از اینستاگرام و هوش مصنوعی

اگر وقت آن را داشته باشید تا تنها یک یا دو میلیون عکس پست شده در اینستاگرام را از نظر بگذرانید در خواهید یافت که این پلتفرم می تواند نقش یک ابزار ارزشمند را برای تحلیل فرهنگی ایفا کند. در همین راستا، پژوهشگران دانشگاه کورنل اخیرا نوعی برنامه هوش مصنوعی را آموزش داده اند تا با... ادامه مطلب

مایکروسافت از ماینکرفت برای آموزش هوش مصنوعی بهره می گیرد

در سال 2014 میلادی که مایکروسافت شرکت Mojang را در ازای مبلغ 2.5 میلیارد دلار خریداری کرد، تصمیمش این بود که با بهره گیری از بازی محبوب آن یعنی ماینکرفت به حوزه گیمینگ موبایل راه پیدا کند. حالا پژوهشگران این شرکت تلاش دارند تا با استفاده از پلتفرم تازه ای به نام AIX به هوش مصنوعی خود... ادامه مطلب

اگزینوس 9810 رسماً معرفی شد؛ برگ برنده سامسونگ در دنیای هوش مصنوعی

سامسونگ سال جدید میلادی را با معرفی رسمی و نمایش قابلیت های جدیدترین چیپست موبایل خود به نام «اگزینوس 9810» آغاز کرد، محصولی که چندی پیش اطلاعاتش به صورت نیمه رسمی فاش شده بود. فارغ از ادعاهای همیشگی مبنی بر ارتقاء قابل توجه عملکرد، سامسونگ به قابلیت های پیشرفته شبکه های عصبی و یادگیری عمیق در... ادامه مطلب

دستیار صوتی الکسا می تواند جدیدترین مقالات مرتبط با هوش مصنوعی را برایتان بیابد

هوش مصنوعی امروزه به موضوع داغ در محافل تکنولوژی تبدیل شده و بدیهی است که تعداد بسیار زیادی مقالات پژوهشی مرتبط با آن، آگاهی از آخرین دستاوردها را حتی برای محققان سخت می کند. حالا امینه بن خلیفه، محققی در زمینه یادگیری ماشینی به راه حلی دست یافته که به او در امر آگاهی از... ادامه مطلب

یادگیری ماشینی چیست؟

یکی از حوزه های تکنولوژی که نقشی قابل توجه در بهبود سرویس های ارائه شده در تلفن های همراه و فضای مجازی دارد، یادگیری ماشینی است. گاهی اوقات دو عبارت یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرند و این مساله به خصوص زمانی که یک شرکت بزرگ قصد دارد از... ادامه مطلب

نظرات ۰

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود
x