ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رتبه تهران از نظر علم و فناوری
تکنولوژی

تهران جزو ۵۰ منطقه برتر علم و فناوری در جهان است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: تهران جزو ۵۰ منطقه برتر علم و فناوری در جهان است و می‌تواند ضمن پرورش ذهن‌های خلاق دانشجویان، زمینه ساز تحول اقتصادی شود. «سورنا ستاری» در نخستین جشنواره ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: تهران جزو ۵۰ منطقه برتر علم و فناوری در جهان است و می‌تواند ضمن پرورش ذهن‌های خلاق دانشجویان، زمینه ساز تحول اقتصادی شود. «سورنا ستاری» در نخستین جشنواره پژوهشگران جوان اقتصاد ایران، با اشاره به ارتقای جایگاه کشور در شاخص‌های نوآوری که رشد خوبی در ایران داشته روند این رشد را در سال دیگر سریع‌تر دانست.

به گفته معاون علمی و فناوری، با بیان این‌که شاخص نوآوری که بر دو مبنای مؤلفه‌های ورودی نوآوری و خروجی نوآوری سنجیده می‌شود، گفت:

«کشورمان در مولفه های ورودی نوآوری شامل نهادها، زیر ساخت‌ها، پیچیدگی بازار و پیچیدگی کسب و کار جایگاه چندان درخور توجهی ندارد اما در سرمایه انسانی و تحقیقات و نیز مولفه های خروجی‌ها مانند برون دادهای خلاقانه و برون دادهای دانش و فناوری دارای رتبه‌های خوبی است.»

رتبه تهران از نظر علم و فناوری

ستاری، با بیان این‌که ضعف در زیرساخت‌ها یا یچیدگی بازار نشان می‌دهد اگرچه نیروی انسانی و خروجی خلاقانه‌ای تولید می‌کنیم اما زیرساخت مساعدی برای بهره‌مندی از آن نداریم از لزوم خصوصی سازی در تمامی بخش‌ها گفت:

«به واسطه اقتصاد مبتنی بر منابع زیرزمینی، دولت در تمامی بخش‌ها حضور دارد و اصلاح این موضوع به ارتقای فرهنگ عمومی، وجود زیست بوم مساعد کارآفرینی و نوآوری و همچنین گذار از اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش‌بنیان بستگی دارد.»

به عقیده او تهران جزو ۵۰ منطقه برتر علم و فناوری در جهان است و بهترین ظرفیتی است که می‌تواند ضمن پرورش ذهن‌های خلاق دانشجویان، زمینه ساز تحول اقتصادی در کشور شود.

ستاری آینده پایتخت ایران را در دستان نوآوری می‌داند و وجود دانشگاه‌های توانمند در تهران را یکی از زمینه‌های رشد مثبت این آینده می‌داند: «تمامی زیرساخت‌های لازم در تهران برای شکل‌گیری یک شهر خلاق و هوشمند از جمله نیروی انسانی جوان و تحصیل‌کرده فراهم است اما باید با ارتقای وضعیت نهادها، زیرساخت‌ها، بازار و تمامی سازوکارهایی که نوآوری و خلاقیت را سلب می‌کنند زمینه تحول فراهم شود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی