ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به عملکرد باتری در گلکسی S9 و +S9؛ حفظ کارایی بدون افزایش ظرفیت

کیفیت دوربین موبایل های چند سال پیش را به خاطر دارید؟ توان پردازششان را چطور؟ تقریباً همه ویژگی های سخت افزاری گوشی های هوشمند در سالهای اخیر چند برابر بهتر شده است، اما هنوز هم ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۱۹ تیر ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

کیفیت دوربین موبایل های چند سال پیش را به خاطر دارید؟ توان پردازششان را چطور؟ تقریباً همه ویژگی های سخت افزاری گوشی های هوشمند در سالهای اخیر چند برابر بهتر شده است، اما هنوز هم به سختی موبایلی را پیدا می کنید که قادر باشد با هر شارژ کامل بیشتر از یک روز شما را همراهی کند. این موضوع عمر باتری را به یکی از نگرانی های اصلی خریداران موبایل تبدیل کرده و کاربران موقع انتخاب تلفن هوشمند می خواهند بدانند عمر باتری دستگاه خوب است یا بد.

سامسونگ بزرگترین تولید کننده تلفن هوشمند در جهان به حساب می آید و بر اساس آخرین آمارها، در کشور ما هم بیشترین میزان فروش را دارد. اما پرچمداران جدید سامسونگ یعنی گلکسی S9 و S9 پلاس (بررسی دیجیاتو) از نظر ظرفیت باتری با نسل قبل از خود تفاوتی ندارند. بر همین اساس تصمیم گرفتیم در این مطلب عمر باتری پرچمداران جدید سامسونگ را با نسل قبل مقایسه کنیم و ببینیم عدم افزایش حجم باتری در این دو محصول، در کارایی آنها چه تاثیری داشته است. با دیجیاتو همراه شوید.

سامسونگ در ۲ پرچمدار جدید خود تمرکز اصلی را روی متحول کردن دوربین گذاشته است، بر همین اساس تعجبی ندارد که در این نسل، شاهد تغییرات سخت افزاری کمتری هستیم. البته مثل همیشه شاهد استفاده از چیپست جدیدی هستیم که قدرت بیشتری دارد، اما ظرفیت باتری بدون تغییر مانده است.

هرچند چیپست جدید در زمینه مصرف باتری نسبت به قبل بهینه تر عمل می کند، اما باز هم باید عملکرد دستگاه را در دنیای در بوته آزمایش قرار دهیم تا کارایی باتری پرچمداران جدید مشخص شود. برای منظور نگاهی داریم به بررسی های انجام گرفته در دنیای وب روی باتری گلکسی S9 و S9 Plus.

ابتدا سراغ بررسی سایت Android Authority می رویم که یک آزمایش همه جانبه ترتیب داده و عمر باتری پرچمداران اخیر سامسونگ را در حالت های مختلف محک زده است.

در آزمایش این وبسایت می بینیم که گلکسی S8 و S8 پلاس با هر شارژ نسبت به نسل بعد از خود می توانند مدت بیشتری ویدیو پخش کنند، تفاوتی هم نمی کند که رزولوشن صفحه نمایش روی کدام حالت باشد، اما اختلاف ناچیز است و تفاوت معناداری ایجاد نمی کند.

تست بعدی به عملکرد مرور وب در پرچمداران اخیر تعلق دارد و باز هم پرچمداران قبلی کمی بهتر هستند. در این تست همه پرچمداران می توانند با هر شارژ کامل حداقل ۸ ساعت به مرور وب ادامه دهند و این رقم در مقایسه به محصولات موجود در بازار کاملاً رقم قابل قبولی به حساب می آید.

تست بعدی که به استفاده ترکیبی تعلق دارد نشان می دهد که اگر رزولوشن صفحه نمایش گلکسی +S8 و +S9 را روی حالت HD قرار دهیم نتیجه چشمگیری حاصل می شود، اما روی حالت 4K عمر باتری هر دو محصول به طرز قابل توجهی تحت تاثیر قرار می گیرد.

سپس نوبت سایت tom's guide است که یکی از نام های بین المللی معتبر در حوزه فناوری به حساب می آید. بررسی که این وبسایت روی باتری گلکسی اس 9 انجام داده نشان می دهد که پرچمدار سامسونگ از نظر عمر باتری با نسل قبل از خود فاصله قابل توجهی ندارد و کمی بالاتر از آیفون 10 (بررسی دیجیاتو) قرار می گیرد.

این وبسایت عملکرد برخی از پرچمداران اخیر را در وبگردی با اتصال 4G بررسی کرده که این موضوع باتری را به شدت مصرف می کند. در این تست آیفون 10، ۳ پرچمدار اخیر سامسونگ و آیفون 8 پلاس عملکرد بسیار نزدیکی دارند و کمابیش در یک سطح قرار می گیرند. پرچمدار گوگل یکساعت بیشتر از دیگران می تواند به وبگردی ادامه دهد و بهترین نتیجه هم با ۱۴:۳۳ ساعت به میت 10 اختصاص دارد.

سری Mate هواوی موبایل های غول پیکری هستند که برای کاربران علاقه مند به گوشی های بزرگ تولید می شوند و سازنده با توجه به ابعاد آنها می تواند آزادانه از باتری هایی با ظرفیت بالا استفاده کند. تامز گاید در نهایت عملکرد باتری گلکسی اس 9 را با عنوان «عالی» جمع بندی کرده و می گوید این تلفن هوشمند به راحتی قادر است با هر شارژ یک روز کامل کاربر را همراهی کند.

در تست بعدی به سراغ anandtech می رویم که باز هم یکی از نام های بسیار معتبر و تخصصی در حوزه فناوری به حساب می آید و با ریزبینی به آزمایش عملکرد گجت های جدید در دنیای واقعی می پردازد. این وبسایت عملکرد باتری پرچمداران را در زمینه وبگردی با اتصال وای-فای بررسی کرده است.

پرچمدار سامسونگ در این تست بالاتر از رقبایی مثل Pixel 2 XL و آیفون 10 و حتی گلکسی S8 قرار می گیرد، اما این بار آیفون 8 پلاس موفق شده عملکرد کمی بهتر از قبل از خود نشان دهد. اینجا هم با توجه به ابعاد غول پیکر موبایل های سری میت، بهترین عملکرد به محصولی از این خانواده تعلق دارد.

سایت Digital Trends برای مقایسه کردن عمر باتری پرچمداران اخیر سامسونگ یک آزمایش پخش ویدیو ترتیب داده است. در این آزمایش بعد از ۳ ساعت پخش ممتد ویدیو، تفاوت چشمگیری بین پرچمداران اخیر به چشم نمی خورد و نتایج زیر حاصل شده است:

  • باتری باقی مانده در گلکسی نوت 8: ۷۴ درصد
  • باتری باقی مانده در گلکسی S9 پلاس: ۷۳ درصد
  • باتری باقی مانده در گلکسی S8 و +S8 پلاس: ۷۲ درصد

در بنچمارک های سایت Phonearena بین عمر باتری گلکسی +S8 و +S9 تفاوتی وجود ندارد، اما عمر باتری گلکسی S8 از گلکسی S9 حدود یکساعت بیشتر است.

این وبسایت ضمناً زمان شارژ کامل هر گوشی را هم اندازه می کند. در این تست شارژ باتری هر ۴ پرچمداری که نام بردیم با اختلاف حدود ۵ دقیقه نسبت به یکدیگر تکمیل می شود.

نکته جالب در این تست وضعیت آیفون 10 است که اگر بخواهید سریع شارژ شود باید شارژر مخصوص این کار را با پرداخت هزینه مجزا خریداری کنید. در غیر این صورت شارژ کامل باتری دستگاه (که تقریباً نصف پرچمدار سامسونگ ظرفیت دارد) یک ساعت و نیم بیشتر از گلکسی اس 9 طول می کشد.

سایت theunlockr هم یک وبسایت پرطرفدار است که ترفندهای مختلفی آموزش می دهد و گاهی اوقات تست های برای بررسی و مقایسه عمر باتری تلفن های هوشمند ترتیب می دهد. این وبسایت در بررسی خود تعدادی از پرچمداران اخیر را گرد آورده و با استفاده از اپلیکیشن یوتوب روی آنها ویدیوی همه گیر Nyan Cat را تا اتمام باتری پخش می کند.

در این تست باتری آیفون 10 پس از گذشت حدود ۱۰ ساعت زودتر از بقیه به پایان می رسد. پیکسل XL با ۱۱:۴۰ ساعت در رتبه دوم از آخر قرار دارد. هواوی میت 10 پرو با رقم ۱۲:۵۵ و وان پلاس 5T با ۱۳:۱۲ ساعت در رده هایی بعد هستند. در نهایت به پرچمداران سامسونگ می رسیم که در این تست با اقتدار رتبه نخست را به خودشان اختصاص داده اند. از شما دعوت می کنیم در ادامه ویدیوی این تست را هم مشاهده کنید.

اما اگر می خواهید ببینید عملکرد باتری این دو پرچمدار در مقایسه با یکدیگر چطور است باید به بررسی خودمان در دیجیاتو مراجعه کنیم. ما در بررسی این دو تلفن هوشمند از بنچمارک PCMark استفاده کردیم که تست نسبتاً سنگینی به حساب می آید و عملکرد دستگاه را در حالت روشن بودن نمایشگر و برقرار بودن اتصال اینترنت آزمایش می کند.

در این بنچمارک گلکسی S9 موفق شد تا ۸ ساعت و ۸ دقیقه به فعالیت خود ادامه دهد، در حالی که این میزان در نسخه پلاس با توجه به ظرفیت بالاتر باتری، حدود سه ربع طولانی تر است.

در مجموع با توجه به بررسی های انجام گرفته باید بگوییم که سامسونگ با استفاده از بهینه سازی های نرم افزاری و سخت افزاری به خوبی در پرچمداران جدید خود موفق شده بدون افزایش ظرفیت باتری از نظر سخت افزاری، عملکرد باتری دستگاه را به خوبی قبل حفظ کند.

گلکسی S9 و +S9 تنها گوشی های هوشمند جهان هستند که دوربین آنها می تواند مثل چشم انسان خودش را با نور محیط تطبیق داده و گشادگی دریچه دیافراگم را مثل دوربین های حرفه ای تغییر دهد. اگر به دوربین جذاب، نمایشگر بسیار با کیفیت یا دیگر ویژگی های این دو پرچمدار پر طرفدار بازار علاقه مند هستید، بدون نگرانی از عمر باتری دستگاه می توانید گلکسی S9 یا +S9 را تهیه کنید و از کارایی بالای آنها بهره مند شوید. برای آشنایی با جزئیات بیشتر در مورد این دو محصول از شما دعوت می کنیم در پایان بررسی کامل گلکسی S9 و +S9 را مطالعه فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Pouya2018s Poorsadegh
    Pouya2018s Poorsadegh | ۱۹ تیر ۱۳۹۷

    سلام خدمت دی*جیاتو خارج از این سایت ها شما که خودتون با هر دو کار کردید در عمل تفاوتی تو عمر باتری این دو احساس نکردید؟

  • HyperHope
    HyperHope | ۱۹ تیر ۱۳۹۷

    اگه شما فکر میکنید که شرکت ها میان برای ارتقای باتری ها هزینه میکنن تا تکنولوژی جدیدی ابداع کنن ماندگاری رو چندین برابر کنه مثل دوربین یا قدرت پردازش ، تنها دلیلی که باعث میشه کاربرای عادی و آماتور گوشیشون رو عوض کنن همیت عمر باتریه! هیچ وقت پاشنه آشیل خودشون رو از بین نمیبرند!

  • Constantine
    Constantine | ۱۹ تیر ۱۳۹۷

    کاش این سامسونگ لیتیوم‌یون رو ول کنه و باطری هاش لیتیوم‌پلیمر بزنه

مطالب پیشنهادی