ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

آیا ورزش های الکترونیکی به مسابقات المپیک اضافه می شوند؟

مقامات کمیته بین المللی المپیک و انجمن فدارسیون های ورزشی بین المللی با دعوت کردن جمعی از فعالان حوزه بازی های ویدیویی، در رابطه با این موضوع که چگونه بازی های ویدیویی را به عنوان ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

مقامات کمیته بین المللی المپیک و انجمن فدارسیون های ورزشی بین المللی با دعوت کردن جمعی از فعالان حوزه بازی های ویدیویی، در رابطه با این موضوع که چگونه بازی های ویدیویی را به عنوان ورزش های الکترونیکی به بزرگ ترین مسابقه ورزشی دنیا یعنی المپیک اضافه کنند، گفتگو کردند. در حال حاضر هیچ برنامه ای برای اضافه شدن ورزش های الکترونیک به المپیک وجود ندارد اما دو ارگان ذکر شده در تلاش اند تا با ادامه دادن گفتگوها شرایط همکاری بالقوه در این حوزه را پیدا کنند.

قرار است تا این جلسات طی زمان های مشخصی در سال آتی ادامه پیدا کنند. چندی پیش یکی از مقامات ارشد برگزار کننده مسابقات المپیک پاریس در سال 2024، مذاکراتی را با کمیته بین المللی المپیک برای اضافه کردن ورزش های الکترونیک به این مسابقات، انجام داده بود. مدیر کمیته بین المللی المپیک، توماس باخ عقیده دارد که ورزش های الکترونیکی، با «قوانین و ارزش های ورزشی المپیک» در تضاد هستند.

ورزش های الکترونیکی

کیت مک کانل به عنوان مدیر ورزش های کمیته بین المللی المپیک در رابطه با این موضوع چنین نظری دارد: «قانونی وجود دارد که بر اساس آن باید هر فعالیتی بر پایه ارزش های المپیک استوار بوده و آن را رویج می دهد.»

او همچنین از علاقه همکاری با ورزش های الکترونیک می گوید: «با وجود این که هدف این نیست که راهی برای اضافه کردن ورزشی های الکترونیک به بازی های المپیک پیدا کنیم، ما برنامه مستحکمی برای ادامه دادن گفتگوها و همکاری گسترده تر میان المپیک با ورزش های الکترونیک داریم.»

با گسترش تکنولوژی در سطح جهان و افزایش محبوبیت بازی های چندنفره و رقابتی، رقابت های ورزش های الکترونیکی با جدیت بیشتری نسبت به گذشته دنبال می شوند. ماه گذشته بود که اپیک گیمز به عنوان سازنده فورتنایت، خبر از سرمایه گذاری 100 میلیون دلاری خود برای ورود به این حوزه را داد.

نظر شما چیست؟ با اضافه شدن بازی های ویدیویی به رقابت های المپیک موافق هستید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی