ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیسبوک
تکنولوژی

فیسبوک و ثبت ضعیف ترین عملکرد مالی در ۷ سال گذشته

برای مدت های طولانی کمپانی فیسبوک همه ساله شاهد رشدی پرشتاب بود تا بتواند خود را به عنوان یکی از غول های دنیای تکنولوژی معرفی نماید. حالا اما با بروز چندین رسوایی امنیتی و خیانت ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۴ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

برای مدت های طولانی کمپانی فیسبوک همه ساله شاهد رشدی پرشتاب بود تا بتواند خود را به عنوان یکی از غول های دنیای تکنولوژی معرفی نماید. حالا اما با بروز چندین رسوایی امنیتی و خیانت به حریم خصوصی کاربران، روند رشد درخشان این شرکت با کندی مواجه شده است.

روز گذشته بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا گزارش درآمدهای خود در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ را منتشر ساخت که برای اولین بار طی سه سال گذشته اعداد و ارقام مربوط به پیشرفت کمپانی نسبت به پیش بینی های وال استریت کمتر بوده است.

البته این به هیچ وجه به معنی عملکرد ضعیف فیسبوک در زمینه مالی نیست. بر اساس گزارش جدید این شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد رشد داشته است. میزان کاربران فعال روزانه و ماهانه این شرکت نسبت به ۲۰۱۷ نیز حدود ۱۱ درصد افزایش را نشان می دهد. بدین ترتیب حالا بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا روزانه میزبان ۱.۴۷ میلیارد کاربر است. با همه این ها، اما سه ماهه گذشته ضعیف ترین عملکرد فیسبوک از سال ۲۰۱۱ تا به امروز بوده است.

عملکرد مالی فیسبوک در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸

مطابق بررسی های وبسایت Recode، پیشرفت های ذکر شده در گزارش مورد بحث در خارج از خاک ایالات متحده حاصل شده است، چرا که میزان کاربران و درآمدهای فیسبوک در آمریکا و کانادا نسبت به سال گذشته بدون تغییر مانده است.

برخی کارشناسان عملکرد کمتر از حد انتظار فیسبوک در زمینه کسب درآمد را ناشی از تغییر سیاست های شرکت در حوزه همکاری اطلاعاتی با سایر کمپانی ها پس از رسوایی کمبریج آنالیتیکا می دانند. به عبارت دیگر، با محدود کردن دسترسی کمپانی های همکار به اطلاعات کاربران بسیاری از این شرکا دیگر تمایلی برای ادامه همکاری یا پرداخت پول های بیشتر ندارند.

در یک جلسه ارائه گزارش با سرمایه گذاران، مقامات ارشد فیسبوک اعتراف کرده اند که افزایش اختیارات کاربران در زمینه حفظ حریم خصوصی در نهایت منجر به کاهش درآمدهای شرکت از تبلیغات خواهد شد، چرا که این تغییرات به میزان هدفمندی و اثرگذاری تبلیغات ضربه می زنند و در نتیجه علاوه بر کاهش تعرفه تبلیغات میزان سفارش دهندگان نیز کاهش می یابد. پس از همین گزارش بود که ارزش سهام کمپانی در بازار بورس تا ۸ درصد کاهش یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی