ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توافق ZTE
تکنولوژی

کمپانی ZTE جریمه یک میلیارد دلاری به ایالات متحده را پرداخت کرد

کمپانی چینی ZTE که به نقض قوانین ایالات متحده محکوم شده بود، بالاخره با این کشور به تواق رسید و اکنون جریمه مشخص شده را پرداخته است. موضوع تحریم تولید کننده گوشی های هوشمند ZTE ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۵ تیر ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

کمپانی چینی ZTE که به نقض قوانین ایالات متحده محکوم شده بود، بالاخره با این کشور به تواق رسید و اکنون جریمه مشخص شده را پرداخته است.

موضوع تحریم تولید کننده گوشی های هوشمند ZTE از آنجایی آغاز شد که این کمپانی به دور زدن تحریم های ایالات متحده علیه ایران و کره شمالی متهم شده بود. ZTE از ماه آوریل، تحت ممنوعیت صادر شده توسط دپارتمان تجارت ایالات متحده از دریافت هر گونه فناوری از شرکت های آمریکایی برای مدت 7 سال منع شده بود.

در پی توافقی که در اواسط خرداد ماه حاصل شد این کمپانی قبول کرد که یک میلیارد دلار جریمه را به ایالات متحده پرداخت کند و مبلغ 400 میلیون دلار را به عنوان تضمین بپردازد تا ممنوعیت های فلج کننده ای که کسب و کار آن را مختل کرده بود، پایان یابد.

به گزارش خبرگزاری CNN پرداخت یک میلیارد دلاری اخیر تنها یک روز پس از آن انجام شده که دونالد ترامپ تلاش کرده بود ده ها قانون گذار را در زمینه کافی بودن مبلغ جریمه متقاعد کند.

توافق ZTE

پیشتر کاخ سفید و کنگره به اختلافاتی در زمینه اعمال جریمه علیه ZTE بر خورده بودند. نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه در اقدامی فراحزبی با یکدیگر متحد شده بودند و برخی از آنها ZTE را به عنوان تهدید امنیت ملی تلقی کرده و خواهان اعمال جریمه ای سنگین تر بودند. از سوی دیگر ترامپ قصد داشت شرکت چینی را زنده نگه دارد؛ شرکتی که فعالیت های تولیدش متوقف شده بود و حتی 75 هزار کارمندش کاری برای انجام دادن نداشتند.

ZTE وابستگی بالایی به محصولات شرکت های آمریکایی دارد. این کمپانی برای چیپست گوشی های هوشمند خود به کوالکام وابسته است و برای استفاده از اندروید نیاز به همکاری با گوگل دارد. البته شرکت هایی که از داد و ستد با ZTE منع شده بودند، به این دو مورد محدود نبوده و نام های دیگری از جمله کورنینگ نیز در بین آنها به چشم می خورد.

پرداخت 400 میلیون دلار مبلغ تضمین در آینده را می توان به عنوان آخرین قدم در راه از میان برداشته شدن ممنوعیت ها علیه ZTE تلقی کرد.

ZTE
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Amin
    Amin | ۵ تیر ۱۳۹۷

    هر کی با بزرگان در بیافته ور می‌افته.
    هر کی به حرف آمریکا گوش نکنه لیاقتش نابودیه.

    • agha
      agha | ۸ تیر ۱۳۹۷

      امریکا پرستید؟

  • مجید
    مجید | ۵ تیر ۱۳۹۷

    این گاوچرون ها فقط بلدن با دزدی و راهزنی پول به جیب بزنن!

مطالب پیشنهادی