ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دیلیت اکانت موقت اینستاگرام با گوشی
آموزش

چگونه اکانت اینستاگرام را موقتاً غیرفعال کنیم؟

با دنبال کردن مراحل گفته شده در این مقاله، می‌توانید اقدام به غیرفعال کردن موقت اینستاگرام خود روی گوشی، تبلت و کامپیوتر نمایید.

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ | ۲۰:۵۵

دیلیت اکانت موقت اینستاگرام در مواقعی که به هر دلیلی قصد از دسترس کردن حساب کاربری خود به شکل غیر دائمی را دارید، مفید واقع می‌شود. حذف موقت اکانت اینستاگرام به کاربران اجازه می‌دهد تا به صورت مقطعی از این شبکه اجتماعی فاصله بگیرند و گزینه کاربردی برای ایام امتحانات، مواقع حساس و پرمشغله یا اوقاتی است که از صرف زمان طولانی در میان عکس‌ها و ویدئوها، خسته شده‌اید. در مقاله پیش‌رو به آموزش حذف موقت اکانت اینستاگرام با موبایل و کامپیوتر خواهیم پرداخت که روی دستگاه‌های اندرویدی، آیفون، لپ‌تاپ و تبلت قابل انجام است. برای یادگیری دی اکتیو موقت اینستاگرام همراه دیجیاتو باشید.

حذف حساب کاربری در اغلب شبکه‌های اجتماعی از جمله Instagram به دو روش موقت و دائمی امکان‌پذیر است. هنگام دی اکتیو کردن موقت اکانت اینستاگرام، تمامی اطلاعات کاربر از جمله عکس‌ها و ویدئوهای قرار گرفته روی پروفایل در کنار پیام‌های موجود در دایرکت بدون تغییر باقی می‌مانند؛ اگرچه از دید سایر افراد پنهان خواهند شد و پس از فعال‌سازی مجدد حساب، قابل مشاهده خواهند بود. بنابراین دیلیت اکانت اینستاگرام موقت برای کسانیست که نمی‌خواهند حساب کاربری خود را برای همیشه حذف کنند.



شایان ذکر است که متا برخلاف توییتر، محدودیت زمانی برای حذف موقت اکانت اینستاگرام درنظر نگرفته است؛ در نتیجه کاربران می‌توانند به مدت دلخواه، پروفایل خود را از دید سایر افراد خارج نمایند. در سوی دیگر دیلیت اکانت دائمی اینستاگرام، موجب پاک شدن تمامی اطلاعات کاربر از سوی سرورها می‌شود؛ اما خوشبختانه این فرایند تا ۳۰ روز پس از غیرفعال‌سازی، قابل بازگشت خواهد بود و همچنین امکان دریافت نسخه پشتیبان از داده‌های پروفایل هم در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد.

دی اکتیو اینستاگرام با گوشی

حذف موقت اکانت اینستاگرام با موبایل، به آسانی از طریق اپلیکیشن اندروید و iOS این شبکه اجتماعی، قابل انجام است. البته توجه داشته باشید که برای دی اکتیو کردن اینستاگرام به صورت موقت در تمامی پلتفرم‌ها (از جمله گوشی، تبلت و کامپیوتر) به رمز عبور خود نیاز خواهید داشت و به ثمر رساندن چنین کاری بدون داشتن رمز عبور، امکان‌پذیر نیست. برای دیلیت اکانت موقت اینستاگرام با گوشی، مراحل گفته شده در پایین را دنبال کنید.

  • برای شروع فرایند دی اکتیو کردن اینستاگرام به صورت موقت، وارد اپلیکیشن این شبکه اجتماعی روی موبایل یا تبلت خود شوید.
  • در صفحه اصلی برنامه روی تصویر پروفایل خود در گوشه پایینی سمت راست صفحه بزنید تا به صفحه پروفایل حساب کاربری خود، منتقل شوید.
  • داخل صفحه پروفایل، آیکن همبرگری (سه خط موازی) را از گوشه بالایی سمت راست صفحه لمس کنید تا یک منو باز شود.
دیلیت اکانت موقت اینستاگرام با گوشی
  • در ادامه فرآیند دی اکتیو موقت اینستاگرام از منوی ظاهر شده در پایین صفحه، اولین گزینه تحت عنوان Settings and privacy را انتخاب نمایید تا به صفحه تنظیمات منتقل شوید.
  • در صفحه تنظیمات اپلیکیشن Instagram روی اولین گزینه با نام Accounts Center بزنید تا وارد صفحه مدیریت حساب‌های کاربری شوید.
  • در ادامه، گزینه Personal details را که در زیر عنوان Account settings، قرار گرفته است، انتخاب کنید.
  • توجه داشته باشید که اگر چندین حساب کاربری به صورت همزمان در داخل برنامه داشته باشید، می‌توانید با لمس گزینه Profiles، در میان آنها جابه‌جا شوید و حساب مورد نظر جهت دی اکتیو کردن موقت اکانت اینستاگرام را انتخاب نمایید. البته ضرورتی برای انجام این کار وجود ندارد و در مراحل بعدی هم امکان انتخاب حساب را خواهید داشت.
دی اکتیو کردن اینستاگرام به صورت موقت
  • در دی اکتیو موقت اینستاگرام با گوشی یا سایر دستگاه‌ها، داخل صفحه Personal details، آخرین گزینه تحت عنوان Account ownership and control را انتخاب کنید.
  • در ادامه گزینه Deactivation or deletion را بزنید. درحال‌ حاضر در این صفحه تنها همین گزینه وجود دارد، اما ممکن است در به‌روزرسانی‌های آتی Instagram، گزینه‌های دیگری هم به آن اضافه شود.
  • اکنون می‌توانید لیستی از حساب‌های کاربری لاگین شده را در صفحه Deactivation or deletion مشاهده کنید. حساب مورد نظر جهت دی اکتیو کردن اینستاگرام به صورت موقت را با یکبار لمس، انتخاب نمایید.
دی اکتیو کردن موقت اکانت اینستاگرام
  • در صفحه بعدی دیلیت اکانت اینستاگرام موقت، اولین گزینه با نام Deactivate account به صورت پیش‌فرض انتخاب شده است؛ در غیر این صورت، تیک گزینه گفته شده را بزنید و سپس کلید Continue در پایین صفحه را لمس کنید تا به مرحله بعدی دیلیت موقت اینستاگرام بروید.
  • اکنون برای ادامه فرایند دیلیت اکانت موقت اینستاگرام با گوشی، باید رمز عبور حساب کاربری خود را در کادر Password تایپ کنید. سپس بار دیگر کلید Continue را لمس نمایید.
  • در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کردید، می‌توانید با زدن گزینه Forgot password اقدام به بازیابی آن از طریق شیوه‌های مختلف کنید.
  • صفحه بعدی به علت حذف موقت اکانت اینستاگرام اختصاص داده شده است. تنها کافیست تا یکی از گزینه‌های موجود در صفحه را انتخاب نمایید و سپس با اسکرول به پایین، دوباره کلید Continue را لمس کنید.
حذف موقت اکانت اینستاگرام با موبایل
  • در آخر فرآیند دیلیت موقت اینستاگرام نوبت به تایید فرایند دیلیت اکانت موقت اینستاگرام می‌رسد. به این منظور گزینه Deactivate account را بزنید و کمی صبر کنید تا اپلیکیشن از حساب کاربری شما خارج شود.
  • اگر که اطلاعات حساب کاربری دیگری روی دستگاه وجود داشته باشد، وارد آن خواهید شد؛ در غیر این صورت، صفحه ورود پیش‌فرض اینستاگرام نمایش داده می‌شود.
حذف موقت اکانت اینستاگرام با موبایل

نهایتا دی اکتیو موقت اینستاگرام با این روش انجام می‌شود. توجه داشته باشید که پس از حذف موقت اکانت اینستاگرام با موبایل، در هر زمانی می‌توانید با وارد کردن دوباره نام کاربری، ایمیل یا شماره همراه و رمز عبور، وارد حساب کاربری خود شوید و اقدام به فعال‌سازی مجدد آن نمایید.

پس از فعال‌سازی، دیگر کاربران دوباره خواهند توانست عکس‌ها و ویدیوهای موجود در پروفایل شما را مشاهده نمایند یا از طریق دایرکت به شما پیام ارسال کنند. شایان ذکر است که اینستاگرام محدودیت‌هایی را برای غیرفعال‌سازی حساب‌ها در نظر گرفته است و پس از فعال‌سازی مجدد، تا یک هفته نمی‌توانید دوباره اقدام به دیلیت اکانت موقت اینستاگرام نمایید.

حذف موقت حساب اینستاگرام با کامپیوتر

دی اکتیو موقت اینستاگرام با گوشی نسبتا ساده و از طریق اپلیکیشن امکان‌پذیر بود. با این حال شبکه اجتماعی Instagram دارای اپلیکیشن مستقل برای سیستم‌عامل‌های دسکتاپ از جمله ویندوز نیست؛ در نتیجه کاربران برای دیلیت اکانت موقت اینستاگرام از طریق کامپیوتر یا لپ‌تاپ، باید به سراغ نسخه تحت وب بروند.

برای دی اکتیو حساب اینستاگرام خود از طریق کامپیوتر نیز باید از طریق این لینک به سراغ Accounts Center بروید.

پس از نمایش صفحه بالا، باید روی گزینه Personal Details از منوی سمت چپ کلیک کنید. در صفحه باز شده نیز گزینه Account ownership and control وجود دارد که باید آن را انتخاب کنید.

سایر مراحل نیز مانند راهنمای دی اکتیو کردن حساب اینستاگرام از طریق گوشی انجام می‌شود و پس از انتخاب پروفایل مدنظر خود، در صفحه زیر گزینه Deactivate account را انتخاب کنید.

پس از آن باید یک بار رمز عبور خود را دوباره وارد کنید تا حساب شما دی اکتیو شود. از طریق مرورگر گوشی نیز می‌توانید از این روش استفاده کرد.



فرایند دیلیت اکانت موقت اینستاگرام با موفقیت به پایان رسیده است. برای فعال‌سازی مجدد می‌توانید از طریق اپلیکیشن اختصاصی موبایل یا نسخه تحت وب، دوباره وارد حساب کاربری خود شوید.

جمع‌بندی

همانطور که در قسمت‌های قبلی اشاره شد، دیلیت اکانت موقت اینستاگرام از اپلیکیشن موبایل یا نسخه تحت وب در اغلب دستگاه‌ها از جمله گوشی‌های هوشمند و کامپیوتر، امکان‌پذیر است. شایان ذکر است که دی اکتیو کردن موقت اکانت اینستاگرام، موجب حذف شدن اطلاعات، پیام‌ها، عکس‌ها و ویدئوهای کاربر نمی‌شود و تنها تا زمان ورود مجدد به اکانت، آنها را از دید سایر افراد، پنهان می‌کند؛ در نتیجه بدون هیچ نگرانی می‌توانید در صورت نیاز اقدام به حذف موقت اکانت اینستاگرام خود نمایید.


سوالات متداول مربوط به دی اکتیو اینستاگرام

دی اکتیو اکانت اینستاگرام چه محدودیت زمانی دارد؟

کاربران پس از دی اکتیو کردن اینستاگرام به صورت موقت، می‌توانند در هر زمانی اقدام به فعال‌سازی مجدد اکانت نمایند؛ اما برای غیرفعال کردن دوباره باید یک هفته صبر کنند.

آیا دیلیت اکانت موقت اینستاگرام بدون گوشی ممکن است؟

بله؛ در صورتی که رمز عبور حساب کاربری خود را به یاد داشته باشید، می‌توانید از طریق نسخه تحت وب با کامپیوتر یا لپ‌تاپ، اقدام به حذف موقت اکانت اینستاگرام نمایید.

آیا دیلیت اکانت موقت اینستاگرام بدون رمز عبور امکان‌پذیر است؟

خیر؛ برای دی اکتیو کردن اینستاگرام به صورت موقت به رمز عبور حساب کاربری نیاز خواهید داشت و در صورت فراموشی آن، ابتدا باید اقدام به بازیابی رمز نمایید.

آیا دیلیت اکانت موقت اینستاگرام، اطلاعات حساب کاربری حذف می‌شود؟

خیر؛ پس از دی اکتیو کردن اینستاگرام به صورت موقت، تمامی اطلاعات حساب کاربری حفظ می‌شوند؛ اما از دید سایر کاربران پنهان خواهند شد. با فعال‌سازی مجدد می‌توانید به تمامی داده‌ها از جمله پیام‌ها، تصاویر و ویدئوها دوباره دسترسی داشته باشید.

چگونه اقدام به فعال‌سازی حساب کاربری پس از دیلیت اکانت موقت اینستاگرام کنیم؟

بعد از دی اکتیو کردن اینستاگرام به صورت موقت، تنها کافی است تا از طریق اپلیکیشن موبایل یا نسخه تحت وب، دوباره وارد حساب کاربری خود شوید تا اکانت فعال شود.

لینک مستقیم دیلیت اکانت موقت اینستاگرام چیست؟

در واقع لینک دی اکتیو موقت اینستاگرام وجود ندارد. برای این کار باید وارد سایت اینستاگرام شده و طریق آموزش‌های موجود در این مطلب، از قابلیت دی اکتیو موقت اینستاگرام استفاده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Sana3333
    Sana3333 | ۱۰ تیر ۱۴۰۲

    سلام من اکانتم رو با همین روش دی اکتیو کردم اما بعد برام ایمیل اومد که اکانت شما به صورت اتومات فعال شده. چیکار باید بکنم؟

    • امیر امام جمعه
      امیر امام جمعه | ۲۴ تیر ۱۴۰۲

      بهتره از تمامی دستگاه‌ها ابتدا لاگ اوت کنید و از طریق نسخه تحت وب اقدام به دی‌اکتیو نمایید.

مطالب پیشنهادی