ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ربات کوچک هاروارد روی آب راه می‌رود و در آن شنا می‌کند

به تازگی هاروارد علاقه بسیار زیادی به تولید و توسعه‌ی ربات‌های بسیار کوچک و کاربردی پیدا کرده است. آنها پس از ساخت روبات های تاشوی کوچک مانند کاغذهای اوریگامی، ربات کوچک هاروارد یعنی HAMR را ارتقا داده‌اند تا ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۷ تیر ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

به تازگی هاروارد علاقه بسیار زیادی به تولید و توسعه‌ی ربات‌های بسیار کوچک و کاربردی پیدا کرده است. آنها پس از ساخت روبات های تاشوی کوچک مانند کاغذهای اوریگامی، ربات کوچک هاروارد یعنی HAMR را ارتقا داده‌اند تا بتواند علاوه بر حرکت روی زمین، به راه رفتن روی آب یا شناکردن در آن بپردازد.

پد‌هایی که زیر پایه‌های این ربات قرار دارند که موجب می شوند روی آب شناور باشند. در ادامه پدیده‌ی electrowetting (که به پایین آوردن زاویه برخورد میان یک متریال با سطح آب تحت ولتاژی خاص گفته می‌شود.) کمک می‌کند که این ربات داخل آب رفته و روی سطح کف راه برود.

البته اندازه کوچک و وزن ۱.۶۵ گرمی ربات HAMR نیز به شناور ماندن یا فرو رفتن در آب کمک می‌کند چرا که اگر اندازه‌ی آن بزرگتر می‌بود، پروسه‌ی یادشده  بسیار سخت تر می‌شد.

ربات یاد شده قادر است که با کوتاه کردن قدم‌ها و بالا بردن سرع حرکت پایه‌های خود، از آب بیرون بیاید. به علاوه این ربات کوچک می‌تواند محموله‌هایی به وزن ۱.۴۴ گرم را با خود حمل کرده و به داخل یا خارج آب منتقل کند.

البته ربات کوچک هاروارد تنها قادر است که با استفاده از یک رمپ از آب به خشکی یا برعکس انتقال پیدا کند و هنوز کار طراحان روی این ربات تمام نشده است. تیم تحقیقاتی دانشگاه هاروارد قصد دارد مکانیزیم پیشرفته‌ای برای این انتقال نظیر پرش بلند طراحی کنند.

این مسئله موجب خواهد شد که گستره‌ی حرکتی ربات کوچک هاروارد پیشرفت کند و حتی ممکن است چنین مکانیزمی در طراحی ربات‌های بزرگتر نیز به کار گفته شود.

پیش از این محققین دانشگاه هاروارد موفق به ساخت روبات های تاشوی کوچکی مانند کاغذهای اوریگامی شده اند که بدون نیاز به باتری و یا سیم برق، و با استفاده از میدان الکترومغناطیسی کار می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی